"דקר אותה 15 פעמים": 29 שנות מאסר לרוצח פרודתו בנתניה

יצחק שפק ירצה מאסר וישלם פיצוי לילדיו • במסגרת עסקת הטיעון והודאתו, השופטים לא קיבלו את בקשת הפרקליטות להטיל עליו מאסר עולם

יצחק שפק // צילום: גדעון מרקוביץ' // יצחק שפק

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (חמישי) 29 שנות מאסר על יצחק שפק, שההורשע ברצח פרודתו עליזה ז"ל. בנוסף, הפעיל בית המשפט מאסר על תנאי בן חצי שנה בגין הרשעתו בתקיפת אשתו בשנת 2016. הפרקליטות ביקשה מאסר עולם, אך הרכב השופטים, שהתחשב בהודאת הנאשם במהלך הסדר הטיעון עמו, ולא הטיל עליו את העונש שנדרש. סעיף האישום הומר מרצח בנסיבות מחמירות לרצח ברמה הבסיסית ביותר. שפק גם ישלם פיצוי לילדיו בסך של 258 אלף שקלים שיחולקו באופן שווה בין שלושת ילדיהם של המנוחה והנאשם.

במהלך חיי הנישואין התגלו קשיים בין בני הזוג. החל משנת 2016, או בסמוך לכך, הביעה המנוחה את רצונה להתגרש מהנאשם, ומנגד הוא ביקש לשמר את חיי הנישואין. בתחילת חודש מאי 2018, עזבה המנוחה את הבית, ועברה להתגורר עם ביתה בדירה אחרת. לפני שנתיים וחצי חתמו בני הזוג על הסכם גירושין, ונקבע מועד לדיון בבית הדין הרבני לצורך מתן הגט.

בחודשים שקדמו לדיון בבית הדין הרבני, הביע הנאשם את רצונו לשלום בית וניסה לשכנע את המנוחה לשוב לחיקו, אך ללא הועיל. בני הזוג נסעו  ביחד עם נ' (שאותו גידלו בני הזוג במסגרת משפחת אומנה) לפגישה בתל אביב. בדרכם חזרה  התפתח ויכוח ביניהם, שבמהלכו הביע הנאשם את כעסו על המנוחה באמתלה כי היא אינה מקדישה די מזמנה לנ'. בהגיעם בסמוך לדירת המנוחה, סילק אותה הנאשם מהרכב בצעקות. באותו הערב ולמחרת בשעות הבוקר, המשיכו בני הזוג להתווכח באמצעות חילופי הודעות טקסט.

מאוחר יותר, הגיע הנאשם לדירת המנוחה, כשעמו מסמכים הקשורים לנ'. הוא נכנס לדירה, ובמהלך השהות בה, דקר את המנוחה באמצעות סכין בשר חדה, חמש עשרה דקירות בפלג גופה העליון, בכוונה לגרום למותה. בשל פצעי הדקירה המרובים נגרם לה דימום מסיבי ומהיר, אשר גרם להלם תת נפחי והביא למותה.

עליזה שפק המנוחה
עליזה שפק המנוחה

לאחר שהבין שהיא אינה עוד בין החיים, יצא מדירתה, נעל את הדלת באמצעות מפתחות של המנוחה והשליך אותם במקום מסתור סמוך. הנאשם שב לביתו והחליף חולצה. בהמשך, נסע ברכבו לכיוון מושב אביחיל, שם התחבא מפני רשויות החוק עד לאיתורו ולמעצרו ביום באוקטובר 2018.

שופטים ציינו בין היתר כי "לאחר שמיעת חלק מעדי התביעה, הוצג לבית המשפט הסדר טיעון, שלפיו תוקן כתב האישום ועבירת הרצח הומרה לעבירת הרצח הבסיסית. הוסכם בין הצדדים שאלמלא התיקון לחוק, היה מורשע הנאשם בעבירה של רצח בכוונה תחילה. עם זאת, הואיל ולא התקיימו "נסיבות מחמירות", חל הדין מקל על הנאשם, והוא הורשע בעבירת הרצח הבסיסית, כשהיסוד הנפשי שלו הוא כוונה".

עוד אמרו: "במעשהו גזל הנאשם מבני משפחתו אם, בת להוריה ואחות, וזרע במשפחה הרס, אובדן ואבל עמוק, שגרם טלטלה קשה לכל אחד מבני המשפחה לחוד ולמשפחה כמכלול. כפי שפורט סעיף 15 לעיל, כשנרצחה המנוחה היו שני הוריה המבוגרים בחיים. לאחר הרצח הידרדר מצבה של האם והיא נפטרה. כעבור מספר חודשים חלה הידרדרות גם במצבו הבריאותי של האב, המקשר בין הצער והאובדן למצבו הירוד.

"כך גם גרם הנאשם נזק עצום לילדיו, שגם עובר לרצח חוו ילדות מורכבת בצל האווירה הקשה ששררה בבית סביב התנהלותו של הנאשם כלפיהם וכלפי המנוחה. כל אחד מהילדים סובל מתסמינים פוסט טראומתיים וכולם חווים בצורה קשה את אובדן האם ומביעים געגועים עזים אליה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר