הפועלים עושה את הצעד הבא: משיק ביט קארד

צעד אבולוציוני ל-‭bit‬ המוצלח של הפועלים, יאפשר תשלום מתקדם ללא כרטיס וללא מגע • בנק ישראל אישר תחת הגבלות ומבהיר: נעקוב בעיקר אחר הגדולים

ביט (bit) // צילום: ינון בן שושן

בנק הפועלים משיק ארנק דיגיטלי ואת כרטיס האשראי bitcard ללקוחות bit עם הטבות ייחודיות. לקוחות יוכלו לשלם ישירות מהנייד, גם בעת ביצוע עסקת רכישה בבתי העסק ללא צורך בהצגת כרטיס האשראי. בכך יושלם המהפך של bit לכל אפשרויות התשלום: העברות בין אנשים, קבלת זיכויים, קניות אונליין, תשלום ללא מגע בחנויות ובכרטיס.

השימוש בארנק של bit פשוט לתפעול וזמין בארץ ובחו"ל עם הצמדת הסמארטפון לקופה (‭,(tap‬ ללא צורך בארנק פיזי, ומבלי לזכור את הקוד הסודי של כרטיס האשראי וללא כל צורך במגע.

גולן שרמן, משנה למנכ"ל וממונה על חטיבת החדשנות והאסטרטגיה, מסר כי "זהו צעד משמעותי לקראת מימוש החזון של bit למעבר מאפליקציית תשלומים יומיומית של הציבור הרחב לפלטפורמת הפעילות הבנקאית המרכזית ללקוחות פרטיים ועסקיים כאחד. נמשיך לקדם ולחזק את bit כפלטפורמה למתן מגוון שירותים בנקאיים מהירים ופשוטים מבוססי תשלומים לשימוש כלל הלקוחות".

bitcard
bitcard

לאומי והפועלים יוגבלו

בתוך כך, נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אמר אתמול כי "בשנים האחרונות נקט בנק ישראל שורת צעדים לקידום חדשנות, יעילות ותחרות בשוק התשלומים לטובת כלל הציבור בישראל. בנק ישראל עוקב מקרוב אחר כלל ההתפתחויות בשוק התשלומים בישראל בכלל ובשוק ארנקי התשלומים בפרט.

נוסיף לפעול כדי לוודא שנשמר האיזון המאפשר הזדמנויות לשחקנים השונים לפיתוח השוק כחדשני, מתקדם, יעיל ותחרותי ובכך להתאים את עולם התשלומים בישראל לחזית החדשנות הטכנולוגית בעולם לטובת רווחת הלקוח". בכך למעשה מגיב הנגיד לטענות בשוק נגד המהלך של בנק הפועלים. פעילים בשוק מלינים על כך שכביכול מתאפשרת לפועלים הנפקת כרטיס חדש. אלא שבפועל לא מדובר בכרטיס של הבנק, אלא בפתרון שנמצא בבנק לכך שאפליקציית bit לא זכתה לשיתוף פעולה עם כל הגורמים בענף, ולכן למעשה נבלמה בפניו האפשרות להיות ארנק דיגיטלי של ממש.

בבנק ישראל הגיבו בכך שלא יאפשרו גם שיתופי פעולה בין הבנקים הגדולים לחברות כרטיסי האשראי, למעט חריגים, כמו זה שאושר. על ביט קארד הוטלו מגבלות של העמדת אשראי. בנק ישראל היה יכול לחייב שיתוף פעולה עם כל אמצעי התשלום ובמקביל למנוע מהפועלים להנפיק כרטיס זה, אך נמנע מכך.

גורמים בתחום אומרים שהפועלים היה מעדיף שיחייבו שיתופי פעולה ובמקרה כזה היה מתייתר הצורך בהנפקת הכרטיס  הזה, שדרש שת"פ עם חברת אשראי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר