אחת ולתמיד: איך נכון להסיר איפור?

האיפור הכבד בפורים יכול להיות מסמר הערב, אבל ביום למחרת העור עלול לסבול מגירויים ורגישויות • המומחיות עונות איך לשמור על האזורים העדינים בפנים

פורים לפנינו, וכולנו אוהבים להשתולל ולהשקיע בתחפושת ובאיפור כבד ועמיד שיחזיק מעמד לאורך כל המסיבה. האיפור בחג הפורים כולל בדרך כלל יותר שכבות מאשר האיפור היומיומי, ולכן קשה יותר להסיר אותו מבלי לפגוע בעור ולגרום לאדמומיות ורגישות, בעיקר אצל בעלי עור רגיש ואצל ילדים.

פולה בליק דיין // צילום: אור גפן
פולה בליק דיין // צילום: אור גפן

פולה בליק דיין, מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה מתקדמת, מציינת כי "רגע לפני שאנחנו נכנסים היישר אל מלאכת הסרת האיפור וניקוי הפנים יש לעשות זאת נכון כדי שלא נעשה נזק. תחילה יש לדעת לזהות איזה סוג עור יש לנו כדי לנקות אותו נכון". בליק דיין מסבירה איך לנקות את העור לפי סוג העור שלכם.

עור פנים יבש - עור פנים יבש דורש ניקיון עדין ולא אינטנסיבי, ולכן על מנת לא להוריד את שכבות השומן הטבעיות של העור המגנות עליו, מומלץ לנקות עם סבון פנים מעורבב עם שמן קוקוס או עם קרם בעל מרקם עדין ועשיר בלחות או בתחליב פנים עשיר בעלי מרכיבים מלחחים ומזינים.

עור פנים שמן - לניקוי עור פנים שמן מומלץ להשתמש בחומרים נטולי אלכוהול, סופחי שומן, חומרים אנטי בקטאריילים למניעת זיהומים ודלקות.

עור פנים מעורב/רגיל - סוג עור פנים זה הוא השכיח ביותר בארץ, ויש לנקות אותו עם חומרים בעלי רכבי הלחות המכילים חומרי הזנה. חומר הניקוי יכול להכיל חומרי זוהר, חומצות אלפא הידרוקסי המסירה את תאי השומן ותאים מתים, ומנגד מאזנת את בלוטת החלב. לסוג עור זה, יש מבחר גדול של מוצרים וניתן לשנות ולהחליף בהתאם לעונות השנה ורמת הלחות באוויר".

עור פנים רגיש - מדובר בעור פנים דק בעל תגובה מהירה ואינטנסיבית לחומרים. אנשים בעל עור רגיש מתארים תחושות של אי נוחות וגירוי, כל אלה מצריכים טיפול עדין בכל נגיעה באזור הפנים. חומרי הניקוי צריכים להיות בעלי מרקם חלק ועדין ללא פרבנים, חומרים משמרים שמכילים שמנים מסוג שקדים, עץ התה ושמן זית. 

שלבי ניקוי הפנים

לדברי קרן ברטוב, קוסמטיקאית ומומחית עור, הדבר הבסיסי והחשוב ביותר בתום מסיבת פורים הוא  הסרת האיפור באופן יסודי, כך שחשוב לא ללכת לישון עם שאריות איפור. "חשוב לשטוף את הפנים והצוואר בסבון ייעודי במטרה להגיע לרמת ניקוי של 100%, ולאחר ניקוי יסודי של העור , להזין אותו בקרם לחות, כך אנו שומרים על עוזר זוהר, יפה ובריא", היא אומרת.

קרן ברטוב // צילום: שי יחזקאל
קרן ברטוב // צילום: שי יחזקאל

באשר לסדר פעולות הסרת האיפור, ברטוב ממליצה לעשות זאת כך: "מומלץ להשתמש במגבונים להסרת איפור או ברפידות ייעודיות כדי להוריד את שכבת האיפור הראשונה, ולאחר מכן לשטוף את הפנים עם מים פושרים, לא חמים או קרים מידי היות ששינוי קיצוני בטמפרטורת המים עשוי לגרום לגירוי העור. יש להשתמש בקצות האצבעות בתנועות סיבוביות במשך דקה או שתיים ולא לקרצף בצורה מאסיבית. פעולה של קרצוף מאסיבי עלולה להסיר מהעור את שכבת ההגנה הטבעית שלו".

ברטוב מציינת כי יש להקפיד לבחור מגבונים או רפידות להסרת איפור וסבון פנים שאינם מכילים דטרגנטים וסולפטים, אלכוהול או חומרי ריח וצבע. "יכול להיות לסבון ריח נפלא, אבל יש לבדוק שהריח מגיע מהרכיבים שלו ולא מתוספי ריח. נכון לבחור סבון המכיל אצות ים, פרחי קמומיל, מלפפונים, מרווה ועוד, כל אלו ירגיעו את העור ויותירו אותו ללא תחושת יובש או גירוי. אגב, אין צורך בכמות גדול של סבון, כמות בגודל של גרגר אפונה תספיק בהחלט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר