ההוכחה שמראה שהאו"ם מתנכל לישראל

לפי נתוני UN Watch, האו"ם גינה את ישראל 17 פעמים במהלך 2020 - לעומת שישה גינויים בלבד לשאר מדינות העולם • עוד מדינות שגונו: סין ואיראן

רה"מ נתניהו נואם בעצרת האו"ם, ב-2018 // צילום: אי.פי.איי. // רה"מ נתניהו נואם בעצרת האו"ם, ב-2018

במהלך השנה האחרונה, העצרת הכללית של האו"ם גינתה את ישראל כמעט פי שלושה מכל מדינות העולם ביחד, כך עולה מנתוני UN Watch, ארגון המפקח על פעילות האו"ם.

לפי הנתונים, מדינת ישראל ספגה בשנת 2020 17 גינויים – כשכל שאר מדינות העולם גונו שש פעמים בלבד. בין אותן מדינות נמצאות צפון קוריאה, איראן וסין, הנחשבות למפרות סדרתיות של זכויות אדם.

העצרת הכללית של האו"ם, ב-2014 // צילום: רויטרס
העצרת הכללית של האו"ם, ב-2014 // צילום: רויטרס

בזמן שבטהרן החליטו להוציא להורג עיתונאי, חברות האו"ם בחרו בחודש שעבר להביא את "דאגתנו העמוקה מכך שישראל לא נסוגה מהגולן הסורי, שנמצא תחת כיבוש מאז שנת 1967". המדינות אף טענו כי הבנייה באזור היא בלתי חוקית: "אנחנו מגנים את הבנייה הבלתי חוקית, וכן פעילויות אחרות שהתבצעו בגולן הסורי הכבוש מאז 1967".

גינוי אחר, שמדינת ישראל ספגה בחודש אוקטובר, התקבל בגלל הרשות הפלשתינית, שבמשך תקופה ארוכה הדגישה כי היא לא מעוניינת לנהל משא ומתן עם ישראל ואף השהתה לתקופה מסוימת את התיאום הביטחוני.

למרות זאת, העצרת הכללית של האו"ם אישרה גינוי בשל "הצורך בפתרון סוגיית הפליטים הפלשתינים", וכן קראה לירושלים ולרמאללה לנהל שיח בנוגע ל"נכסי הפליטים הפלשתינים ורווחיהם" במסגרת מו"מ לשלום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר