סעודיה רומזת: איראן אחראית לתקיפת מתקני הנפט

משרד האנרגיה הסעודי אישר כי מתקפת הטילים לעבר מתקני נפט במזרח המדינה "הגיעה מהים"• "נועדה לפגוע בכלכלה העולמית ולגרום לאסונות סביבתיים"

מל"ט איראני מדגם סמד-3 שהופל בסעודיה // מל"ט איראני מדגם סמד-3 שהופל בסעודיה

מתקפת המל"טים והטילים הבליסטיים לעבר מזקקת הנפט בראס טנורה שבקרבת הדמאם במזרח ערב הסעודית אתמול התבצעה מאיראן - כך רמזו היום (שני) משרד האנרגיה הסעודי, שמסרו כי "המתקפה בוצעה מהים".   

המסר ברור, שהרי אם את השיגור לשם ביצעו המורדים החות'ים, או אפילו המיליצות הפרו-איראניות בעיראק – אין מדובר בשיגור מהים. המורדים החות'ים אמנם נטלו אחריות על שיגור 14 המל"טים ושמונת הטילים הבליסטיים, אולם, ככל הנראה, במקרה זה מדובר בפעולת הסחה מתואמת עם פטרוניהם באיראן. 

לצערם של משטר האייתוללות, משרד האנרגיה בריאד הודיע כי לא היו נפגעים בגוף או ברכוש. "ההתקפות הללו מהוות הפרה בוטה של כל החוקים והנורמות הבינלאומיות", אמרו ממשרד האנרגיה לסוכנות הידיעות הסעודית הרשמית. לדבריו, "התקיפה נועדה לפגוע בכלכלה העולמית. התקיפות הללו עלולות לגרום לאסונות סביבתיים חמורים כתוצאה מדליפת נפט".

הפעולה החמורה של איראן באה על רקע הקרבות הקשים של החות'ים נגד כוחות ממשל תימן במחוז מארב, בניסיון לכבוש את העיר האסטרטגית בצפון המדינה. פטרוניה של ממשל תימן הם, כמובן, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. בניסיון לשלוח מסר תודעתי לאבו דאבי, בכיבוש אחד ההרים הסמוכים למאריב – החות'ים דאגו לפרסם תמונה של לוחם אמירתי כובש את המקום לפני כמה שנים, ולצידה תמונה של חות'י שהשתלט עליה כעת.

"אנחנו מגנים את התקיפה של החות'ים, שנתמכים על ידי איראן, נגד מזקקת הנפט ראס טנורה עם מל"ט וטיל בליסטי. מתקפה שכוחות הקואליציה שלנו יירטו", מסרו משרד החוץ האמירתי. במסר לממשל ביידן, שכבר שלח נציגים כדי לשוחח עם בכירים חות'ים, באבו דאבי הוסיפו כי "מדובר במתקפה פחדנית שנועדה לפגוע באספקת האנרגיה ובביטחון, וממחישה לעיני כל את התעלמותם הבוטה של החות'ים מהקהילה הבינלאומית ומכל החוקים והנורמות הבינלאומיות".

משרד החוץ האמירתי סיכם: "אנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית לנקוט במיידת עמדה נחרצת שתקרא להפסקת התקיפות החוזרות והנשנות הללו שמאיימות על ביטחונה ויציבותה של ערב הסעודית. התקיפות המתמשכות בימים האחרונים מהוות הסלמה חמורה שממחישה את ניסיונות החות'ים לפגוע בביטחון וביציבות האזורית. אנחנו מוסרים את תמיכתנו בערב הסעודית".

כל עוד הקרבות במאריב לא יוכרעו, אז לא רק שייהרגו שם עשרות לוחמים בשני צידי הלחימה מדי יום, תוך כדי שיגורי מל"טים וטילים בליסטיים חות'יים לערב הסעודית ומנגד תקיפות של חיל האוויר הסעודי בתימן, אלא איראן תנסה להפוך את הקרב הזה למלחמה רב-זירתית. 

כמו כן, בדומה לתקיפת הספינה "אם.וי. הליוס ריי" בבעלות הישראלית במפרץ עומאן שבה "נטילת האחריות" היחידה היתה מסר בשופרו של המנהיג העליון עלי חמינאי "קייהאן" בדבר "הצדק" שבתקיפת הספינה – טהרן ממשיכה בחתרנותה מבלי להכריז בראש חוצות "אנחנו עשינו זאת".

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר