שקט, שיגעון האן.בי.אי מתחיל

הכוכבים הוותיקים שחוזרים מפציעות • השחקנים המובילים שעוד צפויים להחליף קבוצות • ולברון ג'יימס שנשאר לברון ג'יימס • בלי קשר לדני אבדיה, לנו כבר ברור שעונת 2020/21 באן.בי.אי הולכת להיות ייחודית

לברון ג'יימס. כרגיל, מעל כולם // צילום: אי.אף.פי // לברון ג'יימס. כרגיל, מעל כולם

עונת 2020/21 באן.בי.אי תהיה עונה ייחודית, את זה כבר אפשר לדעת. ולא, לשם שינוי, אנחנו בכלל לא מדברים על הזווית הישראלית ועל דני אבדיה ו־וושינגטון וויזארדס, אלא על חמישה דברים אחרים ששווה לחובבי ספורט לשים לב אליהם העונה בליגה הטובה בעולם.

איך הכוכבים הוותיקים יחזרו מהפציעות שלהם? אם יש דבר אחד שכבר נדמה שהתרגלנו אליו לגמרי, אבל כשמסתכלים עליו בפרספקטיבה היסטורית הוא מדהים לגמרי (ואפילו לא צריך ללכת כל כך הרבה שנים אחורה בשביל זה), זה עד כמה שחקני אן.בי.אי היום ממשיכים להצטיין עמוק בתוך שנות ה־30 שלהם.

אבל מה זה אומר על היכולת של כוכבי על שכבר עברו את גיל 30, לחזור ליכולת ששווה מקום בטופ 5 או 10 בליגה, גם אחרי שנה בחוץ, ואחרי פציעות לא קלות? הדרך שבה קווין דוראנט (לא מזמן 32) וסטף קרי (יחגוג 33 במהלך העונה) ישחקו העונה, תלמד אותנו הרבה על המקום שבו נמצאים הספורטאים האולטרה־מקצועניים האלה והצוותים הרפואיים סביבם, מבחינת היכולת למתוח קריירות.

המשמעות של זה תהיה, בין היתר, שנראה קבוצות נותנות אפילו יותר בקלות חוזי מקסימום לכוכבים שעברו את שיאם, ואולי גם עברו פציעה משמעותית.



אילו שמות גדולים עוד אמורים לעבור קבוצה? בשנים האחרונות נראה שבכל שנתיים-שלוש כמעט כל השחקנים הכי טובים בליגה (ובטח עשרות על עשרות שחקני משנה) מחליפים קבוצה. העובדה שהפגרה הזו היתה קצרה במיוחד, ושעוד הרבה קבוצות עדיין מנסות להבין לאן הן הולכות העונה, משאירה הרבה דברים פתוחים.

הארדן. יעזוב את יוסטון או לא? // צילום: אי.פי



הדברים נכונים לבלייק גריפין ולדריק רוז מדטרויט, לדמאר דרוזן מסן אנטוניו, אולי לדריימונד גרין מגולדן סטייט, ובטח שלכוכב העל הלא־מרוצה התורן, ג'יימס הארדן. הסיכוי שהאחרון יישאר ביוסטון לאורך כל העונה נמוך, והמועמדות העיקריות לקלוט אותו באיזושהי עסקה ענקית הן פילדלפיה ומיאמי. 

מי שזו לא תהיה, ברגע שהטרייד הזה יתרחש - הקלפים במזרח ייטרפו בצורה שיכולה לגרום כמעט לכל התחזיות שנכתבו בימים האחרונים להתיישן בן רגע.

ואם באמת הארדן יעבור בטרייד - אף שיוסטון נתנה לו כל מה שהוא רצה כל הזמן - אנחנו נחזיק אצבעות שזה לא יסתדר לו ושיוסטון תנצח את הטרייד הזה. למרות שכנראה זה יזרוק אותה לשנים של בנייה מחדש. 

 

כמה טוב באמת זאיון וויליאמסון? אולי הספקתם לשכוח, אבל הכוכב של ניו אורלינס הספיק להשתתף ב־24 משחקים בעונה שעברה, ונתן בהם מספרים ותצוגות כדורסל חסרי תקדים לאדם בגילו ובממדי הגוף שלו. אז נכון, מאז קרו הקורונה והבועה והרבה זמן עבר, אבל רק לפני שנה התלהבנו ממנו כאילו הוא הולך לכבוש את הליגה, ונראה שהוא בהחלט עומד לממש את ההבטחה הזו.

וויליאמסון. יהיה מלהיב יותר? // צילום: אי.פי 



ועכשיו, כשהפליקנס הצליחו מהר מאוד להקיף אותו בסגל יחסית איכותי ומגוון, מותר לצפות ממנו לעשות עוד צעד או שניים קדימה (או למעלה), ולהוביל את ניו אורלינס למקום בפלייאוף. אם זה יקרה, אל תתפלאו אם ההתלהבות ממנו תהיה אפילו יותר גדולה מאשר לפני שנה.



וכמה לוקה דונצ'יץ'? אם אולי זאיון פרח מזיכרונכם, הרי שעם התצוגות שלו בבועה ובסיבוב הראשון מול הקליפרס בעונה שעברה, דונצ'יץ' לא נתן לאף אחד אפשרות כזאת. הוא עוד לא בן 22, הוא עדיין מאבד מלא כדורים וקולע באחוזים נמוכים מכל הטווחים, אבל נראה שרוב האנשים יגידו שהוא כבר היום שחקן טופ 7-5 בליגה. האמנם?

כדי להצדיק דירוג שכזה, לוקה יצטרך לא רק להמשיך לשפר את שתי נקודות התורפה שהזכרנו הרגע, אלא לעשות עוד קפיצה ביכולת שלו. אבל לאן כבר יכול לטפס שחקן שבגיל 20 נתן כמעט 30-10-10? בייחוד שחקן שהרבה מומחים סבורים שחלק גדול מההצלחה שלו הוא בזכות רמת הבשלות שבה הגיע לליגה, אבל שהתקרה שלו עדיין לא גבוהה כמו זו של כוכבים צעירים אחרים?



מה לברון ג'יימס אוכל? במילים אחרות: האם הוא ימשיך לשתות מהשיקוי המיוחד ההוא של ספייס ג'אם? האם הקליפרס הרעועים חברתית מסוגלים לתת לו פייט אמיתי? והאם הוא שוב ילעס את מי שיגיע מולו בגמר, גם אם זה יהיה יאניס?

מה שלא יקרה העונה, וכמה שהבחור הזה לא יהיה חסר תקדים - עובדה אחת ברורה, והיא שאנחנו מתקרבים לסוף הקריירה שלו. ואם אתם רוצים סיבה אחת לקום בשבילה למשחקים העונה, אז מהבחינה הזו אין חדש תחת השמש - זה עדיין לברון ג'יימס. עד שהוא יחליט שנמאס לו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר