גלישה במהירות של 1 גיגה: בזק משיקה רשת סיבים אופטיים

לקוחות חדשים יוכלו להתחבר לתשתית כבר מחר • המחיר: החל מ-109 שקלים בחודש • מנכ"ל בזק: ״מדובר בפרויקט לאומי מהגדולים והמורכבים שנעשו בישראל" • בנוסף, החברה מבטיחה גם חבילת גלישה במהירות 2.5 גיגה-ביט

מצטרפת למהפכה: בזק הודיעה במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר (ראשון) על הפעלת תשתית האינטרנט שלה על גבי סיבים אופטיים. לקוחות ראשונים יוכלו להצטרף לרשת החל ממחר, כאשר בחברה מבטיחים כי כרבע מיליון משקי בית ברחבי הארץ (במרכז ובפריפריה) יכולים להתחבר לסיב האופטי.

״מדובר בפרויקט לאומי מהגדולים והמורכבים שנעשו בישראל עד היום. בזק כבר השקיעה מאות מיליוני שקלים בפרסית שתית ה-Bfiber", אמר דודו מזרחי, מנכ"ל בזק. "כניסה של חברה כמו בזק לשוק הסיבים תוביל למהפכה בענף ועד לסוף השנה 40% ממשקי הבית בישראל יוכלו ליהנות מגלישה בקצבים אולטרה מהירים".

בתוך כך, בחברה הכריזו כי בתוך שבועות ספורים ישיקו את חבילת הסיבים המהירה ביותר בישראל עם קצב גלישה של 2.5 גיגה-ביט, לצד קצב העלאה של 250 מגה-ביט. "זאת תחילתה של מהפכה", אמר גיל שרון, יו"ר בזק, והוסיף: "תוך זמן לא רב ישראל תעקוף את מרבית מדינות העולם בחיבור לרשת הסיבים".

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, במסיבת העיתונאים הבוקר // צילום: ינון בן שושן
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, במסיבת העיתונאים הבוקר // צילום: ינון בן שושן

בחברה לא פרסמו את עלות החיבור לרשת הסיבים במהירות של 2.5 גיגה-ביט, אך ציינו כי רק לקוחות בעלי נתב מתאים – שיימכר בנפרד – יוכלו להצטרף. בבזק ציינו כי בשנה הראשונה הפריסה תכלול 90 יישובים ברבי הארץ, במרכז ובפריפריה, בבנייה רוויה וצמודי קרקע.

מחיר החבילה הראשונה, במהירות של 600 מגה-ביט (קצב העלאה של 60 מגה-ביט) הוא 109 שקלים לחודש, ו-1 גיגה-ביט (קצבה העלאה של 100 מגה-ביט) ב-119 שקלים. נוסף לעלות התשתית, חבילת הסיבים כרוכה גם בעלות התקנה של 12.5 שקלים לחודש, למשך 36 חודשים.

בזק בינלאומי משיקה ספק ב-19.90 שקלים

זמן קצר לאחר ההכרזה של בזק, חברת בזק בינלאומי הודיעה כי תציע את חבילות ה-Fiber פלוס (ספק אינטרנט), שיעבדו על גבי רשת הסיבים האופטיים של בזק, החל מ-19.90 שקלים לחודש במהירויות של 600 מגה-ביט, וכן של 1 גיגה-ביט. כלומר, על אותן חבילות שבזק מציעה – תדרשו להוסיף עוד 19.90 שקלים.

שר התקשורת בני גנץ התייחס לפרסום, ואמר כי "האצת קצב פריסת הסיבים מהווה בשורה אמיתית לכלכלה הישראלית ולכלל אזרחי ישראל אשר משוועים במיוחד בימים אלו לאינטרנט איכותי ומהיר. משרד התקשורת מוביל עבודות קריטיות לטובת ציבור הצרכנים ומצער מאוד שבשל שיקולים פוליטיים ואישיים של ראש הממשלה ישותק המשרד וישאר ללא שר מכהן החל מיום שלישי״.

 

יש לכם שאלות לכתב? מוזמנים לפנות אליו באמצעות חשבון האינסטגרם שלו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר