מתולתלות, שימו לב: הטרנדים החדשים

רגע לפני ששנת 2020 מסתיימת, בדקנו עם מעצבי שיער אילו טרנדים חדשים יככבו בשנת 2021 ומאילו אפשר להיפרד • ספוילר: שלום לתלתלים ולגוונים חמים, להתראות לאומברה ולמראה המתוקתק

בשנה האחרונה נאלצנו להדיר רגלינו מהמספרות לזמן מה, ורבים מאתנו בחרו לחזור לשורשים שלהם ולצבוע את השיער בעצמם. עודד נעים, מנהל מותג טיפוח השיער מון פלטין פרופשיונל, מציין כי "בגלל מיעוט אירועים תקשורתיים וחברתיים שנהגו לקשט את אירועי השטיח האדום והשקות שונות, הרבה טרנדים שציפינו להם לא הגיעו לכדי מימוש, ולכן יבואו לידי ביטוי במהלך שנת 2021".

טרנדים חדשים בשיער. אילן מרגלית
טרנדים חדשים בשיער. אילן מרגלית

אילן מרגלית, שגריר לוריאל פרופסיונל, מוסיף כי התפרצות מגפת הקורונה בחודש פברואר 2020 הכתיבה מגמות ויצרה טרנדים חדשים בתחום השיער. "אם עד הקורונה, כשבצבצו שורשי השיער הכהה, נשים רצו מהר למספרה לצבוע את השיער או הגיעו כל שבוע להחליק את השיער בפן מקצועי כדי לשמור על מראה שיער חלק, סגירת המספרות הביאה את האנשים בלית ברירה להסתובב עם מראה שיער טבעי שהתקבע והפך לטרנד. השיער כבר לא חייב להיות מתוקתק, והמראה של שיער לא מסודר עם סנטימטרים של שורשי שיער כהים הפכו למראה מקובל ואפילו טרנדי שימשיך בהחלט אל תוך שנת 2021".

תלתלים

תלתלים. לוריאל פרופסיונל
תלתלים. לוריאל פרופסיונל

שנת 2021 מסתמנת כשנה של חזרה למראה הטבעי, גם בעיצוב השיער וגם בגווניו. "חזרה למראה הטבעי יבוא לידי ביטוי בגווני השיער שנראה הרבה במהלך השנה הקרובה יהיו בעיקר על סקלת הצבעים הטבעיים שיש לכל אחת במראה נקי ובגוון אחיד. יהיה מראה קליל, גלי ונטול מאמץ, לעיתים בשילוב מספר גווני שמש רכים למראה המדמה חזרה מבילוי בים", אומר מרגלית. נעים מוסיף כי במסגרת החזרה למראה הטבעי חוזר גם הנפח בשיער. "אנחנו חוזרים לשיער יותר פרוע, גלי, נפוח ומלא נוכחות. עוד מגמה כהמשך למגמת המראה הטבעי היא שובם של התלתלים שנעלמו אצל נשים רבות לטובת מראה שיער חלק. השנה גם הם חוזרים לחיינו במראה של שיער גדול וגדוש תלתלים".

פוני

מסגרת לשיער. לוריאל פרופסיונל
מסגרת לשיער. לוריאל פרופסיונל

אחד הטרנדים  שהיה אמור לתפוס תאוצה בשנת 2020 ומעט התעכב בגלל הקורונה הוא הפוני. לדברי איתן איקו, שגריר לוריאל פרופסיונל, מדובר בפוני קצר וארוך, גלי או חלק, עם שביל באמצע או מוסט הצידה. "מאחר שמדובר בפוני על כל סוגי השיער, זה מאפשר כמעט לכל אחת לאמץ את הטרנד. הפוני יוצר מסגרת לפנים, ומאפשר מגוון אפשרויות עיצוב, גם לשיער אסוף".

השיער הקצר

מראה התספורת הקצרה חוזר לככב בגדול במגוון סוגי התספורות באורכים קצרים. "הקארה יבוא לידי ביטוי בכל מיני אורכים, ובמיוחד יככב הקארה באורך הלסת. המראה המנצח שלי שמסכם את כל הטרנדים בצורה מדויקת הוא ללא הספק הקארה הגלי והארוך עם הפוני", אומר איקו. רונן שרביט, שגריר שוורצקופף פרופסיונל, מסכים עם המגמה ומוסיף כי "הקארה על שלל סוגיו בהחלט הולך לככב בשנה הקרובה. קארה ארוך הוא ללא ספק המראה המוביל, מאחר שהוא קלאסי וצעיר, אבל נראה גם קארה באורך הכתפיים וקארה קצר. הוא יתפוס תאוצה אפילו בקרב מתולתלות". 

גוונים חמים

קארה גווני קפה. שוורצקופף פרופסיונל
קארה גווני קפה. שוורצקופף פרופסיונל

בקטגוריה גווני השיער, עודד נעים ורונן שרביט מציינים כי גוונים חומים של קרמל, דבש, קינמון וגווני הקפה הם הצבעים החמים שיככבו בחורף הקרוב במקום הגוונים האפורים והקרים שהיו עד כה. לדבריהם, בשל התקופה הקשה של הקורונה, גווני השיער השחור יעזבו לטובת צבעים חמימים המעניקים אנרגיית חיים ומאירים את מצב הרוח. גם בגזרת הבלונד, נראה בלונד חום ולא פלטינה. בנוסף, יהיו שילובים של חום בהיר על שיער חום כהה או שחור ועליו יצירת פיגמנט גווני שמש.

"הגוונים מתאימים לכל סוגי השיער ונותנים אפקט של תאורה טבעית ועדינה. גווני הקפה ישתלבו בשיער הטבעי ויתנו אפקט מרענן וצעיר שישדרג כל שיער", אומר שרביט. גם הלוק הטבעי שנראה כאילו חזרנו מחוף הים ימשיך גם בשנה הקרובה. בקיץ האחרון לא הספקנו  ליהנות מהמראה, וזו הסיבה שהוא ממשיך. גם מראה הבליאז' יתעצם ויקבל דגש של גווני שמש לא מדויקים, אלא כמריחות לא שוות המשתלבות עם גווני השיער הטבעי.  

לוק מרושל

צמה מרושלת. שוורצקופף פררופסיונל
צמה מרושלת. שוורצקופף פררופסיונל

מעצב השיער רונן שרביט מציין כי חלק מהמגמה של המראה הטבעי, גם קוקו או צמה במראה מרושל ממשיך כטרנד שיככב בסטיילינג היומי בשנת 2021. מתברר כי השנה תמשיך המגמה של האקססוריז על השיער. "נראה אקססוריז של קשתות, מטפחות וסרטים לשיער, אפילו סרט גדול בצורת פפיון כמו שהיו שמים לילדות, ורצוי סרט מקטיפה או סאטן", אומר איקו.

לדבריו, "תוספות שיער ופאות הפכו בשנה האחרונה לחלק בלתי נפרד מעולם השיער, מה שימשיך ויצבור תאוצה גם בשנה הקרובה. "כיום הרבה ידועניות מתאבזרות בפאה או בתוספות שיער, ממש כמו שמתאפרים לפני שיוצאים מהבית. תוספות השיער למיניהן הן אביזר אופנה חובה בשנת 2021 בגלל שהם מאפשרות ליצור לוקים שונים ומגוונים".   

הטרנדים שנשארים ב-2020

"לרבים זכור מראה האומברה שכיכב כמעט בכל מקום, אך הוא לא ימשיך בשנה הקרובה. במקומו נראה גוונים במראה טבעי. כמו כן, מראה צבעי הקשת החזקים בשיער שהיו מאוד אהובים בעיקר על בני הנוער וכן גוני הפסטל למיניהם, נפרדים מאיתנו", אומר איקו. "בעיניי זה עדיף, כי כדי להגיע לגוונים הללו השיער עובר תהליך לא בריא של הבהרה. גם הבלונד פלטינה הקר והמודגש עוזב לטובת גוונים חמים רכים טבעיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר