Galaxy Tab S7: טאבלט האנדרואיד הטוב ביותר

סמסונג היא בין היצרניות היחידות שלא ויתרו והמשיכו לשחרר גרסאות שונות של טאבלטים מבוססי אנדרואיד בשנים האחרונות • לקחנו לבדיקה את הדגם המתקדם ביותר – והופתענו

רוב ענקיות הטכנולוגיה זנחו בשנים האחרונות את שוק הטאבלטים שנשלט באופן כמעט מוחלט על ידי אפל. מי שהחליטה לא לוותר על הקטגוריה היא סמסונג, שבאוגוסט האחרון הכריזה על ה-Galaxy Tab S7, הטאבלט המתקדם ביותר שלה. האם (עדיין) מדובר סמארטפון שמתחו מקצה-לקצה, או שלראשונה יש כאן תקווה לטאבלט שהוא לא אייפד? בדקנו.

מסך

זו כבר כמעט קלישאה לומר שסמסונג מציידת את המכשירים שלה במסכים הטובים ביותר, אך אין מה לעשות – זה נכון. בשונה מדגם הפרימיום, ה-Galaxy Tab S7 Plus, הדגם הרגיל (שאנחנו בדקנו) מגיע עם מסך LCD בגודל 11 אינץ' וחיישן טביעת אצבע במסגרת הטאבלט.

על אף שמדובר במסך LCD ולא OLED, כמו שהורגלנו בשנים האחרונות, הצבעים מדויקים ונעימים, וכל הפרטים חדים ופשוט כיף ענק לגלול דפים ברשת או לצפות בנטפליקס. כמו כן, גם הרמקולים שלו, ויש ארבעה כאלה סביב המסגרת, מספקים איכות סטריאו גבוהה עם תמיכה של חברת AKG.

צילום: ינון בן שושן
צילום: ינון בן שושן

לצד האיכות הגבוהה, הדבר שהופך אותו למלך אמיתי הוא כמובן התמיכה בקצב רענון של 120 הרץ – וזו גם התצוגה הטובה ביותר שיצא לי לפגוש בתקופה האחרונה. זה אומר שקצב הרענון או קצב סריקת המסך, כלומר מספר הפעמים שהתמונה נסרקת בזמן נתון, גבוה בהשוואה למכשירים האחרים בשוק.

עט חכם (למי שבאמת צריך)

ראשית, את עט הסטיילוס (S-Pen), תקבלו יחד עם הטאבלט באריזה ולא תצטרכו לקנות אותו בנפרד (היי אפל, הגיע הזמן ללמוד דבר או שניים). כמו כן, בשונה מהדור הקודם, זמן השיהוי שופר מ-59 מילי שניות ל-26 מילי שניות. ונראה שבסמסונג היו קשובים לצרכנים והעט נצמד חזק יותר לגב המכשיר, לצורך אחסון וטעינה, ואינו נופל בתיק או בזמן שימוש רגיל. 

ושימו לב, זה לא בדיוק העט שאתם מכירים ממכשירי ה-Note, אלא גירסה מוגדלת שלו. השרטוט והציור באמצעות ה-S-Pen על גבי המסך מאוד נוחים ומדויקים, זיהוי כתב היד עובד נהדר, וגם כאשר פרק כף היד נמצא על גבי המסך עצמו – כי כך היה לי נוח יותר לכתוב – לא הייתה כל השפעה על חווית הכתיבה.

האם זה באמת שימושי? אין תשובה אחת. אם אתם עדיין מהאנשים שמעדיפים לכתוב את המשימות על דף, אם אתם גרפיקאים, או אם ציור או חלק מהיום-יום שלכם – ה-Galaxy Tab S7 יכול בהחלט לשמש אתכם. רוצים טאבלט לצפייה בסרטים? העט יהיה עוד גימיק נחמד שלא יהיה לכם מה לעשות איתו.

זה עדיין לא לפטופ

חושבים לרכוש טאבלט שישמש אתכם ככלי העבודה הקבוע שלכם? כדאי שתדעו שזה עדיין לא שם, לפחות אם אתם צריכים לכתוב בו מסמכים על מסך המגע או לפתוח תוכנות מסוימות שעובדות רק כאפליקציות. קיימת האפשרות לחבר אליו מקלדת ייעודית שתשפר את חווית הכתיבה, אבל עדיין, נכון לכתיבת שורות אלה, אין טאבלט שבאמת יכול להחליף מחשב – אלא אם הכל מה שאתם עושים עם הלפטופ זה לצפות בנטפליקס ולגלול את הפיד של הפייסבוק.

יש גם מצלמה

ל-Galaxy Tab S7 יש מצלמה אחורית וקדמית, כאשר באופן מוחלט הקדמית תשמש אתכם יותר (לשיחות זום וכ'ד). המצלמה האחורית מגיעה עם חיישן כפול באיכות של 13 מגה-פיקסל עם מיקוד אוטומטי. ובמשך כל השבוע וחצי שבילינו עם הטאבלט לא מצאנו סיבה מספיק טובה להרים מסך בגודל 11 אינץ' ולצלם איתו במקום עם הסמארטפון.

צילום: ינון בן שושן
צילום: ינון בן שושן

מצלמה טובה // צילום: ינון בן שושן
מצלמה טובה // צילום: ינון בן שושן

האיכות באור יום טובה, אבל טובה מאוד יש לומר, והתוצאה הסופית יוצאת נקייה ויכולה לספק יופי של תמונה לאינסטגרם. באשר למצלמה החשובה יותר, הקדמית (סלפי), היא מגיעה עם חיישן 8של  מגה-פיקסל, וגם היא מספקת תמונה נהדרת. המלצה לכל חברות הטכנולוגיה באשר הן: בטאבלטים זה אמור להיות הפוך – המצלמה הקדמית חשובה יותר.

השורה התחתונה

המחיר של ה-Galaxy Tab S7 ביבוא רשמי של סאני הוא 3,199 שקלים (לינק לרכישה), קצת יותר מלפטופ עם מפרט סביר, ובערך כמו סמארטפון עם מפרט של מכשיר דגל. אין בו כמעט פשרות או גימיקים מיותרים כמו בעבר, והוא לחלוטין יכול להיות פתרון ראוי למי שמחפש טאבלט שהוא לא אייפד.

מנגד, אם השימושים שלכם בטאבלט מסתכמים בצפייה בסרטים ומשהו שיכול להעסיק את הילדים בשעות הפנאי, תוכלו למצוא גרסה זולה יותר שתעלה לכם חצי מחיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר