גירושים מאוחרים: פאפו גומס ואטאלנטה כבר לא

פאפו גומס ואטאלנטה היו שידוך משמיים • הקשר הפך לסמל ההצלחה של הקבוצה, סירב בגללה לכסף הגדול וכבר דיבר על פרישה בברגאמו, אלא שכעת הקפטן מחפש בית חדש • דור הופמן על סיפור אהבה עם סוף עצוב

פאפו גומס. הדליק את מסי?, צילום: AFP

את הניצחון הכי גדול שלה בתקופה האחרונה,  1:4 ביתי על רומא ביום ראשון, השיגה אטאלנטה בלי הקפטן והכוכב הכי גדול שלה בשנים האחרונות. פאפו גומס נשאר מחוץ לסגל של ג'יאן פיירו גספריני למשחק הזה, במהלך שכנראה היה הצעד האחרון לפני הפרידה הבלתי נמנעת בינואר.

לפני הצעד הזה נשאר הקשר הארגנטינאי מחוץ לסגל למשחק המבוטל מול אודינזה, אחר כך ישב על הספסל במשך  90 דקות מול פיורנטינה, לאחר מכן נצפה כשהוא שר את המנון יובנטוס כשנכנס כמחליף מול האלופה, ולסיום  - כיאה לרוח התקופה - הגיע הסטורי.

"אוהדים יקרים, אני כותב לכם את זה כי אין לי דרך אחרת להגן על עצמי  ולדבר איתכם", כתב פאפו באינסטגרם, "אני רק רוצה להגיד לכם שכשאני אעזוב, האמת תצא לאור. אוהב אתכם,  הקפטן שלכם".

העובדה שפאפו בכלל דיבר על עזיבת אטאלנטה נראתה בדיונית עד לא  מזמן. הקשר הארגנטינאי בן ה-32 הגיע  לקבוצה ב-2014 ממטאליסט חארקוב האוקראינית ללא שום ציפיות מוקדמות, ועם הזמן הפך לסמל ההצלחה של המועדון מברגאמו. מקבוצה שנלחמה נגד הירידה כשהארגנטינאי הגיע אליה, הפכה אטאלנטה לכזאת שתשחק בפעם השנייה ברציפות בשמינית גמר ליגת האלופות. ולגומס,  165 סנטימטרים מוכשרים וחצופים, חלק מרכזי בסיפור ההצלחה הזה.

קרע בלתי ניתן לאיחוי

אחרי שעבר מתחת לרדאר בקטאניה ובליגה האוקראינית, פאפו פרץ לתודעה דווקא באטאלנטה. בשש העונות שלו בשחור-כחול עושה המשחק התזזיתי המציא לעצמו תפקיד שבו הוא כובש ומבשל ועושה מה שבא לו  - "טוטוקמפיסטה" באיטלקית, "קשרכל" בתרגום חופשי.  59 שערים כבש  מאז הגיע, ונוסף על כך, קבע אשתקד  שיא בישולים לעונה אחת  16 - במספר.

פאפו גומס. פרץ לתודעה דווקא באטאלנטה // צילום: אי-פי
פאפו גומס. פרץ לתודעה דווקא באטאלנטה // צילום: אי-פי

זה היה שידוך משמיים. גומס התאהב  באטאלנטה - והיא בו. הוא סירב להצעות מליגות עשירות, חיזק את הקשר עם העיר בזמן מגיפת הקורונה ודיבר על רצון לפרוש במועדון ולהקים בעיר בית ספר לכדורגל לדור הצעיר. בשנה  שעברה אף הכריז: "הדבר שהכי ממלא  אותי אושר זה לגרום לברגאמו שמחה".

אז מה קרה? איך הפך סיפור אהבה שכזה לקרע בלתי ניתן לאיחוי? לפי הדיווחים, הכל התחיל במשחק ליגת האלופות מול מיטילאנד בתחילת החודש. גומס לא אהב את ההוראות שחילק המאמן גספריני, ולאחר דין ודברים קשים בחדר ההלבשה הארגנטינאי לא עלה למחצית השנייה.

פאפו אמנם שיחק מול אייאקס במשחק שהבטיח את ההעפלה לשמינית הגמר, אבל התקווה של נשיא המועדון אנטוניו פרקאסי, שהשניים יישרו את ההדורים, לא התממשה. העובדה שגומס לא שותף מול פיורנטינה ונכנס כמחליף מול יובה הציתה את האש מחדש.

קשר במחיר מציאה

לפי ה"גאזטה", למשחק מול רומא הוא כלל לא זומן בגלל "בעיות משמעת", ובהן העובדה שלא חגג את שער השוויון של רמו פרויילר מול יובה, וששר בהתרסה ולעיני המצלמות את ההמנון של הגברת הזקנה. גספריני אמר השבוע כי "לאטאלנטה יש הרבה  קפטנים", והמסר עבר. פאפו גומס, הקפטן הנוכחי, בדרך החוצה.

גומס מול יובנטוס. בקרוב בטורינו? // צילום: רויטרס
גומס מול יובנטוס. בקרוב בטורינו? // צילום: רויטרס

אז עכשיו מתחיל מרוץ החימוש. אחד הקשרים הטובים בליגה הולך להיות זמין במחיר מציאה של 10 מיליון יורו, ובעונה צמודה כל כך מדובר בשובר שוויון פוטנציאלי. פיירו אוסיליו, המנהל המקצועי של אינטר, הודה השבוע "אנחנו עוקבים אחרי  המצב של פאפו מקרוב", והעיתונאי מרקו דמיצ'לי סיפר שגם לאציו בוחנת את הסיטואציה. ב"קוריירה דלו ספורט" הקדישו כתבה שלמה שמסבירה למה דווקא מילאן הכי קרובה להחתים אותו, בעוד אירועי השבוע האחרון הובילו לדיווחים שהיעד הבא שלו הוא דווקא יובנטוס, שאת המנונה הוא מכיר ואוהב.

מחר, אחרי המשחק מול בולוניה, סוכנו של גומס צפוי לשבת עם הנהלת אטאלנטה כדי לשים סוף רע לאחד הסיפורים היפים והטובים של השנים  האחרונות בסריה אה. את  2021 פאפו גומס יפתח כנראה בקבוצה אחרת, למרות שמעולם לא חשק בכך.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר