הטעות שהצילה חיים: "תופעת הלוואי לחיסון" - התגלתה כגידול בלב

בת 69 סבלה ממגוון תופעות לאחר החיסון השני • לבסוף התברר שהיא סובלת מגידול ואף נדבקה בקורונה • ניתוח מסובך - הראשון מסוגו לחולה מאומתת - הציל את חייה

"ניתוח מורכב ונדיר": אילוסטרציה, צילום: ארכיון

לא בדיוק מה שחשבו: בבית החולים בילינסון ביצעו ניתוח לב פתוח ראשון בישראל בחולת קורונה בת 69.

האישה פיתחה תופעות של הרגשה כללית רעה וחולשה ביד לאחר קבלת החיסון השני. כעבור כמה ימים מצבה החמיר, והיא סבלה מבלבול, מחוסר התמצאות, מחוסר שיווי משקל בהליכה, מחולשה ביד שמאל ומהפרעה בדיבור.

האישה סברה שמדובר בתופעת לוואי לחיסון הקורונה ופנתה למיון בבילינסון. עם הגעתה נמדד לאישה חום גבוה, ובהמשך בבדיקת קורונה נמצאה חיובית. אבל הממצאים המדאיגים יותר נמצאו בבדיקת הדמיה - האישה סבלה מקרישי דם במוח. כדי לברר את מקור הקרישים היא עברה בדיקת אקו-לב, ובה נמצא גידול בתוך חללי הלב. גוש גידולי זה היה ככל הנראה המקור לתלונות הנוירולוגיות של החולה, שבהן חולשת יד שמאל והפרעה בדיבור.

"הבנו שיש להוציא במיידי את הגידול מליבה של החולה, מתוך הבנה שהגידול עלול לשלוח תסחיפים נוספים העלולים לגרום להחמרה במצבה", מסביר ד"ר רם שרוני, מנתח לב בכיר ומנהל היחידה לניתוחי לב זעיר-פולשניים בבית החולים בילינסון. "החלטנו על ניתוח לב דחוף. מכיוון שהאישה חולת קורונה, נערכנו לניתוח לב עם המיגון הנדרש. ציוד המיגון מקשה מאוד ביצוע ניתוח לב, הדורש דיוק ועבודה עדינה ביותר. אני מברך את צוות חדר הניתוח: אחיות, מרדימים, טכנאי מכונת לב-ריאה ושאר הצוות, אשר עמדו במשך שעות ארוכות עם ציוד המיגון המסורבל ואִפשרו ניתוח של הצלת חיים זה".

הניתוח עבר בהצלחה, והאישה מתאוששת במחלקת הקורונה של בית החולים. הרופאים ציינו כי "מה שהוגדר בטעות על ידי האישה כתופעת לוואי של החיסון הביא אותה לבירור רפואי בבילינסון, שבו נמצא גידול בלב שלה, והוא הוצא בניתוח שהציל את חייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר