הטוב ביותר בסדרה? שיחקנו ב-Call of Duty - Black Ops Cold War

כבר ראינו משחקי יריות שעסקו במלחמת העולם השנייה – אבל לא כמו המשחק החדש בסדרה • טיפ מאיתנו: שימו אוזניות • הביקורת המלאה

משחקי Shooter (יריות) בדרך כלל נחשבים לאויב הכי גדול של עצמם. אחרי הכל, כשמדובר על FPS - משחק יריות בגוף ראשון - מדובר על אחד הז'אנרים הוותיקים (והאהובים) בתעשיית הגיימינג, ז'אנר שכבר ראה הכל וחידש הכל, ולכן קשה לו כל כך להביא בשורה בכל משחק חדש שיוצא. זאת, כמובן, עד השנה, כשסדרת Call of Duty המציאה את עצמה מחדש, תחילה עם ה-Warzone, וכעת עם המשחק שלשמו התכנסנו כאן היום, Black Ops Cold War.

כבר ראינו משחקים תקופתיים שעסקו בתקופת המלחמה הקרה, אבל אף אחד לא מרשים, מקיף ומהנה כמו המשחק הזה. כבר ראינו משחקי יריות עם עלילה מלאה בטוויסטים והפתעות, אבל אף אחד לא עשיר כמו זה. יוצרי המשחק הצליחו להכניס אלמנטים חדשניים אפילו בקמפיין, מצב הסיפור של המשחק, שבאופן מסורתי בקול אוף דיוטי היה נחשב לשבלוני וצפוי למדי.

כך למשל, לראיות ולחומרים המודיעינים שתמצאו בשלבים השונים, יש משמעות אמיתית, והם יובילו אתכם לחשוף משימות צדדיות לסיפור המרכזי. זאת בניגוד למשחקים קודמים שבהם נתבקשתם לאסוף "אינטל" רק כדי לסמן וי על מטלה חסרת תועלת. בנוסף, תוכלו למצוא הקמפיין מאפיינים של "פאזל", כמו למשל קוד שתצטרכו לפצח אם תרצו לפתוח משימה צדדית נוספת, ואת הרמזים לקוד תוכלו למצוא בשלבים השונים. 

חידוש נחמד נוסף בקמפיין האפשרות שלכם לבחור כיצד להגיב ולנהוג בדיאלוגים שונים, אם כי בניגוד למשחקים שבהם הסיפור משתנה בהתאם לבחירתכם, כאן התוצאה תמיד תהיה אותה תוצאה, לא משנה כיצד נהגתם, כך שמדובר בפיצ'ר די מיותר, אם כי מסייע לתחושת הסיפוריות.

מצב המולטיפלייר (מרובה משתתפים), שעבורו רוב הגיימרים קונים את המשחק, חדשני גם הוא עם כמה מצבי משחק מרתקים, לצד האפשרות לקפוץ ראש את תוך במים ולהילחם לא רק באוויר או ביבשה.

מצאנו לא מעט באגים שסביר להניח שיתוקנו בקרוב, כמו למשל סאונד שמגיב, באיחור ניכר לפגיעת ראש, למשל, או גרפיקה מפוקסלת מדי של חלק מהמפות. אי אפשר כמובן בלי כמה מילים על מצב הזומבים ההו כה מהנה. טיפ מאיתנו - שחקו בזומבים בלילה, ורצוי עם אוזניות. ההנאה מובטחת.

כמו המשחק הקודם, Modern Warfare, גם Cold War מתאפיין באינטגרציה עם ה-Warzone, אך המעבר בין שני המשחקים איטי ומסורבל מאוד, בניגוד למהירות של MW. ככל שתתקדמו יותר בעלילה המרכזית ובמולטיפלייר, כך תפתחו דמויות מ-Cold War ב-Warzone.

לסיכום, שנת 2020 אמנם ידועה לשמצה כמעט בכל תחומי החיים שלנו, אך עבור Call of Duty זוהי אולי השנה המוצלחת ביותר מאז שהסדרה יצאה לאור לפני 17 שנה, עם שתי מהפכות אמיתיות שהם העניקו לז'אנר, עם Warzone, וכעת גם עם Cold War. ההנאה מובטחת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר