בוטל כתב אישום נגד ארגון הימורים

סיבוב פרסה • השופט קיבל את החלטת הפרקליטות לחזור בה מדבר האשמת תשעה חברי ארגון הימורים • "עלה בידינו לשכנע שאין בסיס לראיות"

מתחם הימורים // צילום: איי.אף.פי // מתחם הימורים

בחודש יולי האחרון הוגש כתב אישום חמור נגד תשעה נאשמים בעבירות של ארגון וניהול הימורים דרך אתרים שונים בשנים 2017-2012. בראש ארגון ההימורים עמד דודי קחלון יחד עם נאשמים נוספים. הארגון גילגל עשרות מליוני שקלים והנפיק לחבריו מאוות אלפי שקלים בשבוע, כך נטען בכתב האישום. 

אך כעת, חצי שנה לאחר הקביעה בדבר האשמתם, מתבצעת תפנית בעלילה: הפרקליטות החליטה לחזור בה מכתב האישום שהוגש נגד המעורבים בפרשה. 

היום הגיעו נציגי הפרקליטות לדיון בבית המשפט, שם נאמר על ידי עו"ד מאור אבן חן: "לאחר מפגש משותף ובחינה נוספת של כלל הנתונים, נעתור בהסכמה לביטול כתב האישום. השופט בני שגיא קיבל את בקשת המדינה וביטל אותו". 

"רשמתי לפניי את הצהרת באי כוחם של הנאשמים, כי בעצם הסכמת המדינה לביטול כתב האישום, תבוא לידי סיום ההתנהלות בפרשה, מבלי שיינקטו מצד מי מהנאשמים הליכים נלווים כלשהם, לרבות הליכים אזרחיים", כתב השופט שגיא. 

עורכי הדין תמיר סננס, שילה ענבר ושחר חצרוני שייצגו חלק מהחשודים, מסרו: "לאחר מאמצים רבים, עלה בידינו לשכנע את הפרקליטות, במסגרת הליך גישור, שאין בסיס ראייתי לכתב האישום שהוגש. אנו מודים לפרקליטות על ההקשבה בלב פתוח ועל החלטתה ההוגנת לחזור בה מהחלטתה".

מהפרקליטות נמסר: "המחלקה הכלכלית הגישה כתב אישום מורכב, שמבוסס על עד מדינה וראיות סיוע. לאחר הליך גישור שנערך בפני כבוד השופט בני שגיא ושימוע נוסף שנערך לנאשמים בעקבות טיעוני הסנגורים בגישור, הגענו למסקנה כי קיימים קשיים עם ראיות הסיוע ועל כן הוחלט בשלב זה על ביטול כתב האישום. כפי שהצהרנו לא אחת, הפרקליטות בוחנת את עצמה כל העת, פתוחה לשמוע ביקורת והערות, ובוודאי קשובה לעצותיו של שופט מגשר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר