ז'ראר דפרדייה הואשם באונס ותקיפה מינית

חקירה קודמת בנוגע להתנהגותו של השחקן זוכה הפרסים הסתיימה מחוסר ראיות, עכשיו היא נפתחה מחדש והובילה לכתב אישום פלילי • דפרדייה מכחיש את האישומים נגדו

ז'ראר דפרדייה // צילום: AP // הוגש כתב אישום. דפרדייה

השחקן הצרפתי ז'ראר דפרדייה מואשם באונס ובתקיפה מינית של צעירה בשנות העשרים לחייה, מעשים שהתרחשו לכאורה בשנת 2018.

חקירה ראשונית של התלונה שהוגשה נגד השחקן בן ה-72 נסגרה בשנת 2019 מחוסר ראיות. היא נפתחה מחדש בקיץ האחרון והובילה להגשת כתב אישום פלילי בדצמבר, כך אישר מקור משפטי לסוכנות הידיעות AFP. השחקנית שהגישה את התלונה מאשימה את דפרדייה שאנס ותקף אותה מינית בדירתו בפריז, בשני אירועים נפרדים שהתרחשו באוגוסט 2018.

עורך דינו של דפרדייה מסר כי השחקן, שאינו נתון כרגע במאסר אך נמצא תחת פיקוח משפטי, מכחיש מכל וכל את האישומים נגדו והוסיף כי הוא מצטער על כך שהמקרה פורסם בציבור. לדברי מקורב לחקירה, דפרדייה הוא חבר משפחה של האישה שהותקפה, לטענתה על ידו, כשהגיעה לדירתו כדי לבצע חזרות לסרט.

"אדם אפל". ז'ראר דפרדייה // צילום: AFP
"אדם אפל". ז'ראר דפרדייה // צילום: AFP

דפרדייה, זוכה פרסי הסזאר וגלובוס הזהב, הוא בעל קריירת משחק של יותר מחמישה עשורים ונחשב לאחד השחקנים הצרפתים המצליחים והמוכרים בעולם עם יותר מ-200 סרטים והפקות טלוויזיה ברזומה. לצד קריירת משחק מרשימה, דפרדייה גם מצא עצמו לאורך השנים מעורב בשערוריות רבות וידוע בהתנהגותו הפרועה, התמכרותו לטיפה המרה ומזגו החם. 

ב-2005 חבט בצלם פפראצי עד אובדן הכרה, ב-2011 הטיל את מימיו על רצפת מטוס בטיסה מדבלין לפריז ובשנת 2012 הואשם בתקיפת נהג בפריז. באותה שנה הכריז בדרמטיות כי הוא עוזב את צרפת לבלגיה בעקבות העלאות המס במדינה, וב-2013 הוענקה לו אזרחות רוסית על ידי ולדימיר פוטין.

"הוא אדם אפל אבל שחקן אדיר", אמרה עליו השחקנית קתרין דנב ששיחקה לצידו בסרט "המטרו האחרון".

ב-2017 חשפה השחקנית ימית סול כי במהלך צילומים לסרט עם דפרדייה השחקן הכניס יד למכנסיה ולחש באוזניה אמירות מיניות. בעקבות התקרית סול עזבה את סט הצילומים והתפטרה.

הותקפה גם היא על ידי דפרדייה. ימית סול // צילום: רפי דלויה
הותקפה גם היא על ידי דפרדייה. ימית סול // צילום: רפי דלויה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר