לשיר ולזכור: ממשיכים בדרכה של אדל ביטון ז"ל

עמותת אד"ל מקדמת מיזם לזכר הפעוטה שנפצעה בפיגוע אבנים - ונפטרה בשל סיבוך • משאית תספק טיפול תרפויטי למשפחות השכול • האזינו לשיר שנכתב לזכרה

אדל ביטון ואימה אדווה, צילום: יהושע יוסף

עמותת אד"ל מקדמת פרויקט חברתי לזכרה של אדל ביטון, שנפטרה לפני שש שנים בעקבות סיבוך של דלקת ריאות שנוצרה בשל פציעתה הקשה.

כזכור, שנתיים קודם לכן נפצעה אדל, אז בת שנתיים בלבד, כאשר הרכב שבו נסעה עם אמה התנגש במשאית בעקבות יידויי אבנים על רכבן. היום (רביעי) פורסם השיר "ממשיכה לצעוד" שיצרו נעמה זנבר, דנה ברגר ורועי לביא - והוא מבוצע בדואט על ידי דנה ברגר ומוריאל הרוש מהמיזם "ילדי המוסיקה", שהיא בת שכולה שאיבדה את אביה.

השיר ילווה את מיזם המשאית המוסיקלית של העמותה, אשר תאפשר טיפול תרפויטי עבור משפחות השכול. אדווה ביטון הסבירה בשיחה עם "ישראל היום" כי המיזם הנייד מיועד למשפחות השכול באשר הן, והוא למעשה מנגיש את הסיוע למשפחות השכולות, כאשר המשאית תנוע ברחבי הארץ לכל משפחה ומשפחה. "המשפחות יוכלו להיכנס לתוך המשאית ולחוות את החוויה והטיפול התומך באווירה פרטנית, אחד על אחד. זה ייתן סוג של שקט, רוגע ונחמה, יאפשר לשכוח את הכאב ולחוות את החוויה", היא מסבירה.

השיר עצמו מורכב מקטעים ומרשמים שכתבה אדווה לאדל. היום תציין משפחת ביטון שש שנים למותה של אדל. השנה, אומרת אדווה, היא החליטה שלא לציין את האירוע בקונספט רחב, אלא רק עם המשפחה המצומצמת מאוד. "הגעתי למסקנה שאני היחידה שיכולה לרפא את עצמי, באמצעות עשייה", היא משתפת, "ההתעסקות במיזם ובשיר מאוד מרגשת וממלאת אותי ונותנת לי גם להתחבר לכאב ולזיכרון בעוצמות גבוהות. אני מגיעה ליום הזה מלאה בסוג של נחמה וסיפוק, שמתוך הכאב הצלחנו להצמיח שורשים טובים של עשייה, נתינה, חיזוקים מהמשפחות וגלים של חיבוקים שאנחנו עטופים בהם".

אדווה מציינת כי יש פחד לשכוח את אדל, שהיתה רק בת 4 כשנפטרה - ועל החשיבות של היום הזה עבורה. "אני אתן מקום לכאב ולזיכרונות דרך המיזם והקליפ, שבטח אשמע היום כמה פעמים כי הוא מציף הרבה זיכרונות", היא מסכמת, "לצערי אדל הלכה מהעולם ילדה קטנטנה, והיום הזה נותן לי את האפשרות להתמקד בנו ולהתחבר אליה".

לתרומות לעמותת אד"ל ניתן לבצע העברה לבנק מזרחי־טפחות, סניף 571 עתיד, מספר חשבון 228359 על שם עמותת אד"ל.

ממשיכה לצעוד

ממך למדתי הרבה

גיבורים מילאו את עולמך 

זאת החוכמה שבעינייך 

מול חומות ומשוכות

געגועים וזיכרונות

שרה אלייך 

ממשיכה, ממשיכה לצעוד 

כותבת לך מילים

מנגנת לך צלילים 

שיחזירו בי את המנגינה 

כותבת לך מילים 

מנגנת לך צלילים

מרגישה אותך

וכשביקשת לעוף רחוק

מלאכים קיבלו תפילתך 

זו העיקשות במילותייך 

טיפות הגשם בחלון

הפחד מהשיגעון

מזכירים לי את פנייך 

ממשיכה ממשיכה לצעוד

כותבת לך מילים 

מנגנת לך צלילים 

שיחזירו  בי את המנגינה

כותבת לך מילים 

מנגנת  לך צלילים

מרגישה אותך



דמעות של געגוע זולגות מתוך עיניי

את ממשיכה לצעוד גבוה מעליי

כותבת לך מילים...

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר