"הטיחו על מזרן, סטרו ובעטו": כתב אישום נגד הסייעות מחולון

באישום נכתב כי הסייעות "אחזו בפעוטות בחוזקה ומשכו ברגליהם וידיהם" • הגננת מואשמת שידעה והתעלמה • ההורים זועמים: "למה הן מסתובבות חופשי"?

כתב אישום נגד הגננת והסייעות מ"גן הזוועות" בחולון // צילום: מתוך מצלמת האבטחה של הגן // כתב אישום נגד הגננת והסייעות מ"גן הזוועות" בחולון

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד שתי סייעות, שעבדו בגן ילדים בחולון, בגין ריבוי עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש וריבוי עבירות של תקיפה סתם ביחס ל 26 קטינים ילידי 2017-2018. כמו כן, הוגש כתב אישום לבית המשפט השלום בעיר נגד בעלת הגן בחולון ושלוש סייעות נוספות, שעבדו בגן, בגין (כל נאשמת על פי חלקה בכתב האישום) ריבוי עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה, עבירות תקיפה סתם, הפרת חובה על ידי אחראי ועוד ביחס ל 18 קטינים ילידי 2017-2018.  

הפרשה נחשפה לפני כחמישה חודשים, לאחר שהורים בגן החליטו לצפות בחומרי מצלמות האבטחה של הגן, בעקבות פרשת ההתעללות ב"פעוטון של טולי" ברמלה שנחשפה לאחרונה. בתמונות ממצלמת האבטחה גילו ההורים כי הצוות משתמש בכוח כלפי התלמידים. אחד הילדים אף הוטח על מזרון בידי אחת מהמטפלות. 

צילום ממצלמות האבטחה

על פי כתבי האישום, שהוגשו על ידי עו"ד רוזי כבאז וצופיה טייץ, החל משנת 2018 ניהלה תושבת חולון גן ילדים פרטי המיועד לילדים בגילאי שישה חודשים ועד שלוש וחצי שנים, במסגרתו הועסקו שאר הנאשמות כסייעות. במהלך תקופה זו, בהזדמנויות רבות במהלך עבודתן בגן, ובתדירות יומיומית, תקפו הנאשמות פעוטות שלא כדין, בעודן אחראיות עליהם, לעתים תוך שגרמו להם למכאוב.

בין היתר אחזו הסייעות בפעוטות בחוזקה; משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם, הרימו אותם והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים או על כיסאות, סטרו להם ואף בעטו בהם. לעתים, "הענישו" פעוט שהפריע בכך שהושיבו אותו לפרקי זמן שונים, ממושכים בחלקם, בכיסא תינוק מוגבה ועוד.

במהלך התקופה מנהלת הגן נכחה בגן שעות מועטות, ועל אף שידעה על קיומה של אלימות כלפי הפעוטות, הפרה את חובתה לדאוג לשלומם ובריאותם של הפעוטות ולמנוע התעללות בהם.  

צילום: פז בר | צילום: פז בר

במקביל להגשת כתב האישום, התבקשו בתי המשפט להאריך עד  תום ההליכים את התנאים המגבילים שהוטלו על הנאשמות ביניהם, בהם איסור עיסוק עם קטינים (עד גיל 16) וחסרי ישע, איסור יציאה מהארץ ועוד. בנוסף, התבקש בית המשפט להגדיל את גובה הערבויות. 

במסגרת הבקשות ציינו עו"ד כאבז וטייץ: "מעשיהן של המשיבות, טיבם והיקפם הרב מצביעים על מסוכנות מופלגת הנשקפת מצד המשיבות כלפי ציבור הקטינים וחסרי הישע, בפרט כאשר קיימים יחסי תלות בין הקטינים או חסרי הישע לבין המשיבות."

זעקת ההורים: "מדוע הן מסתובבות חופשיות כאחד האדם"? 

ערן כרמל, אב לתאומים בגן: "כמו שציפינו, הפרקליטות אכזבה בתחילת הדרך ומאכזבת עם הגשת כתב האישום. מתחילת הדרך הנאשמות זכו להגנה על שמן ושמירה על פרטיותן בחסות מערכת החוק. אופשר להן שחרור ממעצר בית ללא שום תנאים מגבילים מה שלא קרה בשום פרשה דומה. אנחנו רואים כעת ששתיים מהן מואשמות בביהמ"ש מחוזי כמתעללות והן חופשיות להסתובב כאחד האדם. בנוסף לכך, ארבע שמתועדות בצורה מובהקת שפוגעות בילדינו נהנות מכתב אישום מקל כשהן עונות על הגדרות מתעללת. ההורים הגישו לפרקליטות תיעודים והסברים התומכים בכך שכל נשות הצוות עונות על סעיפי התעללות ולמרות זאת הפרקליטות בחרה להקל עם 4 מהן כפי שעשתה גם בתחילת הדרך. אני לא רואה בכך יום חג אלא להפך".

גל לוי, אמא של ילדה מהגן שעברה התעללות בגן החולון: "כבר חודשים שאנחנו מחכים להגשת כתב אישום נגד מי שהתעללו בילדינו במקום שהיה אמור להיות הכי בטוח עבורם. מדובר בשש נשות צוות שעשו בילדים שלנו כרצונן וללא רחמים וכעת אפשר לחלוטין לומר שהן נאשמות ולא חשודות. אנחנו סובלים בשבועות האחרונים מהכפשות מצד המשפחות שלהן, טענות הזויות של אלימות מצדנו שכל ייעודן זה לטעון שהן מאוימות. כעת הציבור כולו יידע מי הן".   

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר