9 שנות מאסר לדורס הילד איתי מרגי ז"ל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את דינו של אמיר אבו-לבן, שדרס למוות את הילד איתי מרגי בן ה-8 ביום כיפור שעבר • "הרכב הפך לפצצה מתקתקת"

איתי מרגי ז"ל // הצילום באדיבות המשפחה // איתי מרגי ז"ל

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב אברהם הימן גזר היום (שלישי) תשע שנות מאסר לאמיר אבו-לבן, שהואשם בכך שדרס למוות ביום כיפור את הילד איתי מרגי ז"ל. אבו לבן לקח אחריות והביע חרטה כנה על מעשיו. כמו כן נגזר עליו פסילה לעשר שנים, קנס עשרת אלפים שקל וקנס 250 אלף שקל פיצוי.

השופט הימן אמר בהקראת גזר הדין: "מעשיו של הנאשם גרמו למותו של ילד זה, שאיתרע מזלו וחצה את הכביש בצהרי יום הכיפורים ונפגע על ידי הנאשם שנסע במהירות מופרזת, הרכב הפך לפצצה מתקתקת. בנוסף ניסה הנאשם לצמצם את אשמתו כשהסתיר את הסמים. מצאתי במקרה זה לחרוג ממנהגי ולפנות למשפחתו של הקורבן, ילד רך בשנים. גזר הדין אין בו תרופה לכאב. ייתכן שיש לגמול העונשי נחמה פורתא למצבם. יש לקוות לכך".[

עוה"ד ליאור שטלצר וסתיו כהן, שמייצגים את אמיר אבו לבן מטעם הסניגוריה הציבורית: "אמיר הביע  חרטה אמיתית וכנה על התוצאה הטרגית שגרם במעשיו ואמר שעליו לקבל עונש מאסר לתקופה משמעותית כחלק מכפרה על מעשיו. יש לציין שגם שירות המבחן התרשם מלקיחת האחריות וקבע כי מדובר בבחור צעיר בלי מאפיניים ודפוסים עבריינים שניתן וצריך לשקם אותו כבר במהלך תקופת מאסרו. בית המשפט גזר עונש שלטעמנו חמור מהעונש ההולם הנהוג בעבירות מסוג זה בעיקר נוכח לקיחת האחריות החרטה, היעדר העבר הפלילי ונסיבות חייו. אנו נלמד את ההחלטה ונשקול את המשך צעדינו."

מנגד, אמר עו"ד חי הבר, שמייצג את משפחתו של מרגי ז"ל: "יש תיקים שבהם האמירה צריכה להיות חד משמעית: אנחנו לא סולחים על דבר כזה. יש ילד שמת בן 8 בגלל שמישהו חשב למכור סמים ביום כיפור, לנסוע ופשוט לצפצף על כולם ולא עניין אותו אף אחד, רק הוא עצמו. ורק העניין הזה שלאחר התאונה הוא החביא סמים ואפילו לא הרים טלפון – היא הנותנת שחרטה בכלל לא הייה בראש שלו, זה לא מעניין אותו. מי שמבקש להשית על עצמו עונש של שנתיים, לא לוקח אחריות, לא מתחרט ולא מתחיל להבין מה הוא עשה".

עוד הוסיף: "אנחנו נבקש מהמדינה בכל זאת לשקול את הנושא ואולי להגיש ערעור לביהמ"ש העליון, אני חושב שאולי יש כאן מקום להתערבות". 

במהלך שלב הטיעונים לעונש הפרקליטות ביקשה לגזור על אבו-לבן בין 11-12 שנות מאסר. אימו של חבר של איתי מרגי ז"ל, שבנה היה עד לתאונה, סיפרה כי הילדים הכירו כבר בגיל שלוש והיו כמו אחים. "הבן שלי רכב חצי מטר מאיתי, ואז הוא ראה אותו עף באוויר, הוא ניגש אליו וניסה להרים אותו. הוא חיכה לאמבולנס ואז רץ לאבא של איתי, צעק לעברו והוביל אותו למקום התאונה. אחרי זה הוא בא הביתה ואמר לנו שהייתה תאונה ואיתי נדרס".

אמיר אבו-לבן מגיע לבית המשפט // צילום: אבי כהן
אמיר אבו-לבן מגיע לבית המשפט // צילום: אבי כהן

על פי כתב האישום המקורי, שהוגש נגד אבו-לבן בחודש ינואר האחרון, הוא הגיע בצהרי יום הכיפורים מרמלה לתל אביב, בכדי למכור סמים לארבעה מלקוחותיו ברמת גן, פתח תקווה ותל אביב.

בעת שהיה בדרכו ללקוח נוסף, נסע אבו-לבן על דרך נמיר בתל אביב, מצפון לדרום. בצומת הרחובות נמיר וז'בוטינסקי, רכב איתי מרגי ז"ל, בן השמונה על אופניו בנתיב הנגדי בכביש. הילד פנה ימינה לרחוב ז'בוטינסקי וחצה את נתיב נסיעתו של אבו-לבן, שנסע בנתיב האמצעי במהירות מופרזת ופגע במרגי. 

איתי מרגי ז"ל // הצילום באדיבות המשפחה
איתי מרגי ז"ל // הצילום באדיבות המשפחה

לאחר התאונה, בשעה שהילד היה מוטל שותת דם על הכביש, יצא אבו-לבן מרכבו ומיהר להסתיר בשיחים בצד הדרך את הסמים שהחזיק "מתוך כוונה להכשיל חקירה פלילית והליך שיפוטי ולהעלים ראיות". מרגי פונה לבית החולים איכילוב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש קשה, מאוחר יותר באותו יום נקבע מותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר