מייסד להקת "האנימלס" הלך לעולמו

הגיטריסט הילטון ולנטיין מת בגיל 77 • סולן הלהקה, שפרצה בשנות ה-60, ספד לו: "שבור לב מהחדשות על מותו הפתאומי"

הילטון ולנטיין // "גיטריסט חלוצי". הילטון ולנטיין

הילטון ולנטיין, גיטריסט וממייסדי להקת האנימלס שפרצה בשנות ה-60', מת בסוף השבוע האחרון בגיל 77. ולנטיין זכור בתרבות הפופולרית כאיש שהגה את פתיחת הגיטרה המפורסמת של השיר "The House of the Rising Sun"', מהריפים האייקונים של עולם המוזיקה.

 "תנחומינו הכנים למשפחתו וחבריו של הילטון ולנטיין", נכתב בהודעה בטוויטר מטעם ABKCO מיוזיק, חברת התקליטים של הלהקה. "כחבר מייסד ונגן הגיטרה המקורי של האנימלס, ולנטיין היה גיטריסט חלוצי, אשר השפיע על הצליל של הרוקנ'רול במשך עשורים רבים לאחר מכן". סולן הלהקה, אריק ברדון, ספד לחברו בחשבון האינסטגרם שלו וכתב: "הפתיחה של 'House of the Rising Sun' לעולם לא תשמע עוד אותו הדבר! לא רק ניגנת אותה, חיית אותה. (אני) שבור לב מהחדשות על מותו הפתאומי של הילטון... היו לנו זמנים נהדרים יחד. מנורת' שילדס עד לעולם כולו. Rock In Peace". 

ולנטיין הקים את האנימלס בניוקסל ב-1963, יחד עם הסולן ברדון, הקלידן אלאן פרייס, הבסיסט צ'ס צ'נדלר והמתופף ג'ון סטיל. שירם המפורסם והמצליח ביותר, "בית השמש העולה", כבש את פסגות מצעדי הפזמונים בבריטניה ב-1964 (ולמעשה היה חידוש לשיר בלוז עממי). גרסתם לשיר (אשר נדחתה במקור על ידי מפיק הלהקה מיקי מוסט, בטענה כי היא ארוכה מדי) הפכה פופולרית והתקבעה כקלאסיקת רוק על-זמנית. היא השפיעה על גיטריסטים רבים, ובין היתר נחשבת כאחת ההשראות עבור בוב דילן לעבור לנגינה חשמלית ב-1965. 

זמנים נהדרים ביחד. להקת האנימלס, ולנטיין האמצעי למעלה // צילום: גטי אימאג'ס
זמנים נהדרים ביחד. להקת האנימלס, ולנטיין האמצעי למעלה // צילום: גטי אימאג'ס

ההרכב שחרר עוד מספר להיטים גדולים, בטרם החל המבנה המקורי שלה להשתנות לקראת סוף שנות השישים. ולנטיין הוציא אלבום סולו בשם "All in your Head" והוסיף להופיע במשך השנים בגרסאות חדשות של ההרכב שהקים. בשנותיו האחרונות התגורר ולנטיין בקונטיקט ועבד עם להקתו, סקיפלדוג.   

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר