מחוסנים בארץ דיווחו על נימול בפה

בוועדה המתעדפת פנו לפייזר לאחר קבלת 19 תלונות • עד לפני כמה ימים, מאות בודדות דיווחו על תופעות לוואי קלות אחרות • "פייזר הודיעה שהתופעה לא שוללת קבלת מנת חיסון שנייה"

חיסון נגד קורונה // צילום: קוקו

בוועדה המתעדפת את החיסונים פנו לחברת פייזר העולמית וביקשו לקבל הבהרות על אחת מתופעות הלוואי שדווחו בישראל, שכוללת נימול באזור הפה.

עד לאמצע השבוע דווח על 19 אנשים שסבלו מהתופעה הזו, אך ההערכה היא שמאז הדיווח באמצע השבוע ייתכן שהיו עוד עשרות שסבלו ממנה.

עד לפני כמה ימים דווח על 652 אנשים שסבלו מתופעות לוואי קלות ובהן כאבים, חולשה, סחרחורת וגם תופעות מקומיות כמו כאב או הגבלה בתנועה או תופעות נוירולוגיות כמו טשטוש ראייה.

התופעה שהטרידה את המומחים מישראל לא דווחה כאחת מתופעות הלוואי במחקר של פייזר, ולכן נעשה הבירור שבסופו נמסר מהחברה כי גם במדינות נוספות דיווחו על התופעה, שאין צורך בטיפול מיוחד ושהמתחסנים יכולים לקבל את המנה השנייה.

"מדובר על אנשים שדיווחו על תחושת נימול החל מכמה דקות ועד כמה שעות. להערכתי, מאז הדיווח שנמסר המספר עלה לכ־100 אנשים", מסביר ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות באסותא אשדוד, ומראשי הוועדה המתעדפת את החיסונים.

לדברי ד"ר ברוש, "העברנו פנייה לפייזר והם אמרו שהם מסכימים שאין צורך בטיפול מיוחד ושהתופעה הזו לא שוללת מתן של מנת חיסון שנייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר