רופאים תובעים את ד"ר שרון אלרעי-פרייס

4 רופאים שהשתתפו בסרט של אורלי וגיא, תובעים את ראש שירותי בריאות הציבור על סך 150 אלף שקל • הסיבה: כינתה אותם "מכחישי קורונה"

ד"ר שרון אלרעי-פרייס // צילום: גדעון מרקוביץ' // ד"ר שרון אלרעי-פרייס

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגשה היום (חמישי) תביעה בגין לשון הרע על סך 150,000 שקלים כנגד ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, על ידי ארבעה רופאים: פרופ' איתן פרידמן, פרופ' אהוד יצחק קימרון, פרופ' אייל שחר וד"ר אמיר שחר, אשר השתתפו בסרטם של אורלי וגיא.

התביעה הוגשה בעקבות דברים שכתבה ד"ר אלרעי-פרייס במסגרת קבוצת whatsapp בה חברים יותר מ-250 רופאים, בהם כינתה בין היתר את ארבעת הרופאים "מכחישי קורונה" ו"מתנגדי חיסונים".

התובעים התראיינו בסרט עיתונאי-דוקומנטרי אשר בו הובעה ביקורת על פעילות הממשלה, בטיפול במשבר הקורונה. הם הביעו את עמדתם המקצועית בסרט זה, המבוססת על הניסיון שרכשו ועל עבודתם המקצועית.

לפני כשבועיים, פרסמה ד"ר אלרעי-פרייס, הודעה במסגרת קבוצה ביישומון WhatsApp אשר בה חברים כאמור יותר מ-250 רופאים ביחס למשתתפי הסרט: "מותר לחשוב אחרת, מותר להעביר ביקורת. אבל כמי שחווה את זה בחודשים האחרונים מקרוב - אין עבודה מקצועית, עניינית, במטרה לתרום לבריאות הציבור ולסייע במלחמה במגיפה".

"יש ריצה לתקשורת ולוועדות בכנסת ומעל כל עץ רענו כדי להתנגח. לרוב בלי נתונים, בלי אמת, בלי לבדוק אפילו. אלא עם סיסמאות שאין מאחוריהם כלום, ולא באמת מועילות אלא רק תורמות לפגיעה באמון הציבור שאתה כ"כ מזעזע ממנה. וכשכירים באגוד רופאי בריאות הציבור משתתפים כמהלך פנדמיה שמאיימת על כולנו כסרט של מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים, שכל מטרתו לערער את אמון הציבור, נדרש לעצור ולעשות חשבון נפש עמוק".

תביעת ענק. ד"ר אלרעי-פרייס // צילום: גדעון מרקוביץ'
תביעת ענק. ד"ר אלרעי-פרייס // צילום: גדעון מרקוביץ'

בתביעה ציינו כי ההודעה, מתחילתה ועד סופה רוויה בהשמצות שקריות עליהם. החמורות שבהן הן האמירות כי התובעים הם "מכחישי קורונה" ו"מתנגדי חיסונים". אלה הם תיוגים רדודים ואמירות אשר מבזות, משפילות ושמות ללעג את תפקידם, את השכלתם האקדמית, את ניסיונם ואת מקצועיותם של התובעים. לטענתם ארבעה מבין התובעים פנו באמצעות עורך-דינם לפני עשרה ימים אל הנתבעת בדרישה לחזור בה מן הדברים אשר ייחסה להם, אולם לא התקבל כל מענה מן הנתבעת. 

"התובעים אינם זקוקים לכספה של הנתבעת, אך לפגיעה בשם הטוב, אשר הנתבעת לא טרחה לתקן עד כה יש מחיר. התובעים מצהירים כי כל סכום אשר יתקבל מהנתבעת ישמש לכיסוי הוצאות המשפט ולתקומה לחיזוק המחלקות טיפול נמרץ בבתי החולים", נכתב בתביעה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר