ענקית הפורנו הסירה 10 מיליון סרטים מהרשת

הביקורת הציבורית הצליחה • בצעד חסר תקדים, כ-80% מהסרטונים הוסרו מאתר הפורנו הפופולרי Pornhub • הסיבה: חשש לפורנוגרפיית ילדים

צילום: GettyImages // אילוסטרציה

אתר pornhub, שנחשב לאחד האתרים הפופולריים ביותר בעולם לסרטי מבוגרים, נאלץ להוריד אתמול (שני) למעלה מ-10 מיליון סרטי מין מתוך מאגר של כ-13.5 מיליון סרטוני ווידאו.

בהודעה שפרסם האתר נמסר כי "אחרי תלונות שקבלנו על סרטונים עם פורנוגרפיית ילדים או סרטונים בהם נראים אנשים שלא אישרו את הצילום שלהם, החלטנו להוריד כל תוכן שלא מגיע ממקור מאושר או מאדם מוכר שמאשר את העלאת התוכן".

ההחלטה של האתר באה מספר ימים אחרי שמספר חברות אשראי גדולות מאד, בהן ויזה ומאסטרקארד, מנעו את אפשרות התשלומים לאתר אחרי שהתברר כי יש בו תכנים פורנוגרפיים המנוגדים לחוק. המודעות לנושא עלתה בעקבות מאמר גדול שפורסם בניו יורק טיימס על ידי העיתונאי הנודע ניקולס קריסטוף, שתקף בחריפות רבה את המתחולל באתר וקרא לחקירה מקיפה של התכנים בו.

הסיר 80% מתכניו. פורנהאב
הסיר 80% מתכניו. פורנהאב

עם זאת, בכירי האתר טוענים כי האתר שלהם מותקף בשל שמרנות קיצונית ולא בגלל תכנים לא חוקיים. "ברור ש-pornhub מותקף, זה בגלל שהוא מוכר ולא בגלל הסרטונים הבעיתיים שיש בו. כמו שתקפו את פלייבוי במשך 50 עשורים, ככה תוקפים אותנו כעת. אלו אותם גורמים שמתנגדים לחינוך מיני, לארגוני שוויון זכויות לקהילה הגאה ולעוד גורמים ליברליים", תקף האתר חזרה, במקביל להורדת התכנים.

• רונית הביביסטית מתעמתת עם מפגינים

• מה עומד מאחורי התמונה המוזרה של סטפן?

• מפתיע: אחרי מי נתניהו עוקב באינסטגרם?

בתגובה של האתר הוזכר גם קמפיין TraffickingHub, שיצא לאור בקיץ על ידי גורמי ימין נוצריים שהשיקו מאבק עצום נגד תכנים לא ראויים מוסרית ברשת. את הקמפיין מובילה פעילת ימין נוצרית מוכרת בארצות הברית בשם לילה מקוולט.

כאמור, הביקורת החריפה עזרה, וכעת יש באתר 2.9 מיליון סרטים מאושרים. לדברי גורמים באתר, כעת פורנהאב הוא המוגן ביותר ברשת מפני זיופים, אפילו בהשוואה לפייסבוק או סנפצ'אט. מעתה, רק משתמשים מאושרים ומזוהים יוכלו להעלות (או להחזיר) את הסרטונים שלהם לאוויר, מה שלכאורה הופך את פורנהאב לאתר התוכן המחמיר ביותר מבין כל האתרים ברשת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר