בסיס הצבא האמריקני בפורט מקנייר // צילום: איי.פי // בסיס הצבא האמריקני בפורט מקנייר // צילום: איי.פי

איראן שקלה לבצע פיגוע משולב בוושינגטון

בתשדורת של משמרות המהפכה דובר על פיגוע בבסיס של צבא ארה"ב עם סירת נפץ, ועל התנקשות בגנרל אמריקני • המתקפה נשקלה בתגובה לחיסול סולימאני

ידה הארוכה של טהרן: איראן שקלה פגיעה בבסיס צבאי אמריקני בוושינגטון הבירה וניסיון להתנקש בבכירי הצבא האמריקני, כך חשפה היום (ראשון) סוכנות הידיעות האמריקנית איי.פי. 

על פי החשיפה, תקשורת שנקלטה על ידי ארגוני המודיעין של ארצות הברית הובילה לשיחה בין ראשי משמרות המהפכה על פעולת תגמול לחיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסים סולימאני, בעיראק בשנה שעברה. 

המידע חושף כי האיראניים התכוונו לפגוע בבסיס "פורט מקנייר" הנמצא על קו החוף של נהר האנקוסטיה תוך שימוש בסירת מנוע ממולכדת ומחבלים מתאבדים חמושים. הבסיס הצבאי הוא בית לכמה מוסדות לימוד חשובים של הצבא האמריקני, בהם האקדמיה הצבאית הלאומית להגנה, וכן לכמה גופי מודיעין של הצבא האמריקני. 

עוד דווח כי האיראנים שקלו להתנקש בחייו של הגנרל ג'וזף מרטין, סגן מפקד צבא היבשה האמריקני, המתגורר בבסיס. הגורמים בצבא שהעבירו את המידע לידי סוכנות הידיעות ביקשו להישאר אנונימיים והן צבא ארצות הברית והן ארגוני המודיעין השונים סירבו להגיב על המידע. 

הגנרל ג'וזף מרטין // צילום: ויקיפדיה
הגנרל ג'וזף מרטין // צילום: ויקיפדיה

מוקדם יותר השנה ביקשו בצבא האמריקני לבנות מחסומים על נתיב השיט הסמוך לבסיס והרשויות בוושינגטון הבירה התנגדו בטענה כי הדבר יפגע בחופש השיט בנקודת המפגש בין שלושה גופי מים חשובים. הצבא טען בדיון בקונגרס כי יש בידיו מידע על "איומים ממוקדים" על הבסיס המצריכים הגנה נוספת, אך לא פירט מעבר לכך. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו