דרמה: כשלינור הסירה את האיפור

דיירת האח הגדול הסכימה להיות ללא איפור עד סוף העונה • מסתבר שיש תנועה שלמה שקוראת להסיר את האיפור והפילטרים, אך האם זה צודק?

צילום: מתוך "האח הגדול" // לינור מסירה את האיפור

בפרק של האח הגדול ששודר אמש (רביעי) התבקשה הדיירת לינור סביניק להסיר את האיפור שלה, ולא להתאפר בכלל עד סוף העונה. סביניק, שמתאפרת באופן יחסית כבד, בין השאר בגלל בעיית אקנה איתה היא מתמודדת, הסכימה למשימה, דבר שגרר עצב ובכי מר מצידה. 

כתגובה, הדיירים הנוספים בבית חיבקו, תמכו ואמרו לה שהיא יפה גם בלי איפור, והאח הגדול ניגן את השיר "I AM BEAUTIFUL " של כריסטינה אגילרה, והכל היה דרמטי להפליא. 

הלם: לינור מ"האח" לא נראתה ככה פעם

מהצד אפשר לומר שזה היה נראה מעט מגוחך, אם כי ידוע שהיא לא הייתה חייבת להסכים למשימה רק בשביל לרצות את האחרים בבית ולהוסיף כמה שקלים לתקציב השבועי, ולמי שלא מבין מה היא משמעות איפור לאישה, אנו בטוחים שזה היה גם לא מובן ואפילו מטופש. 

השאלה שנשאלת כאן היא למה הבקשה להיות בלי איפור הייתה כל כך גדולה ומשמעותית? צריך לזכור שמדובר בתקופה שבה כל תמונה נערכת על ידי פילטר, ובנות מגיל צעיר מבקשות לעשות ניתוחים פלסטיים ולהזריק בוטוקס.

על פי ממצאי חברת המחקר S&P העולמית, תעשיית הטיפוח והקוסמטיקה בלבד גלגלה בשנת 2020 סכום של 390 מיליארד דולרים, כשמגמת הצמיחה בענף זה עולה בכל שנה.

בלוגריות האיפור בעולם הפכו לכוכבות של ממש, בהן אלין כהן הישראלית בת ה-18 שהפכה למושא להערצה לאלפי ילדות, והיום מנהלת עסק ששווה מיליונים עם חברת קוסמטיקה מצליחה במיוחד. אי אפשר כמובן שלא להזכיר גם את המשפיענית המצליחה קיילי ג'נר, שבזכות חברת הקוסמטיקה שלה "קיילי קוסמטיקה" היא גם הפכה למיליונרית הצעירה והמצליחה ביותר בעולם.

לבקש מאישה להיות בפריים טיים בלי איפור זה דבר שהוא כמעט לא נתפס בימינו. איזו מנחת טלוויזיה תסכים להצטלם בלי איפור? האם מנחת התוכנית לירון ויצמן הייתה מסכימה? כנראה שלא. 


View this post on Instagram

A post shared by Alicia Keys (@aliciakeys)

מצד שני ומנוגד באופן קיצוני, יש היום טרנד חזק בעולם שמתחזק ברשתות החברתיות שנקרא NO MAKEUP MOVEMENT, שם המסר בעיקר מופנה לנשים. הרעיון הוא לא לפחד לפרסם תמונות או סרטוני וידאו ללא איפור בכלל. 

אחת ממובילות המחאה המדוברת היא הזמרת המצליחה אלישיה קיז שאף הצטלמה לגיליון חודש ספטמבר הנחשב בהפקת שלושה שערים למגזין ELLE ברזיל ללא איפור כלל, תמונות שיצרו רעש גדול בתקשורת ובעולם. מאז קיז הגיעה ללא איפור בכלל ובמראה טבעי ונקי למספר אירועים נוצצים ומתוקשרים, בהם טקס פרסי המוזיקה כשלאחר מכן חטפה מטף תגובות לא מפרגנות ברשת לצד מאות סלביות שעודדו אותה על הבחירה. 


View this post on Instagram

A post shared by Alicia Keys (@aliciakeys)

מי שתמכה במאבק המדובר היא השחקנית היפיפיה ג'וליה רוברטס שפרסמה תמונה של עצמה ללא איפור באינסטגרם, דבר שגרר גל של סלבריטאיות נוספות שפרסמו גם הן תמונה נטולת איפור וללא עריכה, בהן גווינית' פאלטרו, ג'ניפר לופז, אדל, דמי לובאטו, ניקי מינאז', טיירה בנקס, שרון סטון, קייטי פרי, שאקירה ועוד רבות. 

זה בהחלט היה נחמד לראות נשים חזקות ומפורסמות תומכות במאבק המדובר לקידום היופי והמראה הטבעי, אבל האם זה פייר? כוכבות הוליווד מרוויחות הרבה מאוד כסף ויש להן אפשרות לעשות טיפולי יופי וקוסמטיקה באופן קבוע עם בעלי המקצוע הטובים ביותר הדואגים שעור הפנים שלהן יראה מדהים כל הזמן


View this post on Instagram

A post shared by Julia Roberts (@juliaroberts)

האם זה נכון לבקש גם מאישה שלא יכולה להרשות לעצמה טיפולי ביוטי יקרים לפרסם תמונה של עצמה בלי איפור? התשובה לשאלה זו היא מהות הבעיה והנושא אותו הציגו אמש בפרק של האח, דבר שגרם למאות בנות ונשים בישראל לרחם על הדיירת, ללכת לתיק איפור שלהן ולהוסיף עוד קצת סומק על הלחיים. 

זו גם מהות הסיבה למה ויצמן לעולם לא תסכים לעשות לשידור בלי איפור, כך שהגלגל חוזר חלילה וזו מלחמה שלדעתנו גם אלישיה קיז וג'וליה רוברטס לא יצליחו לנצח. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר