סולן להקת המטאל מת בגיל 41

אלכסי לייהו, סולן להקת "Children of Bodom" הפינית הלך לעולמו במפתיע • מדובר באחד מהרכבי המטאל הגדולים בעולם

צילום: GettyImages // לייהו בהופעה בדצמבר 2019

סולן להקת המטאל הענקית "צ'ילדרן אוף בודום", אלכסי לייהו, הלך לעולמו והוא רק בן 41.

בפוסט שעלה בעמוד הפייסבוק הרשמי של לייבל המטאל הענק "ניוקלייר בלאסט" (Nuclear Blast) דווח כי אלכסי לייהו (41), סולנה והגיטריסט המוביל של להקת המטאל הפופולרית צ'ילדרן אוף בודום (Children of Bodom) הלך לעולמו במפתיע.

בפוסט של הלייבל נכתב "אנו מצטערים על מותו של אלכסי לייהו! מדובר באחד הגיטריסטים הגדולים ביותר בעולם שהלך לעולמו. המוזיקאי, שידוע בעיקר בתור האיש המרכזי בהרכב 'צ'ילדרן אוף בודום', מת בביתו בהלסינקי שבפינלנד בשבוע שעבר. לייהו, סבל לאורך זמן ממושך מבעיות בריאותיות".

בשנה האחרונה נאלץ לייהו לשנות את שם הלהקה הפינית המצליחה מ"צילדרן אוף בודום", שם שלא היה שייך לו חוקית, ל"בודום אפטר מידנייט" (אחד מהשירים היותר מוכרים של הלהקה) בשל ענייני זכויות יוצרים שלא עלו יפה עם חברי ההרכב שעזבו. הלהקה בשמה החדש אמורה היתה לפצוח בסיבוב הופעות עולמי, אלא שזה בוטל בשל הקורונה. 

לייהו ההקים את ההרכב "צ'ילדרן אוף בודום" ביחד עם המתופף ג'סקה ראטיקיינן ב־1993. הלהקה הפכה להיות אחד מהרכבי המטאל הגדולים בעולם ובפינלנד (שידועה כמדינה שבה יש את מספר להקות המטאל הגדול ביותר בעולם). ההופעה האחרונה של ההרכב תחת שמו המקורי היתה הופעת פרידה שנערכה לפני כשנה, בדצמבר 2019. במהלך שנת 2020 אלכסי הקים את ההרכב "בודום אפטר מידנייט" (Bodom After Midnight), שהספיק להקליט שלושה שירים חדשים. 

חברי ההרכב "בודום אפטר מידנייט" מסרו: "אנחנו מרוסקים ממותו הפתאומי של חברנו היקר והחבר המוביל של הלהקה. מילים לא יכולות לתאר את ההלם ואת הכאב והצער העוצמתיים שאנו מרגישים". 

ממשפחת לייהו נמסר: "אנחנו בהלם מוחלט. אנחנו הרוסים. אנחנו מבקשים את הפרטיות ואת ההבנה שלכם בזמנים קשים אלו. ההלוויה תיערך באופן פרטי ומצומצם. אלכסי היה האב והבעל הכי אוהב שניתן לתאר. הלבבות שלנו לעד יהיו שבורים".     

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר