האישה שמה קץ לחייה יומיים לאחר המפגש עמו. השוטר לשעבר שמואל כץ בבית המשפט, היום

"השוטר ניצל תפקידו לצרכיו המיניים": ביקורת על התנהלותה של מח"ש

השוטר שמואל כץ, שניהל שיחות מיניות עם אישה שעלה חשש שתתאבד, יבצע עבודות שירות • השופט ביקר את הפרקליטות: "לולא דרישתה, גזר הדין היה אחר"

שישה חודשי עבודות שירות נגזרו הבוקר (ראשון) על שמואל כץ, שוטר סיור לשעבר במחוז ש"י שהורשע בעבירה של הפרת אמונים לאחר שניסה לפתות מינית אישה שנשלח לביתה בשל החשש שהיא מתכוונת להתאבד. בנוסף, נגזרו עליו חמישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ולפצות את כל אחד מבני משפחתה של האישה ב-4,000 שקלים.

השופט מיכל קרשן מבית משפט השלום בכפר סבא, קבע בהחלטתו כי "הנאשם ניצל את תפקידו כדי לספק את יצריו המיניים. הוא פגע בצורה קשה באמון הציבור. הוא ידע שהאישה סובלת ממצוקה נפשית, ועובדה זו מחמירה את מעשיו".

בנוסף, קרשן מתח ביקורת קשה על מח"ש, שביקשה לגזור על כץ בן ה-53 שישה חודשי עבודות שירות: "ללא דרישה של המאשימה לגזור עליו שישה חודשי עבודות שירות, הייתי גוזר עליו 12 חודשי מאסר בפועל".

השוטר לשעבר לא יישלח למאסר (ארכיון) // צילום: יהושע יוסף
השוטר לשעבר לא יישלח למאסר (ארכיון) // צילום: יהושע יוסף

לפי כתב האישום שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), בחודש מרץ 2018 נשלח כץ בשעת לילה לביתה של האישה, שעלה חשש שבכוונתה לשים קץ לחייה. כאשר הגיע לביתה, האישה אמרה לכץ כי היא אינה מתכוונת לשלוח יד בנפשה. אז, החל לנהל עמה כץ שיחה בעלת אופי מיני, במהלכה שאל אותה אם היא "מתעסקת עם גברים נשואים", והוסיף: "אני נשוי".

לאחר שעזב את הבית, התקשר כץ אל האישה, החמיא לה על המראה החיצוני שלה והתעניין בתמונות עירום שלה. הוא שאל אותה מדוע התגרשה והביע עניין בחייה האינטימיים. כץ אמר לה במהלך השיחה: "את מושכת אותי בלשון. תיזהרי שלא תמשכי אותי בדברים אחרים. תיזהרי, זה כואב". עוד אמר לה כי היא צריכה גבר לקום איתו בבוקר.

לאחר השעה 02:00 בלילה, אחרי שבדק שבנה של האישה לא שב הביתה, הגיע כץ שוב אל ביתה. הוא השאיר בניידת המשטרה את החייל שהתלווה אליו ועלה אל האישה, ושהה בביתה במשך שעה, למרות שהיה בתפקיד. לפני שעלה אליה, אמר לה כץ כי "את צריכה להיות איתי עדינה, אני לא אוהב אגרסיביות". יומיים לאחר המקרה, שמה האישה קץ לחייה. כץ הורשע לאחר שהודה בביצוע העבירה.

"מעשיו עולים כדי מעילה חמורה באמון הציבור", כתב השופט קרשן בגזר הדין. "הוא ניצל את תפקידו ואת מדיו כדי לספק את יצריו המיניים שהתעוררו כלפי אישה חלשה ומוחלשת, נכה בגופה ומעורערת בנפשה, ובמסגרת מילוי התפקיד שהוטל עליו לדאוג לשלומה הנפשי, התנהג כלפיה באופן המתואר בכתב האישום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו