קורין גדעון // צילום: פיני סילוק // קורין גדעון

זה סופו של כל חלון: מצעד השערוריות של קורין גדעון

מעזרת נשים עד אצבע משולשת: הסערה האדירה שעורר הפוסט של קורין גדעון לאחר לידת בתה, הזכירה לנו עוד כמה שערוריות ענק בחסות המגישה המפורסמת

סערת פוסט חדר ההתאוששות של קורין גדעון הצליחה לעורר טירוף של תגובות ברשת, אך זו אינה הפעם הראשונה שבה גדעון מוצאת את עצמה מושכת אש ומייצרת כותרות בעקבות דברים שכתבה או עשתה.

גדעון (28) מתחזקת בשנים האחרונות קריירה מצליחה מאוד כמנחה ומככבת בפריים טיים, אך גם מצליחה לא פעם לייצר אנטגוניזם וכעס ציבורי רב כלפיה (במודע ובמכוון או שלא), כשהיא לבוחרת להביע את דעותיה השנויות לא פעם במחלוקת ברשת ומחוצה לה.

הכי חשוב: מזל טוב על התינוקת החדשה! קורין גדעון // צילום: פיני סילוק
הכי חשוב: מזל טוב על התינוקת החדשה! קורין גדעון // צילום: פיני סילוק

קורין גדעון נגד בית החולים איכילוב

שעות לאחר לידת בתה הבכורה אתמול (רביעי), קורין גדעון העלתה סטורי זועם נגד בית החולים איכילוב: "ממש עצוב לי שבזה אני מתעסקת ביום המאושר בחיי", פתחה את הסטורי הזועם, "אבל מי שמתכננת ללדת ב'איכילוב' - קחי בחשבון שהמחלקות מזעזעות! 

"חדרי הלידה מדהימים וכוח האדם שם מהמם, אבל במחלקות זה עולם אחר. אני מהבוקר בחדר פנימי, בלי חלון אפילו, בלי חמצן, בלי לדעת אם אור או חושך בחוץ. בקושי יש לי כורסה ליד המיטה, כנראה כי לא הפעלתי קשרים או ביקשתי פרוטקציות, כנראה כי אין לי 'רופא סלב' שידאג לי, כי אני תמיד מעדיפה לבוא פשוט, וכך גם באתי לפה, אבל לאף אחד לא מגיע יחס כזה.

"לאף תינוק בן יומו ולאף יולדת לא מגיע לשהות בחדר חנוק. עצוב מאוד שככה הדברים מתנהלים. 12 שעות אחרי לידה ועדיין לא נשמתי אוויר צח על אף שהובטח לי שאעבור חדר מהבוקר, ועל אף כל תחנוניי. ועוד אני 'קורין גדעון'... עלק".

בתגובה לדבריה הקשים, פרסם פרופסור יריב יוגב מנהלת בית החולים ליס ליולדות ולנשים תמונה מהחדר הפרטי בו נמצאת גדעון וכתב בתגובה פוסט זועם בשמו ובשם בית החולים: "מעולם בכל שנותיי כרופא לא נתקלתי בפוסט איום כמו שכתבת על מחלקת היולדות שלנו. לרגע חשבתי שאובחנת כחולת קורונה ואת שוהה במחלקת קורונה לצד יולדות אחרות שאובחנו למאומתות ביום המאושר בחייהן שבאמת הפך לחוויה טראומטית. אבל לא, 'ואני עוד קורין גדעון' כמו שהדגשת בסטורי שלך ובשיח האיום והמבזה בו דיברת כלפיי צוות האחיות במחלקה, אושפזת 'רק' בחדר פרטי במחלקת יולדות חדשה ומפוארת שנפתחה לפני חודשים בודדים וכוללת מיטה מתכווננת, טלוויזיה חכמה 55 אינטש, מגש ארוחות אישי לחדר וכורסה נפתחת לבעל.

כנראה שהתנאים האלו, מהמפוארים ביותר ברפואה הציבורית, מזעזעים עבורך. אז קורין, ראשית, המון אושר ונחת ואני שמח על חווית הלידה הטובה שעברת. יחד עם זאת, צר לי עבורך שכך בחרת להשתלח בצוות מסור שעובד ימים ולילות ולהוציא דיבתו של בית חולים בצורה מכוערת כזו. ברגעים כאלו, אני פשוט יודע שזה יותר מעיד על עצמך מאשר עלינו", כתב לסיום.

בהמשך העלתה קורין פוסט התנצלות: "נכתבו דברים שלא היו צריכים להיכתב, ואני מתנצלת אם מישהו נפגע מהם".

חדר דומה לזה שבו ילדה קורין, שאת תמונתו העלה העמוד של בית החולים איכילוב
חדר דומה לזה שבו ילדה קורין, שאת תמונתו העלה העמוד של בית החולים איכילוב

קורין גדעון נגד חיים כהן

באוקטובר האחרון דיווחו מדורי הרכילות כי גדעון, שלקחה חלק יחד עם אמה ורדה בצילומים לריאליטי "המטבח המנצח VIP", נקלעה לחילופי דברים לא נעימים עם השף חיים כהן. החיכוך בין השניים נוצר, כך דווח, בגלל התנהלות העניינים על הסט, שככל הנראה לא מצאה חן בעיני גדעון. במהלך הצילומים שהתקיימו כשגדעון עוד הייתה בהיריון נרשמו אי הסכמות בינה לבין ההפקה, כשבשיאן הופסקו הצילומים. "היו שם התבטאויות מביכות ומפתיעות מאוד", סיפר אחד הנוכחים."היינו בשוק מזה". 

"התבטאוות מפתיעות ומביכות". חיים כהן, קורין גדעון // צילום: אורן בן חקון, גדעון מרקוביץ'
"התבטאוות מפתיעות ומביכות". חיים כהן, קורין גדעון // צילום: אורן בן חקון, גדעון מרקוביץ'

קורין גדעון בעד עדי ביטי

כשרבים מיהרו לתקוף באוקטובר השנה את ביטי על הקליפ הפרובוקטיבי שלה לשיר "חמסה חמסה", גדעון בחרה לצאת דווקא כנגד המלעיזים: "מעניין אם כל מי שטוען שהקליפ של עדי ביטי מעודד את תרבות האונס, היה גם מוכן להגיד שאישה שמתלבשת חשוף מזמינה הטרדות מיניות, שקורבן אונס עם עבר מיני עשיר, אשמה בזה. כי זה בדיוק מה שאתם אומרים", זעמה. "זה אומר שלאישה אין זכות להתלבש חשוף? כי זה לא מוסרי? כי זה מעודד החפצה? איפה כל הפמיניזם שלכם פתאום?

"הקליפ הזה לא הכי בטעם טוב שראיתי אבל אם תסתכלו סביב, זה ממש לא הדבר היחיד שהוא בחוסר טעם והוא בטח רחוק מלהיות הדבר הכי פרובוקטיבי שקורה כאן. פרובוקטיביות לא מעודדת אונס! מה שמעודד אונס זה דורות על גבי דורות של אפליית נשים, של חוסר שוויון בכל תחום שהוא. פשוט תחנכו את הילדים שלכם להיות אנשים טובים ושחררו מהבחורה הזאת".

הקליפ של עדי ביטי

קורין גדעון נגד הסגר

גדעון מצאה עצמה תחת מתקפה בערב יום כיפור בספטמבר 2020, לאחר שהעלתה סרטון לאינסטגרם שבו הניפה אצבע משולשת למצלמה. מתחת לסרטון כתבה: "כשכולם בסגר ולך יש אישור לנסוע לירושלים" (גדעון לקחה חלק במשדר סליחות מיוחד של חברת החדשות). 

המחווה הפרובוקטיבית בתוספת ההצהרה על יציאה מהבית כשמרבית העם ספון בביתו בשל הסגר הצליחה לעורר את זעמם של הגולשים ברשת והם לא היססו לתקוף את גדעון במילים קשות. כשהבינה גדעון את גודל הסערה שיצר הסרטון המקורי שהעלתה, העלתה אחד נוסף שבו דווקא ביקשה מכל מי שתקף אותה להרגיע ולהתייחס לכך בהומור. "על זה דווקא לא מבקשת סליחה, אלא מבקשת שמי שנפגע יצטייד בחוש הומור. זה מומלץ בחום", כתבה. 

סגר לכם, אישור לי. הסטורי של גדעון
סגר לכם, אישור לי. הסטורי של גדעון

קורין גדעון נגד קופת חולים מכבי

"מסתבר שאם אין לכם קורונה עדיף לא להיות חולים בכלל בימים אלה", פתחה קורין את הפוסט ששיתפה ביוני האחרון עם עוקביה הרבים באינסטגרם ובפייסבוק. "בתום לילה של כאבי גרון התארגנתי ללכת לרופא המשפחה של מכבי שקבעתי אליו תור, אבל המזכירה הקדימה אותי והתקשרה להודיע שהתורים הם רק טלפוניים, 'בגלל המצב'״, סיפרה גדעון.

"אמרתי לה שאני רוצה להיבדק פיזית כי אולי זאת דלקת והיא ענתה שבמיוחד כאבי גרון לא נבדקים 'בגלל המצב'. המתנתי לטלפון מהרופא שאחרי חצי דקה קבע שאין לי כלום. 'תאכלי גלידה ותראי הרבה טלוויזיה'. 'אולי כדאי שאעשה משטח גרון?'. 'לא עושים משטחי גרון עכשיו, בגלל המצב'. ברוב טיפשותי סמכתי על האבחנה הטלפונית ועברה עליי יממה נוספת של סבל והחמרה, כששום תרופה קונבציונלית או לא, לא עוזרת.

גדעון המשיכה לספר שניסתה להתגבר על הכאב אך הוא רק הלך והחמיר. בסופו של דבר, כשהכאב כבר הכניע את גדעון לא נותרה לה ברירה: "לא יכולתי יותר, התקשרתי בוכה לרופא אף אוזן גרון פרטי. תוך שעה הוא קיבל אותי, נדהם ממה שהולך לי בגרון, לא מבין איך שרדתי כל כך הרבה זמן בלי טיפול מתאים. הוא רשם לי אנטיביוטיקה חזקה.

"יומיים של סבל יכלו להיחסך ממני. את מיטב כספי אני משלמת כבר שנים לקופת החולים, ובסוף בשביל דלקת גרון סטנדרטית אני צריכה להוציא כמעט אלף שקל על רופא פרטי?! ומה עם מי שאין לו את האמצעים? בשם הקורונה מפקירים את כל יתר החולים. תהיו בריאים, ראו הוזהרתם".

מסתבר שאם אין לכם קורונה עדיף לא להיות חולים בכלל בימים אלה. בתום לילה של כאבי גרון התארגנתי ללכת לרופא המשפחה של מכבי...

Posted by ‎Corrin Gideon - קורין גדעון‎ on Tuesday, June 23, 2020

 הפוסט נגד קופת החולים

קורין גדעון נגד המכנסונים

בשיאה של מחאת המכנסונים במאי 2020 (שכזכור במרכזה עמד האיסור על בנות להגיע לבית הספר לבושות במכנסיים קצרים), נדרשה קורין לסוגיה. "היי זאת שוב אני עם דעה לא פופולרית", כתבה גדעון בפוסט שהעלתה לאינסטגרם. "גדלתי בבית אולטרה חילוני ובחיים שלי לא לבשתי לבית ספר מכנסונים. גם לא מחשופים. לא כי זה עלול לגרות גברים, לא כי אני עלולה להיות מוטרדת מינית, פשוט כי זה לא מכבד. לא מכבד אותי. ככה חינכו אותי, הוריי הליברלים. נראה לי שיצאתי בחורה חזקה למרות זאת, לא? 

"אני לא מסכימה עם האופן שבו מתייחסים לבנות כאלה, אבל כן מסכימה עם העיקרון. בואו, אף אחד לא דורש שילכו עם חיג׳אב, גם לא עם חולצות וחצאיות ארוכות. חוץ מזה, בית ספר זה לא חוף הים וזה לא הבית וזה לא המרחב הציבורי. זה מוסד חינוכי ורצוי שיהיה בו קוד לבוש מכבד. 

בהמשך הפוסט גדעון הדגישה כי לא מדובר במהלך מחליש מכוון כלפי נשים וכי לא פעם החפצון נעשה על ידי אותן הנשים הזועקות בעצמן. "אף אחד לא מצנזר אותן, לא מחליש אותן, לא מחפצן. הן עושות את זה בעצמן, לא צריך לדאוג לחופש שלהן. תעשו סיבוב קצר ברשתות החברתיות ותגלו ילדות לפני בת מצווה כמעט עירומות, משדרות מיניות. התמימות הלכה לאיבוד. אז לא יקרה כלום אם במקום אחד ישימו איזושהי גדר. לא כי רגליים הן איבר מיני, לא כי הן בנות, פשוט כי הן בבית הספר, וכשמגיעים להתחנך, אצל בנות כמו אצל בנים, ראוי לכבד את המעמד".

הפוסט של קורין // צילום: מתוך אינסטגרם
הפוסט של קורין // צילום: מתוך אינסטגרם

קורין גדעון נגד עיריית תל אביב

החלטת עיריית תל אביב בפברואר 2020 לאסור על הצבת דוכנים להנחת תפילין במרחק של פחות ממאה מטרים מבתי הספר בעיר עוררה את זעמה של גדעון, והיא לא היססה לצאת נגדה בפוסט אינסטגרם זועם: "אני שומעת את סגן ראש עיריית תל אביב שמדבר על זה שהם אוסרים על דוכנים לעמוד מחוץ לבתי ספר. אילו דוכנים? דוכני תפילין של חסידות חב"ד הנפלאה שעוסקת באהבת ישראל! והם לא מוכנים שהם יעמדו עם התפילין שלהם.

"להגיד שהילדים הם קהל שבוי? מה יקרה לילדים? יחטפו אותם ויכפו עליהם לחזור בתשובה? מה רע בזה שהם יחשפו לתכנים האלה? אני לא מבינה", סיימה את הפוסט בכעס.

דוכני הנחת תפילין של חב"ד בת"א // צילום: יהושע יוסף
דוכני הנחת תפילין של חב"ד בת"א // צילום: יהושע יוסף

קורין גדעון בעד הרב פירר

בנובמבר 2019 התעוררה סערה ציבורית לאחר שהרב פירר ביקש מהפקת ערב מחווה לשלמה ארצי שנערך כדי לגייס תרומות עבור הארגון עזר למרפא, לא לכלול נשים. גם הפעם, גדעון בחרה לא ליישר קו עם הזעם הציבורי ויצאה להגנת הרב: "ההדרה היחידה פה זו הדרת חרדים. הדרה של הרב פירר ושל אמונתו", כתבה בפוסט שהעלתה לאינסטגרם.

"מדובר באיש רב זכויות, רק שאת זכותו לקיים אירוע בהתאם לאורח חייו הדתי שוללים על הסף. אם הרב מאמין שאסור לו לשמוע שירת נשים, מותר לו לקיים אירוע התרמה שלא יפגע בהשקפת עולמו, קל וחומר כשהאירוע (הפרטי) הוא מעורב ומשתתפות בו נשים, רק לא שרות בו. הקריירה של אף זמרת ישראלית לא תיפגע מזה שלא תופיע באירוע אחד. די עם הפופוליזם. בשם העלק פמיניזם והשוויון רומסים את חופש הדת. הכלה צריכה להיות דו כיוונית. מי כמוני יודעת".

"רומסים את חופש הדת". קורין גדעון
"רומסים את חופש הדת". קורין גדעון

קורין גדעון נגד גבאי בית הכנסת

בספטמבר 2019 גדעון הגיעה להתפלל עם בעלה חילי סורוצקין בבית הכנסת הגדול בתל אביב. בשלב מסוים נוצרה במקום התקהלות והחל להיווצר בלאגן, שלפי הדיווחים העלה את חמתו של גבאי בית הכנסת שזעם על חוסר ההפרדה בין הנשים לגברים. עד מהרה, כך דיווחו נוכחים במקום, החל דין ודברים טעונים בינו לבין גדעון. בסרטון שצולם במקום גדעון אף נשמעת אומרת לגבאי כי לא יפנה אליה. מקורבים לגדעון מסרו כי לאחר התקרית, הנהלת בית הכנסת התנצלה בפני גדעון.

 הדרת נשים בבית הכנסת?

קורין גדעון נגד השופט אליגון

 במאי 2019 הצליח כיסוי הראש שחבשה לינור אברג'יל בטקס השאת המשואות לעורר זעם רב לאחר התבטאות טעונה של השופט בדימוס עודד אליגון. בפוסט שהעלה לפייסבוק כינה אליגון את כיסוי הראש "תרבוש רב קומות", והוסיף כי "שמלתה ההדוקה של אברג'יל מבליטה היטב את שדיה המתנוססים בגאון לתפארת מדינת ישראל, זאת כדי לשמח את לבם של אחינו החילונים". גדעון נזעקה אז והגיבה בזעם על תוכן הדברים: 

"הביקורת ההזויה על לינור אברג'יל הרתיחה אותי!" כתבה באינסטגרם שלה. "לינור, מיס עולם ועורכת דין, היא אחת הנשים עתירות הזכויות בישראל, שרחמנא ליצלן חבשה כיסוי ראש כשהנחתה את טקס המשואות. שופט בדימוס הרשה לעצמו להתעסק בהופעה החיצונית שלה, להשוות את כיסוי הראש שלה ל'תרבוש רב קומות' (על אף שאני גם לא מבינה מה הבעיה בתרבוש) ולא רק זה, אלא גם למתוח ביקורת על השמלה שלה שלטעמו הייתה צמודה ובכך הפכה את לינור לצבועה שמצד אחד, חובשת כיסוי ראש ומצד שני, לובשת שמלה מחמיאה. זו הערה שאין לה מקום. לא רק שהיא שוביניסטית וסקסיסטית (שהרי אף אחד לא מותח ביקורת על עמית סגל למשל שחובש כיפה בטלוויזיה), היא גם חודרת למרחב הפרטי של אדם, במקרה הזה אישה, ולמימוש אמונתה".

הביקורת ההזויה על לינור אברג'יל הרתיחה אותי! לינור, מיס עולם ועורכת דין, היא אחת הנשים עתירות הזכויות בישראל, שרחמנא...

Posted by ‎Corrin Gideon - קורין גדעון‎ on Friday, May 10, 2019

 הפוסט של גדעון על מחאת השביס

קורין גדעון נגד מעצבת האופנה

"לא מזמן הגעתי לפגישה אצל אחת המעצבות המובילות בתעשיית האופנה לקראת הגמר של 2025", חשפה גדעון בפוסט זועם שהעלתה לאינסטגרם שלה באפריל 2019. "כל כך מובילה, שהיא כנראה הרגישה מאד בנוח לירות לעברי מיד כשהתיישבתי מולה: 'הקרסוליים שלך רחבים'. כן, אמרה לי את זה אישה. לא גבר גס רוח. אלא אישה, שיודעת כמה רגיש עבור כל אחת מאיתנו עניין הדימוי העצמי. ועוד אישה שמעצבת שמלות לנשים אחרות. דווקא היא כל כך ארסית כלפי אישה אחרת.

"עכשיו עזבו אותי. שבאמת אחרי שנים הגעתי למצב שבו אני מתה על איך שאני נראית וחוגגת כל דבר בגוף שלי, כולל הקרסוליים שלי שהם בכלל לא רחבים אלא פשוט מושלמים!!! חשתי רחמים כלפי אותה מעצבת שבטח כל כך שונאת את עצמה ובגלל זה חשה צורך להנמיך אחרות. אבל מה היה עובר על בחורה עם פחות ביטחון, צעירה יותר, פגיעה יותר. היא הייתה יוצאת מצולקת", כתבה גדעון והוסיפה: "ה-עבודה של מעצבת זה להרים ללקוחה, להעצים אותה, לגרום לה להרגיש טוב עם עצמה. ממילא קשה לנו הנשים להגיע לשלמות עם עצמנו. למה שלפחות לא נקל זו על זו?".

מי צריך מעצבת כשכל בגד נראה עלייך ככה? קורין גדעון // צילום: קוקו
מי צריך מעצבת כשכל בגד נראה עלייך ככה? קורין גדעון // צילום: קוקו

סערת קורין גדעון והביקיני ביום השואה

באפריל 2018, גדעון העלתה לאינסטגרם שלה תמונת ביקיני מחופשה משפחתית בקובה, אך בחרה לעשות כן בעיתוי שנתפש כחסר רגישות על ידי הגולשים: יום הזכרון לשואה ולגבורה. כצפוי, הפוסט זכה למתקפה עצבנית והוסר על ידי גדעון

תמונת הביקיני אמנם ירדה, אבל זו יפה לא פחות. קורין גדעון // צילום: פיני סילוק
תמונת הביקיני אמנם ירדה, אבל זו יפה לא פחות. קורין גדעון // צילום: פיני סילוק
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו