הפרה "שמיל" שלא פוחדת מקסאמים

התאחדות מגדלי הבקר לחלב העניקה פרסים לפרות המובילות לשנת 2012 • "שמיל" מאור הנר ייצרה 17,680 ליטרים של חלב

צילום: אדי פולונסקי // מי מספר 1? הפרה "שמיל" וצוות הרפת של קיבוץ אור-הנר

לקראת חג השבועות, הכתירה היום התאחדות מגדלי הבקר לחלב את מצטייני הרפת הישראלית לשנת 2012.

פצצות המרגמה ורקטות הקאסם לא הפחידו את "שמיל", הפרה מהרפת בקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה, שהוכתרה אתמול כמלכת החלב לשנת 2012. את התואר המכובד קטפה שמיל בזכות 17,680 ליטר חלב בשנה שייצרה.

אדי פולונסקי, מנהל הרפת בקיבוץ סיפר: "שמיל היא פרה נפלאה ואנחנו אוהבים אותה מאוד ברפת. כל פעם כשהיא נכנסת לחצר ההמתנה לפני החליבה, היא ניגשת אל הרפתנים ומניחה עליהם את הראש שילטפו אותה. בנוסף, עם החלב שלה אנחנו אוהבים במיוחד להכין ריבת חלב, אשר יוצאת תמיד מצוינת וטעימה במיוחד".

בתואר הרפת הגדולה ביותר בישראל, זכתה "רפת העמק" המשותפת לקיבוצים יפעת, מרחביה ומגידו שבעמק יזרעאל, המונה 1,106 פרות. מידי יום מייצרות הפרות ברפת העמק כ - 35 אלף ליטר חלב וסך הכל מייצרות 12,700,000 ליטר חלב בשנה.

תחת איום רקטות

בתואר אלופת הפרות בתנובת חיים, זכתה הפרה "יוקל" מקיבוץ סעד שבעוטף עזה שייצרה במהלך 13 שנות חייה 161,274 ליטר. אודי שהם, מנהל רפת סעד אמר כי הפרה יוקל מכונה ברפת "מלכת העדר", "מדובר בפרה נהדרת, מאוד רגועה וידידותית, פרה שממש כיף לעבוד איתה. כיאה למעמדה של פרה מבוגרת וותיקה בעדר אנחנו מפנקים אותה, נותנים לה יחס של מלכה ושומרים עליה מכל משמר", הסביר שהם. ומתברר שהאיום מרצועת עזה לא הרתיע גם את רפתני קיבוץ סעד שנבחרו לרפת השיתופית המניבה ביותר, עם ממוצע של 13,690 ליטר חלב לפרה.

בהתאחדות מגדלי הבקר לחלב אומרים, כי על אף הימצאותה של רפת סעד באזור עוטף עזה, המאופיין באקלים חם, ולמרות שהרפתנים נאלצו לעבוד בשנת 2012 תחת איום תמידי של רקטות ופצצות מרגמה, המערער את שלוות הפרות, ייצרה רפת סעד תנובה יפה ומשובחת של חלב. עוד נמסר הפרה המבוגרת ביותר ברפתות ישראל הינה הפרה "חנהל'ה" מהרפת בקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו, שנולדה בשנת 1996, שם מטפחים אותה ומאחלים לה שיבה טובה.

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב אמר אתמול, כי הפרה הישראלית נחשבת לשיאנית העולם בייצור חלב, חלבון ושומן חלב וכי ייצור החלב בישראל עומד על 11,343 ליטר בממוצע לפרה. לדברי בכר, הפרה הישראלית עברה אף את הפרה ההולנדית והאמריקאית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר