"אתאיסטים שטניים": קפריסין סוערת בגלל בחירת השיר לאירוויזיון

השיר שנבחר לאירוויזיון, "אל דיאבלו", מעורר זעם בקרב אנשי דת, וקיצונים איימו כי ישרפו את בניין רשות השידור • בטקסט: אישה שחיה עם גבר מתעלל

השיר ה"שטני" // צילום: מתוך הקליפ // אלנה צגרינו מבצעת את השיר ה"שטני"

האי השכן קפריסין סוער בימים האחרונים על רקע בחירת השיר שייצג את המדינה בתחרות האירוויזיון. השיר, שנקרא "אל דיאבלו" (השטן) מעורר את זעמם של קיצונים דתיים במדינה, שאף איימו לשרוף את בניין רשות השידור המקומית בעקבות בחירתו.

בקליפ המלווה את השיר, הזמרת אלנה צגרינו רוקדת בחדר חשוך ריק, ואז מצטרפים אליה מספר רקדנים בדמות שדים שמרימים אותה. הטקסט מדבר על אישה שנמצאת במערכת יחסים עם גבר שמתעלל בה, אבל היא עדיין אוהבת אותו: "נתתי את ליבי לאל דיאבלו (השטן)", שרה הזמרת, "הוא אומר שאני המלאך שלו".

אך הנושא המציאותי והכואב כל כך לא ממש הזיז לשמרנים הקיצוניים במדינה, שהחליטו להחרימו, במקרה הטוב, ולאיים באלימות, במקרים קיצוניים יותר, אם אכן ייצג את קפריסין בתחרות.

אתמול (שבת) נכנס אדם אל בניין Cybc (רשות השידור הקפריסאית האחראית על בחירת השיר לתחרות) בניקוסיה, תוך שהוא צועק: "שטנים אתאיסטים", ומשגר איומים נגד עובדי המקום. המשטרה הוזעקה למקום, והוחלט לקנוס את האיש ב-300 אירו בלבד, רק על הפרת מגבלות הקורונה.

עוד קודם לכן, ביום שישי, התקבלה ב- Cybc שיחת טלפון אנונימית בה איים המטלפן להעלות את הבניין באש. החשוד נתפס, ושוחרר בערבות עד לדיון בעניינו בבית המשפט.

איך יתמודד "האח הגדול" עם ההפתעה?

למרות שהשיר זוכה לביקורת קשה של אנשי דת ואנשי חינוך כאחד בשל המסר ה"שטני" שלו, ב-Cybc הבהירו כי השיר "אל דיאבלו" ייצג את המדינה בתחרות האירוויזיון ב-18 במאי. "אנחנו מוכנים לקבל ביקורת, אך לא נקבל איומים על הצוות שלנו", נמסר מרשות השידור הקפריסאית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר