האייפון הבא יגיע עם סורק טביעות אצבע במסך - עשוי להיקרא אייפון 12S

ללא שינוי דרמטי: הדגמים החדשים שיושקו בשנה הבאה ישלבו טכנולוגיה שקיימת אצל המתחרות כבר 3 שנים • בנוסף, בחברה דנים באפשרות להסיר בעתיד את שקע הטעינה

צילום: ינון בן שושן

בלומברג חשפה בסוף השבוע פרטים ראשונים על האייפונים שאפל צפויה להשיק בספטמבר 2021. לפי הדיווח, החברה "לא מתכננת שינויים גדולים בדור הבא", אך כן עשויה לשלב סורק טביעות אצבע ביומטרי מתחת למסך.

 

לפי סוכנות הידיעות, בגלל השיפורים שהגיעו בסדרת הדגל האחרונה של החברה – כמו תמיכה ברשת 5G ועיצוב חדש, המהנדסים של אפל מתייחסים לאייפון שיושק ב-2021 כאל ״דור S", דגם ביניים שיגיע עם שדרוגים קלים בהשוואה לאייפון 12.

אם בכל זאת אתם מחפשים שינוי משמעותי, לפחות בשביל אפל, תמצאו אותו מתחת למסך. לפי הפרסום, דגמי האייפון הבאים ישלבו לראשונה סורק טביעות אצבע מתחת למסך – טכנולוגיה שקיימת אצל המתחרות יותר מ-3 שנים.

״למשתמשים תהיה אפשרות חדשה לפתוח את האייפון שלהם, בנוסף לקוד הגישה וחיישן זיהוי הפנים (Face ID)״, נכתב בפרסום.

אייפון 12 פרו // צילום: ינון בן שושן
אייפון 12 פרו // צילום: ינון בן שושן

עובדת על מסך מתקפל ונפרדת משקע הטעינה

בבלומברג מדווחים כי אפל החלה לעבוד במרץ על אייפון עם מסך מתקפל, ונמצאת כבר בשלבי ניסוי פנימיים מתקדמים. אם המידע אכן נכון, גרסה סופית של המכשיר נראה רק בעוד כמה שנים ומדובר כעת בניסויים במסכי גמישים בלבד. הרעיון המרכזי הוא ייצור של תצוגה מתקפלת עם ״ציר בלתי נראה״.

לבסוף, בסוכנות הידיעות כתבו כי החברה "דנה באפשרות להסיר את שקע הטעינה בכמה דגמי אייפון לטובת טעינה אלחוטית״, אך עשויה גם להמתין עם ההחלטה ולשמור אותה לדגמים עתידיים. אנליסט המומחה למוצרי אפל, מינג-צ'י קו, חזה כבר בשנת 2019 חזה כי המהלך צפוי לדרך כבר ב-2021.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר