"טחנו לנו את המוח": דידי הררי מצטרף למחאה

האזינו: השדרן תמך בכתבה של ערן סויסה ב"ישראל היום" שקוראת לקיצור מהדורות החדשות • "הפכו אותנו לחרדתיים ולא באמת קורה פה משהו"

דידי הררי // צילום: מאיר פרטוש // גם הוא רוצה חדשות קצרות. דידי הררי

דידי הררי שיתף בתוכניתו ברדיו 103 "דידי לוקאלי" פוסט שכתב ערן סויסה, כתב הבידור של "ישראל היום", שאת תוכנו תוכלו לקרוא כאן, והוא עוסק בכך ששידורי מהדורות החדשות נמתחו לכמעט שעתיים. 

"מהדורת חדשות 13 הסתיימה בשבוע שעבר אחרי השעה 21:40", כתב סויסה, "בחישוב מהיר, מהדורה שהתחילה קצת לפני שמונה בערב הסתיימה לקראת עשר בלילה וארכה כמעט שעתיים, בלי שום דבר חדש תחת השמש, אפילו לא תירוץ. התחלואה ממשיכה לעלות, חברות התעופה ממשיכות להתרסק ובנוגע לטיולים של חזירי הבר בחיפה היו יותר כתבות מאשר חזירים. למען הסר ספק, אותו הדבר בדיוק קרה גם במהדורת חדשות 12 המקבילה - בתיבול הפומפוזיות האופיינית לה לצד מטאפורות של אמנון אברמוביץ', אבל החזירים אותם חזירים והמיחזור אותו מיחזור.

"נביט רגע לאחור: בתחילת דרכה נמשכה מהדורת החדשות המלאה של ערוץ 2 חצי שעה בלבד. זו היתה מהדורה קצבית, צעירה וזורמת, ודאי שלעומת האווירה הארכאית של הערוץ הראשון באותם הימים, ונחשבה פורצת דרך. הרייטינג זינק, וכבר הרבה מאוד שנים זו המהדורה הנצפית ביותר בישראל".

ערן סויסה // צילום: מאיה באומל בירגר
ערן סויסה // צילום: מאיה באומל בירגר

סויסה הוסיף: "בישראל 2021, שידורי האקטואליה נפתחים בשעה שלוש (!) בצהריים ומסתיימים בשעה תשע וחצי בלילה. מדובר בשש שעות וחצי רצופות של חדשות בלתי פוסקות, בעוד כל שעה חדשה מסכמת את מה שנאמר בשעה לפניה, ומיותר לציין שלקרוא להתיישנות הזאת 'חדשות' מוזיל את המושג".

"אני ממש מזדהה איתו", הכריז הררי בשידור, והקריא את כל הפוסט. כשסיים, תמך דידי ברעיון של סויסה, שביקש מהציבור להצטרף אליו ולצפות במהדורה שתסיים את שידורה ראשונה. "אני מצטרף אליו, מהדורה שתסיים הכי קרובה לתשע וחצי, הערוץ הזה אנחנו נישאר לראות אותו", וסיים: "די עם החדשות האלו, טחנו לנו את המוח, הפכו אותנו לחרדתיים ולא באמת קורה פה משהו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר