אישום: מכר רובי אוויר לסוחר נשק מחברון

תושב שדרות חשוד שסחר ברובי איירסופט שהחזיק בחנות שברשותו, ומכר אותם לסוחר אמל''ח מהשטחים • הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד 6 מעורבים בפרשה

יורי שאולוב (מימין) ומחמד אבו חיה // צילום: תקשורת שב"כ // יורי שאולוב (מימין) ומחמד אבו חיה

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד שלושה אזרחים ישראלים ושלושה תושבי חברון בגין מעורבות במכירת עשרות רובי איירסופט (המשמשים בעיקר לפיינטבול) לשטחי הרשות הפלשתינית, ייצור נשק, והלבנת הון. הנשקים שנמכרו וייצאו לשטחי הרשות מסוגלים לפצוע ואף לגרום למוות.

במרכז החקירה עמד יורי שאולוב, תושב שדרות, החשוד כי סחר ברובי האוויר שהחזיק בחנות שברשותו, ומכר אותם לסוחר אמל''ח מחברון, מחמד אבו חיה, אשר לאחר מכן מחר אותם לגורמים שונים בחברון אשר הסבו אותם לנשקים. 

לפי חוק הפיקוח על ייצוא בטחוני וכן לפי צו הפיקוח על צעצועים מסוכנים, אסור לייצא מישראל לרשות הפלשתינית כלים המדמים כלי נשק אמיתיים, וכן כאלה המכילים צינורות מתכת. על כן, הברחת רובי איירסופט על כל חלקיהם אסורה.

מכתב האישום עולה, כי גם כאשר הוזהר שאולוב על ידי כוחות הבטחון כי מעשיו מסוכנים מאוד ואסורים לפי חוק, המשיך לבצעם, תוך שהוא מנסה להסתירם. בנוסף, ביצע שאולוב פעולות רבות ברכוש האסור בהיקף כולל של 170,600 שקלים לפחות, במטרה להסתיר או להסוות את מקורו, והוא מואשם גם בביצוע עבירה של הלבנת הון.

בבקשת המעצר צוין, כי כלי הנשק המוסבים "מהווים סכנה משמעותית, מאחר שבשנים האחרונות עושים בגדה המערבית שימוש רב בכלי נשק מוסבים, ובעיקר ברובים, ואף נעשה בהם שימוש לביצוע מספר פיגועים בשנים האחרונות, בחלקם אף נרצחו אנשים בכלי נשק אלו".

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר