לקוחות מתלוננים: איכות השידור בסלקום tv נמוכה

אף שערוצי הברודקאסט משדרים מזמן באיכות Full HD, הצופים טוענים כי בענקית התקשורת הישראלית הרזולוציה עדיין לא כמו של המתחרות • החברה בתגובה: "ממשיכים בכל העת לשפר את איכויות הצפייה"

סלקום tv סגרה את שנת 2020 עם יותר מ-250 אלף מנויים, אבל תלונות חוזרות ונשנות מצד לקוחות שמתלוננים על איכות תמונה ירודה בהשוואה למתחרות – yes, פרטנר TV והוט, מעיב על החגיגה.

בקהילת הפייסבוק "מדברים על סלקום tv", שהוקמה בשנת 2016, התלונות לא מפסיקות לזרום. "השנה היא 1996. תבל דגיטל ומתב דיגיטל משתוות לאיכות צפייה בסלקום", כתב אחד מהמשתמשים בקבוצה. אחר הוסיף: "איכות שידורי הספורט כמו בשנות ה-80", ואילו אחר ציין: "האם גם אתם חווים איכות שידור מתחת לכל ביקורת?".

סלקום משדרת בימים אלה על גבי רשת האינטרנט בממיר עצמאי ("Master Box") ובאפליקציות לטלוויזיות חכמות – אנדרואיד TV, אפל TV ו-WebOS של LG. כאן אמנם איכות השידור צריכה להיות גבוהה יותר, אך מבדיקה שעשינו היא עדיין לא טובה כמו שירותי הטלוויזיה של המתחרות שמשדרות ב-Full HD. למה? כי קצב העברת הנתונים נמוך.

החברה אינה מפרסמת באופן רשמי באיזה פורמט צפייה היא משדרת את התוכן, אך הערכות הן שמדובר ב-HD ready – רזולוציה של 720p, או SD – רזולוציה של 576p. חשוב לציין שמדובר באיכות צפייה נמוכה יותר ממה שערוצי הברודקאסט הישראלים משדרים – בהם כאן 11, קשת 12 ורשת 13. נוסף על כך, גם התכנים הקיימים ב-VOD של החברה משודרים ככל הנראה באותו הפורמט.

 

בתנאי השירות הכלליים, כפי שמופיעים באתר החבר, נכתב כי "חלק מהשידורים והערוצים לרבות הערוצים הייעודיים, הציבוריים והמסחריים (כגון: רשת, קשת וערוץ עשר) משודרים בטכנולוגיית SD. לא נוכל להתחייב כי השירות יתמוך בצפייה בכל תוכן או באיכות צפייה מסוימת לרבות מקום בו יופיע סמליל HD".

בראשית דרכה סיפקה סלקום tv למנוייה ממיר דואלי, שאת ערוצי הברודקאסט הוא קולט דרך "עידן פלוס". זה אומר שכאן איכות השידור, באופן כללי, מתבססת על טכנולגיה שאינה תומכת בפורמט הפרדה גבוהה (HD), וחלק מאותם מנויים שמתלוננים עדיין מחזיקים בממיר המיושן.

בסלקום מסרו בתגובה: "סלקום tv מביאה לצופים שידור טוב ומתקדם, ובמקביל ממשיכה בכל העת לשפר את איכויות הצפייה".

יש לכם שאלות לכתב? מוזמנים לפנות אליו באמצעות חשבון האינסטגרם שלו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו