אנדרה הענק מתפוצץ בבונדסליגה

הוא נכשל במילאן ובסביליה, אבל מאז עבר לגרמניה אנדרה סילבה לא מפסיק להבקיע • על החלוץ הפורטוגלי שמתכוון להחזיר את פרנקפורט לליגת האלופות אחרי 61 שנה

אנדרה סילבה. ממריא עם פרנקפורט // צילום: Getty Images // אנדרה סילבה. ממריא עם פרנקפורט

עולם הספורט מלא בסיפורים על שחקנים שעברו לקבוצה חדשה והקריירה שלהם קיבלה תפנית חדה. ראינו גם לא מעט כדורגלנים שהחליטו ללכת נגד האינטואיציות שלהם ומצאו חבל הצלה שלא רק החזיר אותם למסלול, אלא העלה אותם לגבהים חדשים. אבל במקרה של אנדרה סילבה לא מדובר רק בשיקום אישי של הקריירה, אלא בהתפוצצות שסוחפת את פרנקפורט לאחת התקופות היפות שלה ואולי גם לעונה היסטורית.

סילבה פרץ בפורטו, אבל מאז המעבר למילאן בקיץ 2017 ולאחר מכן גם סביליה הוא לא מצא את עצמו. אבל החלוץ בן ה־25 מיאן להתייאש - בינואר 2020 החליט בעצת סוכנו לעבור בהשאלה לגרמניה ומאז הוא לא מפסיק לכבוש. 

את העונה הקודמת הוא סיים כמלך השערים של פרנקפורט עם 12 כיבושים, והעונה יש לו 18 ב־20 משחקי ליגה, שהופכים אותה כבר עכשיו לטובה ביותר בקריירה שלו. 

לפורטוגלי החסון (82 ק"ג על 185 סנטימטרים), שהתאמן בילדותו גם בקראטה, בשחייה ובאגרוף, חסרים תשעה שערים כדי לשבור את השיא של אגדת המועדון ברנד הולצנביין עם 26 שערים בעונת 76/77, ומאז החלה שנת 2021 הוא בקצב מטורף עם תשעה שערים בשמונה משחקים. תוסיפו לזה שני בישולים וכך יוצא שסילבה מעורב ב־44 אחוזים מהשערים של קבוצתו. 

"זה לא מפתיע אותי", אמר מאמנו אדי הוטר, "אחרי כל אימון הוא נשאר להמשיך לעבוד על סיומת, זה נותן לו ביטחון שמשפיע על כולנו".

ומה זה עושה לפרנקפורט, אתם שואלים? העיטים מדורגים במקום הרביעי בטבלה, שבע נקודות מתחת לבאיירן המוליכה, שאותה ניצחה במחזור האחרון, וחמש מעל לברקוזן החמישית, כך שהם בדרך הנכונה להשיג את הכרטיס לליגת האלופות ולחזור למפעל לראשונה מאז 1960. למשחק הערב מול ורדר ברמן, פרנקפורט מגיעה אחרי שלא הפסידה ב־2021 (תשעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו) - קצב צבירת הנקודות הגבוה בליגה בזמן הזה.

ההצלחה של סילבה מסייעת למועדון גם מחוץ לדשא, מתברר. לוקה יוביץ', שיצא לריאל מדריד מאיינטרכט ונכשל, ראה את הפריחה של הפורטוגלי והחליט לשוב לקבוצה שבשורותיה פרץ. "רבים מהשחקנים שלא הצליחו במועדונים אחרים רואים בנו את הסיכוי שלהם לחזור ולעשות זאת", אמר פרדי בוביץ', חלוץ נבחרת גרמניה לשעבר והמנהל הספורטיבי של פרנקפורט.

3 מיליון יורו בלבד שילמו בקיץ האחרון הגרמנים כדי להשלים את הרכישה של סילבה לאחר שהיה מושאל, ונדמה שבקרוב הם יוכלו להרוויח בענק. בשבועות האחרונים דווח כי אתלטיקו מדריד ומנצ'סטר יונייטד שוקלות להציע עליו כ־40 מיליון יורו בקיץ הקרוב. 

ולמרות רעשי הרקע, סילבה לא שוכח (בינתיים) מי הקבוצה שגרמה לו לחזור ליהנות מכדורגל. "התפקיד שלי כרגע הוא לעשות את הטוב ביותר עבור הקבוצה שאפשרה לי לחזור לעצמי", אמר. הרנסנס של סילבה מגיע עבורו בזמן מושלם כאשר בקיץ צפוי להיערך היורו. ייתכן מאוד שהאיש שכריסטיאנו רונאלדו אמר עליו בעבר כי כשיפרוש הוא בטוח שיוכל להיכנס לנעליו, אולי יהיה זה שיעזור לפורטוגל לשמור על תואר אלופת אירופה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר