חיזבאללה: תיעדנו בסיס צה"ל באמצעות מזל"ט

ארגון הטרור השיעי פרסם תיעוד ברשת "אל-מנאר", שבמסגרתו חדר לכאורה כטב"מ לשטח האווירי של מדינת ישראל וחזר ללא פגע ללבנון

מתוך התיעוד של חיזבאללה: "תצלום אווירי על מפקדת בירנית" // מתוך התיעוד של חיזבאללה: "תצלום אווירי על מפקדת בירנית"

חיזבאללה הבטיח, ולפי טענתו גם קיים: ארגון הטרור השיעי פרסם אמש (שישי) במשדר מיוחד בערוץ "אל-מנאר" תיעוד של כטב"מ, שלטענתו חדר לשטח ישראל מבלי שהמכ"מים איתרו אותו.

אתמול דיווחו כלי תקשורת לבנוניים כי במהלך תרגיל צה"ל בצפון "חץ קטלני", שהתנהל בשלהי חודש אוקטובר, מזל"ט של חיזבאללה הצליח לחדור לשטח האווירי של ישראל ולחזור ללבנון ללא פגע.  

אם אכן חיזבאללה הצליח במטרתו, אז נראה שבחירת היעד לחדירת הכטב"מ אינה מקרית: הבסיס הראשון שתיעוד שלו פורסם לכאורה - הוא בסיס אוגדה 91, בירנית. 

האוגדה מפקדת על כל הכוחות בגבול לבנון – החל מראש הנקרה במערב ועד אזור הר דב במזרח. המפקד הנוכחי של היחידה הוא תא"ל שלומי בינדר, שבתפקידיו הקודמים שירת כסגן מפקד סיירת מטכ"ל, מפקד יחידת אגוז, מפקד סיירת מטכ"ל ומח"ט גולני. 

לבינדר יש היסטוריה ארוכה של לחימה מול חיזבאללה. הוא התגייס בנובמבר 1993 לסיירת מטכ"ל, בהמשך סיים קורס קצינים והפך למפקד צוות. חלק מפעילותיו היו עוד ברצועת הביטחון. מעבר לכך, במלחמת לבנון השנייה הוא הוביל כמפקד פלגה פעולות חשאיות. במסגרת פרסום התיעודים מבסיס בירנית וממוצב נוסף – חיזבאללה אף דאגו להוסיף תמונה של מפקד האוגדה.

בחיזבאללה אף טענו כי מעבר לבסיס בירנית, הם הצליחו לצלם מפקדה סודית בחוות שבעא. המרחק בין בסיס בירנית לבין חוות שבעא הוא גדול מאוד, ועל כן קשה להאמין כי אם אכן כטב"מ חדר לישראל - הוא הצליח לצלם את שתי הנקודות הללו בטיסה אחת ולחזור ללבנון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר