כל ישראל ערבים זה לזה - גם בשימור התרבות

אומרים שנפש בריאה בגוף בריא, אז לאחר החיסונים וההחלמה הגיע הזמן לחיסון של הנפש • התרבות שלנו, בשפה שלנו, חשובה לנפש של כולנו

יש לנו משפט במקורות היהודיים האומר ש"כל ישראל ערבים זה לזה". המשפט הזה כמובן מקבל משמעות פי כמה וכמה בימים טרופים אלה, כשכולנו מתמודדים עם מגיפה עולמית. כחלק מההתמודדות הזאת אני פונה ללב ולמצפון של כל אלה שעדיין לא התחסנו.

מובן שאני לא מתייחס לאנשים שמסיבות רפואיות לא יכולים להתחסן, מצבים כאלה ברורים לי אבל יש רבים שטרם התחסנו, ולא מסיבה רפואית, ואליהם אני פונה. אתם ערבים איש לרעהו, יש עליכם אחריות גם לסובבים אתכם, ולא רק לעצמכם. אנשים שעוסקים בתפקידים ציבוריים, אנשים שבאים במגע עם קהל ואנשים שפשוט רוצים לפגוש את החברים ובני המשפחה היקרים להם. כולנו חייבים להתחסן, ולא רק בגלל המשפט מהמקורות. הקריאה הזאת מופנית לכולם, לבני כל הדתות והעמים השונים, שהרי הקורונה לא מפרידה בין בני האדם ופוגעת בכולם - בכל המדינות בעולם, בכל השפות ובכל הדתות.

אנחנו בתקופה אופטימית כעת, יוצאים לדרך ומחזירים את עולם התרבות. גם התיאטרון הלאומי הבימה יפתח את שעריו בסוף חודש מארס, תוך שמירה על כל ההנחיות וההגבלות, עם הקפדה יתרה לשלום הקהל ולשלום השחקנים והעובדים - ישיבה בקפסולות, כניסה למתחסנים ולמחלימים, ואני קורא לקהל להתחסן ולהגיע גם להבימה וגם לשאר התיאטראות ומוסדות התרבות הרבים שיש ברחבי הארץ.

כל ישראל ערבים זה לזה גם בשימור התרבות הישראלית והעברית. אומרים שנפש בריאה בגוף בריא, אז לאחר החיסונים וההחלמה הגיע הזמן לחיסון של הנפש. עולם התרבות חשוב מאוד לנפש האדם. האנשים זקוקים לתרבות הזאת, לתרבות שהיא שלנו, בשפה שלנו, זה חשוב לקהל וחשוב לאמנים. לצד חזרתו של עולם התרבות והתקווה שלי לפגוש את הקהל באולמות, אני מקווה שבליל הסדר הקרוב נוכל לחגוג את חג הפסח כל המשפחה - כפי שחגגנו אותו מימים ימימה - לקיים ליל סדר משפחתי כהלכתו, ולחזור כבר לשגרה שכולנו מתגעגעים אליה כל כך.



הכותב הוא מנהל התאיטרון הלאומי - הבימה

הביאה לדפוס: מאיה כהן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר