אחרי תקלה חריגה: שירותי גוגל חזרו לפעילות

משתמשים ברחבי העולם דיווחו על תקלה בשירותים של ענקית הטכנולוגיה שנמשכה יותר משעה • כל מי שניסה לגלוש באתרי החברה - בהם יוטיוב, ג'ימייל, גוגל מפות, חנות האפליקציות "Play" ועוד - נתקל בהודעת שגיאה • כל הפרטים

צילום: ינון בן שושן

משתמשים ברחבי העולם, כולל ישראל, דיווחו היום (שני) על קריסה מוחלטת של שירותי גוגל. אפליקציות רבות של ענקית הטכנולוגיה הפסיקו לפעול, ולאחר כשעה חזרו לעבוד כרגיל. בין היתר המשתמשים התקשו לגשת לג'ימייל (Gmail), יוטיוב, גוגל מפות, גוגל דוקס וחנות האפליקציות "Play".

על פי האתר Downdetector המספק תמונת מצב על תקלות אינטרנט עולמיות, נראה כי התקלות התרחשו בעיקר במערב אירופה ובחוף המזרחי של ארצות הברית, אוסטרליה, מזרח אסיה והמזרח התיכון, כולל ישראל. ג'ימייל (Gmail) הוא אחד משירותי המייל הנפוצים בעולם, ומרבית המשתמשים שנכנסו אליו נתקלו בהודעת שגיאה, בה נכתב "לא ניתן לעבד את הבקשה באמצעות השרת מכיוון שהיא פגומה".

כל שירותי החברה קרסו // צילום מסך, גוגל
כל שירותי החברה קרסו // צילום מסך, גוגל

לאחרים שכן הצליחו לגשת לשירות הופיעה ההודעה "ג'ימייל אינו יכול כרגע לקבל גישה אל אנשי הקשר שלך. ייתכן שתיתקל בבעיות כל עוד מצב זה נמשך". מנגד, שירות הווידאו הפופולרי בעולם, יוטיוב (YouTube), קרס באופן טוטאלי בלי אפשרות להיכנס לאתר או לאפליקציה.

לא ניתן לגשת ליוטיוב // צילום מסך
לא ניתן לגשת ליוטיוב // צילום מסך

חשוב לזכור כי מאות חברות אחרות ברחבי העולם משתמשות בשרתים של גוגל, ונראה כי גן הן סבלו מהקריסה של שירותי החברה. מגוגל מסרו זמן קצר לאחר שהחלו לזרום הדיווחים כי אכן ישנה תקלה נרחבת בשרתיה וכי הנושא נמצא בבדיקה. מאוחר יותר נמסר: ״כל השירותים שלנו שבו לפעול. אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע וננהל בדיקת מעקב מקיפה לוודא שבעיה זו לא תקרה בעתיד״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר