אלקנה מרציאנו, סנא מוחמד // אלקנה מרציאנו, סנא מוחמד

איומים על חיי זמרת מרוקנית ששרה עם ישראלי

לאחר שהזמרת סאנה מוחמד שיתפה פעולה עם אלקנה מרציאנו, היא החלה לקבל איומים על חייה • בנוסף, היא גם נעצרה בשדה התעופה בכווית

הזמרת המרוקנית סאנה מוחמד זכתה לתגובות קשות ואף לאיומים על חייה בעקבות דואט עם הזמר הישראלי אלקנה מרציאנו. מוחמד חברה לאחרונה למרציאנו והשניים הקליטו יחד את "ג'ונאמר", שיתוף פעולה ראשון בין מוזיקאים משתי הארצות. גם השיר עצמו, שיצא אתמול (שני), הוא פרי שיתוף פעולה מרוקני-ישראלי, כשהפזמונאי מרוואן אסיל כתב אותו יחד עם היוצר אופיר כהן. הוא מושר בשתי השפות - עברית ומרוקנית, ונושא, כמקובל, מסר של אחדות, שלום ואחווה בין שני העמים.

על פי דיווחים באתרי חדשות ערביים, הזמרת עמדה בפני מטחי ביקורים קשים ברשתות החברתיות לאחר שחרור השיר, ואף נעצרה בשדה התעופה בכווית, שם היא מרבה להופיע. עוד מדווחים כי הזמרת "ירדה למחתרת" לאחר ראיון שהעניקה לכלי תקשורת ישראלי.  

על פי אנשיו של מרציאנו, הקשר בין הצדדים נרקם בין מנהליהם של שני הזמרים בעקבות הופעה של הזמר בדובאי. מוחמד הינה זמרת מצליחה במרוקו, בעוד שמרציאנו פרץ לתודה כזוכה עונתה השלישית של תכנית ריאליטי השירה "דה וויס" ב-2014.

בעוד ששתי המדינות החליטו לנרמל את היחסים ביניהן, ניכר שחלק מתושבי מרוקו עדיין לא מוכנים לקבל את הקשר בין שני העמים. מקרה דומה של איום בחרם התרחש בנובמבר האחרון, כאשר הזמר המצרי מוחמד רמדאן הותקף מילולית לאחר שפרסם תמונה שלו לצד הזמר עומר אדם בדובאי.

מאורי צרור, המייצג את מרציאנו  והפרויקט האמור, נמסר: "אלקנה מרציאנו וסאנה מוחמד ביצעו דואט משותף למטרת שלום ואחדות בין העמים, עקב הסכם השלום שנערך לאחרונה בין ישראל ומרוקו. מדובר בקבוצה קטנה שלא מייצגת את העם המרוקני ובטח שלא את אחינו המוסלמים בעולם הערבי. נמשיך לעשות מוזיקה במטרה לחבר בין אנשים ועמים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו