הוארך מעצרו של החשוד בשריפת האוטובוס בבני ברק

בית משפט השלום בת"א האריך את מעצרו של מרדכי יעקב דוד בחמישה ימים • עורכת דינו: "מתנכלים אליו בגלל שהוא מצלם את ההפגנות ושולח לתקשורת"

שריפת האוטובוס בבני ברק // צילום: דוברות המשטרה // שריפת האוטובוס בבני ברק

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, ענת יהב, האריכה בחמישה ימים את מעצרו של מרדכי יעקב דוד, צעיר בן 22 מבני ברק, אשר חשוד בהצתת אוטובוס במסגרת הפרות הסדר הקשות שהתחוללו בעיר ביום ראשון האחרון ובהן לקח חלק עם מתפרעים נוספים. נער אחר בן 16 וחצי שנעצר בחשד דומה, שוחרר היום על ידי בית המשפט המחוזי. 

מהומות בבני ברק: אוטובוס הוצת, הנהג הותקף // צילום: דוד קשת

בדיון שהתקיים בבית המשפט, הציג לשופטת יהב נציג המשטרה, רס"ב גיא קלדרון, שני סרטונים של ההצתה. "לפני מספר ימים אירע אירוע חמור במסגרת המהומות בעיר בני ברק בה הוצת אוטובוס. בידי המשטרה ראיות למעורבותו של החשוד הזה במיוחס לו".

הסנגורית יעל מסיקה אמרה מנגד כי גם בסרטונים שהמשטרה הציגה, החשוד לא נראה מצית, לא נראה תוקף, והדבר היחיד שרואים שם זה אדם שנוכח בזירה כפי שהוא אכן מאשר, ובנוסף גם אולי צוהל ומתעד את האירועים. 

"מדובר בחשוד שמוכר למשטרה לא בגלל עברו הפלילי אלא בגלל השתתפותו בהפגנות בעת האחרונה, וגם לפני שנה. בעיקר בגלל התיעוד הבלתי פוסק שלו של האירועים, ועצם העובדה שהוא גם שולח את החומר לערוצי תקשורת - הדבר לא מוצא חן בעיני המשטרה. נאמר לו לא מעט פעמים על-ידי שוטרים 'תמשיך לצלם אותנו, אתה תחטוף'. גם אתמול בתחנת המשטרה כשהיה עצור שוטרים התייחסו לעניין הזה", אמרה עו"ד מסיקה.

שריפת האוטובוס בבני ברק // צילום: דוברות המשטרה
שריפת האוטובוס בבני ברק // צילום: דוברות המשטרה

גם החשוד פנה לבית המשפט ואמר לשופטת ענת יהב: "בכל הפגנה אני מתעד את הבלגן. אם אני חס ושלום הייתי עושה משהו, לא הייתי מתעד. תיעדתי גם באירוע הזה. רואים בכל המצלמות שאנשים צילמו את מי ששרף. בשום מקום לא רואים אותי. אני יכול להביא מאה עדים מההפגנה שיעידו שלא עשיתי כלום חוץ מלצלם. הרבה מהחרדים בבני ברק שונאים אותי כי אני מצלם שם".

למרות זאת, השופטת יהב האריכה את מעצרו של החשוד, וקבעה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לו. "יש בו כדי להצביע על החשוד ועל הפעילות שלו כמי שמשלהב ומתסיס את כלל הנוכחים באירוע. עניין זה מתכתב עם הראיה אשר מתארת בפרוטרוט את התנהלותו של החשוד במהלך אירוע הצתת האוטובוס, ואף מדגישה כי מעבר להתססה ולמעורבות בהתקהלות וההשתתפות האסורה, הרי שהוא פועל פעולה אקטיבית ממש ואף הצית את האוטובוס", כתבה השופטת בהחלטתה.

במקביל נעצר כאמור חשוד נוסף, נער בן 16 וחצי, אף הוא בחשד להצתת האוטובוס, אולם אמש בית המשפט לנוער החליט לשחרר אותו בתנאים מגבילים, המשטרה החליטה לערער עליה והיום בית המשפט המחוזי דחה את ערר המשטרה והורה לשחרר אותו. פרקליטו, עו"ד שמואל פלישמן, אמר כי מדובר בקטין עם צרכים מיוחדים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר