האם מגיע פיצוי על נזקי השביתה?
כאשר בימ"ש מכיר בשביתה כלגיטימית, צרכנים לרוב אינם זכאים לפיצוי בגין הנזקים, אך זכאים לקבל את שירות הטיסה שעבורו שילמו.
צילום: ערוץ הכנסת
האם חברת התעופה חייבת להטיס אותי חזרה על חשבונה?
צרכנים אשר נתקעו בחו"ל בשל ביטול הטיסות זכאים לטיסה חזרה מחברת התעופה, ככל שהם מעוניינים בה.
מה חייבות חברות התעופה לעשות למען הנוסעים?
החוק מונע זכאות לפיצוי, אך אינו גורע מחובת החברות לסייע לצרכנים שטיסתם בוטלה (או עוכבה יותר משמונה שעות לפחות) - באמצעות מתן מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה, אירוח בבית מלון ככל שההמתנה התארכה, שירותי פקס, טלפון ואינטרנט והסעה למלון או ממנו.
מי אמור לשאת בהוצאות נזקי השביתה?
לפי החוק, הצרכן לא זכאי לתשלומי פיצוי על נזקיו, אך החוק מותיר את ההסדר הקבוע לגבי השבת מחיר כרטיס הטיסה (במקרה שהצרכן אינו מקבל טיסה חלופית), וכן מותיר את חובת חברת התעופה שטיסתה בוטלה לתת סיוע לצרכן כקבוע בחוק.
האם חברת הביטוח תפצה אותי על הנזקים?
זכות הצרכן לשיפוי על נזקיו מפורטת בתנאי הפוליסה.
נתקעתי בחו"ל במשך כמה ימים והיו לי הוצאות רבות. האם אני יכול לתבוע את חברת התעופה?
החוק באירופה אינו מחייב את חברות התעופה במתן פיצוי לנוסעים בשל הוצאות אכילה, שתייה ולינה. ואולם החוק הישראלי מחייב מתן סיוע, לרבות הוצאות לינה. מכל מקום, לא נראה כי יהיה אפשר לתבוע על נזקים אלה.
נתונים: המועצה לצרכנותטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו