הרשת סוערת: "לא גאון ולא נשיא"

לאחר שהזמר נתן הסכמתו לקמפיין שיאפשר הרצתו לתפקיד נשיא המדינה, הדעות חלוקות בנושא • וגם: הדאגה לגורל "סברי מרנן"

צילום: אריק סולטן // יהיה נשיא? יהורם גאון

אחרי דונלד טראמפ וקניה ווסט, האם גם בישראל נזכה לחזות בסלב הראשון שירוץ לתפקיד הנשיא?

אתמול (רביעי) נחשף בתוכנית קלמן ליברמן בכאן רשת ב', כי חתן פרס ישראל, הזמר והשחקן יהורם גאון נתן את הסכמתו לקמפיין רשת שנועד לאסוף חתימות מעשרה חברי כנסת שיאפשרו את הצגת מועמדותו באופן רשמי לתפקיד.

אם יחליט לרוץ לנשיאות, לא תהיה זו הפעם הראשונה שבה גאון יימצא עצמו בזירה הציבורית והפוליטית. בשנות ה-90 הוא כיהן בשתי קדנציות כחבר מועצת העיר ירושלים, והחזיק בתיק התרבות. מועמדותו של גאון היא אמנם עדיין רק בגדר אפשרות, אך הגולשים ברשת כבר מיהרו להגיב לידיעה, שהוצפה בעשרות תגובות בעד ונגד החלטת הזמר.

חבר הכנסת מטעם הרשימה המשותפת, עופר כסיף, צייץ כך: "יהורם מעולם לא היה גאון ולעולם לא יהיה נשיא", וקיבל תגובות בסגנון "אתה יודע מה ההבדל בינך לבין יהורם גאון? שליהורם לא משנה מה יעשה יקראו לו גאון. אתה, גם כן, לא משנה מה תעשה, *אף אחד* לא יקרא לך גאון. קפיש?", "תגובה מביכה של חבר כנסת מביך" ו"לא יודע כמה סיכויים היו לו לפני הציוץ שלך, מה שבטוח זה שאחרי שצייצת נגדו יש לו יותר סיכויים".

הפרסומאי ואושיית הרשת רז ציפריס צייץ: "זקנתו של יהורם גאון מביישת את זקנתו הקודמת". התסריטאי רשף שי כתב: "אני בעד יהורם גאון לנשיאות, אם יש משהו שאנחנו צריכים בתקופה הזאת זה נשיא היפוכונדר", ומוסי רז הכריז: "יהורם גאון, האיש אשר תמיד חוזר".

אחרים הוסיפו: "אני אמנם מברך את יהורם גאון על החלטתו לרוץ לנשיאות המדינה, אבל תומך באסתר ראדה". "למה אני נגד יהורם גאון לנשיאות?", שאלה אחד הגולשים וענה: "5% כי מה הקשר. 95% בגלל כל משחקי המילים עם 'למי יש יותר כבוד' שיהיו", וגולשת אחרת הכריזה: "אם יהורם גאון נבחר לנשיא - אני יורדת מהארץ. 18 עונות של 'סברי מרנן' הספיקו לי".

בתגובות נוספות נכתב "אני בעד יהורם גאון לנשיאות ולאורה ריבלין לתפקיד החשכ"ל", "יהורם גאון שוקל לרוץ לנשיאות. אריק איינשטיין ישים פתק לבן", "יהורם גאון נשיא, עודד מנשה נשיא חליפי" ו"וכשהיה השר יהורם גאון בן 80, אז באו לביתו הפתקים הלבנים, עמדו על מיטתו וכך אמרו אליו: 'עם ישראל רוצה אותך אליו'".

תגובות נוספות התייחסו לשיריו המפורסמים של גאון: "רובי ריבלין על מועמדותו של יהורם גאון לנשיאות: רגע! אבל באלה הידיים עוד לא הפלתי את נתניהו!", "יהורם גאון בתגובה: 'הנני כאן. אקבל את ההחלטה בקרוב בפרדס ליד השוקת. איזו התרגשות! מישהו ראה את הציפרלקס שלי?'" ו"'עלינו על מוקש', צעק אז הפצוע. 'שחרר, אני נשיא עכשיו', ענה לו יהורם גאון".

גאון הוא אחד האמנים הבולטים והוותיקים בישראל, עם קריירה שנמשכת כבר קרוב לשבעה עשורים בתחום התרבות. 

מלבד קריירת השירה המצליחה שלו, שהחלה בימיו כחייל בלהקת נח"ל והמשיכה ללהקות דוגמת התרנגולים ושלישיית גשר הירקון, בטרם פצח בקריירת סולו מצליחה וארוכת שנים, גאון מחזיק ברזומה גם שורת תפקידים זכורים בטלוויזיה ובקולנוע, שביניהם הסרטים "קזבלן" ו"מבצע יונתן" והסדרות "קרובים קרובים" ו"סברי מרנן".

בשנת 2004 זכה גאון בן ה-80 בפרס ישראל. ב-2015, הוענק לו תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן, ובשנת 2017 נבחר להשיא משואה בטקס יום העצמאות ה-69.

אבל מה עם "סברי מרנן"? יהורם גאון // צילום: פיני סילוק
אבל מה עם "סברי מרנן"? יהורם גאון // צילום: פיני סילוק
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר