רשמית: בני נוער בגילי 18-16 יחוסנו נגד קורונה החל משבוע הבא

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אישר את המלצת ועדת התיעדופים • תלמידי כיתות י"א-י"ב יחוסנו לקראת מבחני הבגרות והמיונים לצה"ל

תלמידי י"א-י"ב ייתחסנו // צילומים: אורן בן חקון ולירון מולדובן // תלמידי י"א-י"ב ייתחסנו

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, קיבל הערב (חמישי) את המלמת ועדת התיעדוף לחיסונים לתת קדימות לחיסונם של בני נוער בגילאי 16-18. מבצע החיסון לתלמידים יחל כבר בשבוע הבא.  

צילום: משה בן שמחון

מדובר בתלמידים בכיתות י"א-י"ב, שבתקופה הקרובה צפויים להיבחן בבחינות הבגרות, ולהגיע ללשכות הגיוס בכדי להתמיין לשירות צבאי. צוותי המקצוע של משרדי הבריאות והחינוך יחד עם קופות החולים, יגבשו תוכנית לוגיסטית לקידום מבצע החיסון לתלמידים, גם כאלה שעברו את גיל 18. כזכור במהלך השבוע פתחו קופות החולים את האפשרות להתחסן בעבור גילאי 40 ומעלה.

שר הביטחון בני גנץ מסר בתגובה: "בהתאם לדרישת כחול לבן בישיבת הממשלה החליטה ועדת התיעדופים לחסן את בני 16-18. החינוך חייב להיות בראש סדר העדיפויות שלנו, אחרי שדאגנו שהמורים יחוסנו עלינו לוודא שבני הנוער יוכלו לקיים את הבגרויות ולחזור למסגרות בהקדם".

התחלואה עדיין גבוהה

8,174 בני אדם אובחנו אתמול (רביעי) כמאומתים לנגיף הקורונה, כך נמסר הבוקר ממשרד הבריאות. לפי עדכון המשרד, אתמול בוצעו 93,283 בדיקות לגילוי הנגיף, כך ששיעור התוצאות החיוביות עומד על 9%.

עם זאת, על פי דו"ח אמ"ן, מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1, לראשונה מזה חודשיים. המשמעות היא שכל אדם מדביק פחות מאדם אחד, מה שעשוי לסמן בלימה של המגפה. בנוסף, מאז חצות בוצעו 14,620 בדיקות, 984 התגלו כחיוביות – ושיעור החיוביים להיום עומד עד כה על 6.7%. כיום ישנם בישראל 82,401 חולי קורונה פעילים, 1,901 מתוכם מאושפזים בבתי חולים ו-1,132 מהם נמצאים במצב קשה. 367 מהחולים נמצאים במצב קריטי ו-317 מונשמים.

מאז פרוץ המגפה, 4,179 חולי קורונה מתו מהנגיף בישראל – 21 מהם אתמול. 4,268 אנשי צוות בריאות נמצאו מאומתים לנגיף ונמצאים בבידוד, 444 מתוכם הם רופאים ורופאות ו-1,098 הם אחים ואחיות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר