אישום: שוטר יס"מ תקף מפגין חרדי ושיקר

עדיאל קלי נאשם כי במהלך הפגנה בי-ם הכה את אחד המשתתפים שדרש ממנו לעטות מסכה • אחרי האירוע הוא הגיש דו"ח כוזב, וגרם לחקירת המפגין באזהרה

לאחר שהוכה בידי השוטר, המתלונן סבל מכאבי ראש (למצולמים אין קשר לידיעה) // צילום: אורן בן חקון // לאחר שהוכה בידי השוטר, המתלונן סבל מכאבי ראש וסחרחורת (למצולמים אין קשר לידיעה)

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה הבוקר (שני) כתב אישום נגד שוטר יס"מ עדיאל קלי על תקיפתו של אחד ממשתפי הפגנה של המגזר החרדי בירושלים. על פי כתב האישום, שהוגש בבית משפט השלום בירושלים על ידי עו"ד הדס קליין, מיוחסות לשוטר עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ושיבוש מהלכי משפט.

בכתב האישום צוין כי ב-11 ביולי האחרון, סמוך לשעה 23:30, השתתף קלי בפעילות משטרתית, יחד עם שוטרים נוספים, נגד הפרות סדר של המפגינים החרדים בירושלים. במהלך ההפגנה, סירבו חלק מהמוחים להתפנות, התעמתו עם השוטרים וקראו קריאות גנאי כלפי כוחות המשטרה.

סמוך לחצות, חלף קלי ליד המתלונן י. ב שעמד יחד עם קבוצת מפגינים. המתלונן הצביע לעבר שוטר היס"מ וקרא לעברו: "איפה המסכה שלך, תלבש את המסכה". את הדברים אמר המתלונן תוך כדי שהתקדם לעבר קלי וקרב את אצבעו לכתפו של הנאשם. בתגובה, חזר קלי על עקבותיו, סובב את גופו לעבר אותו אדם והטיח את מכשיר הקשר שהחזיק בידו הימנית, בעוצמה רבה, במצחו של המתלונן. על פי כתב האישום, בעקבות המכה נגרמה למתלונן חבלה בראשו והוא סבל מכאבי ראש וסחרחורת. בהמשך המחאה, נעצר המתלונן על ידי קלי ושוטרים נוספים.

עוד צוין בכתב האישום כי בסיום האירוע כתב קלי דו"ח פעולה כוזב, שבו ציין כי במהלך פיזור ההפגנה הגיע מפגין שמשך בידיו את מכשיר הקשר שלו וניסה לחטוף אותו, ובשל כך נאלץ להכות את המתלונן באמצעות המכשיר כדי למנוע ממנו לקחת אותו מידיו. כל זאת, חרף העובדה שהמתלונן כלל לא ניסה לגעת במכשיר הקשר של הנאשם.

על בסיס אותו דו"ח, נחקר המתלונן באזהרה בתחנת המשטרה, בין היתר, בחשד לכך שניסה לקחת לנאשם את מכשיר הקשר בכוח במהלך ההפגנה.

ממשטרת ישראל נמסר: "התנהלות השוטר בהפגנה חריגה ואינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות בהפרות סדר ובכלל. לכן המקרה הועבר מיוזמתנו לטיפול מח״ש. מיד לאחר המקרה הוצא השוטר לחופשה כפויה ולאחרונה נערך לו שימוע לבחינת המשך הטיפול בעניינו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר