"אלוהים נגע בדני, הוא נולד לאן.בי.אי"

אנדריי אבדיה, אחיו למחצה של הכוכב הישראלי, בראיון בלעדי: "תרשמו, דני ייבחר לאולסטאר וגם יתחרה על אליפות. כל העולם יהיה עכשיו על הכתפיים שלו"

צילום: אלן שיבר // אבדיה. בחודש הבא ינסה לכבוש גם את וושינגטון

בזמן שבישראל חגגו בליל הדראפט את בחירתו של דני אבדיה במקום התשיעי על ידי וושינגטון וויזארדס, ישב אנדריי אבדיה בביתו בבלגרד ולא ידע את נפשו מרוב אושר.

"כשאדם סילבר קרא את שמו של דני היתה לי צמרמורת", הוא אומר בראיון בלעדי ל"ישראל היום" הישר מבלגרד, "זה התחיל מהבוקר. ברגע שהתעוררתי מייד הרגשתי איזה יום גדול זה. נזכרתי שהלכתי לראות אותו בטורנירים כשהוא היה בן 14 וכבר אז ראיתי ניצוצות. לפני הדראפט הכל עבר לי מול העיניים. הוא התחיל כילד קטן ורזה ותראה לאן הוא הגיע. 

"כל היום אנשים דיברו איתי בעבודה והיתה פה אופוריה", הוא ממשיך לספר, ואי אפשר לעצור את שטף המילים, "ואז בלילה כולם רצו לבוא ולראות איתי את הדראפט, אבל אני הייתי צריך להיות לבד. בשקט שלי עם סיגר ובקבוק יין".

אנדריי (35), הוא בנו של זופי אבדיה מנישואיו הראשונים, ואחיו החורג של דני. עד גיל 18 גדל בישראל ושיחק במחלקת הנוער של רמה"ש. במשך כמה חודשים שיחק יחד עם אביו זופר במכבי בת ים בליגה הארצית לפני שעבר לסרביה, שם הצטרף למחלקת הנוער של הכוכב האדום בלגרד. 

דני ואנדריי אבדיה. "אנחנו בקשר מצוין"
דני ואנדריי אבדיה. "אנחנו בקשר מצוין"

בעשר השנים האחרונות הוא עובד בחברת היי־טק מקומית השייכת ליהודים ("להחזיק חברה 30 שנה בסרביה, זה ממש לא מובן מאליו") ובכל הזמן הזה היה בקשר הדוק עם דני והוריו. לקראת הדראפט הוא תכנן להגיע לישראל, אך הקורונה שיבשה את התוכניות. 

"דני יכבוש את ארה"ב"

"דני ואני בקשר מצוין", הוא אומר בעברית שוטפת, "אנחנו לא גרים באותה מדינה וזה קצת קשה, אבל אני מתקשר אליו הרבה, תומך בו ומנסה להוריד לחץ ממנו עד כמה שאפשר. בכל משחק של מכבי התכנסנו פה בבלגרד, חברים של אבא ושלי, וזו היתה חוויה מדהימה". 

ומה קרה בדאנק על ג'יג'י דאטומה?

"אתה באמת שואל? כשהוא נתן לו את הדאנק על הראש, נפלתי מהכיסא ו־20 שניות לא יכולתי לקום מהרצפה. ראיתי את הסרטון הזה כבר 80 פעם ויש לי פוסטר גדול בבית מהרגע הזה". 

מתי ידעת שדני יהיה כוכב?

"דני נולד להיות שחקן אן.בי.אי. מהרגע הראשון שהוא עלה למגרש ידעתי את זה. בכל פעם שהוא משחק, עם הכריזמה הטבעית שלו, הקבוצה הרבה יותר טובה. אבל כן, יש רגע אחד שבו האסימון נפל. זה היה באליפות אירופה עד גיל 16 ב־2017 בפודגוריצה. באתי לראות אותו והוא פירק את סרביה (17 נק', 15 ריב' ו־8 אס', י"מ). אז ידעתי בוודאות שהוא הולך לקריירה אדירה".

אתה אומר שדני נולד להיות שחקן אן.בי.אי, אבל בטח יש השפעה לבית שבו הוא גדל.  

"אלוהים פשוט נגע בו. הילד ווינר, וזה משהו שאי אפשר ללמוד. או שאתה נולד ככה או שאין לך את זה. את הווינריות הזו הוא גם קיבל בבית. אבא שלו רוצה לנצח בכל משחק ואמא שלו שרון היא ווינרית בנשמה. דני ראה אותה רצה מרתונים והיא היתה נותנת 100 אחוז כדי לנצח. זה חודר בך. צריך להוריד בפני ההורים את הכובע, הם נתנו הכל עבור דני.

"בכל מקום שדרך, לקח אליפויות והיה המצטיין" // צילום: אלן שיבר
"בכל מקום שדרך, לקח אליפויות והיה המצטיין" // צילום: אלן שיבר

"ומה שטוב, זה שתמיד הוא נשאר אותו דני. אף פעם לא ראיתי אותו מרים את האף או מתנשא על מישהו אחר. פעם אחת הלכנו לקניון בהרצליה, ובתוך שניות התאספו 30-20 ילדים והוא ענה לכל אחד בסבלנות. פשוט ילד זהב". 

אתה רואה אותו נבחר למשחק האולסטאר ואולי אפילו לוקח אליפות?

"בכל מקום שהרגל של דני דרכה, הוא לקח אליפויות וזכה בשחקן המצטיין. אני בטוח שכל הקבוצות שלא בחרו בדני יצטערו על זה. הם יראו מי זה דני. תרשום מה שאני אומר לך, דני יהיה באולסטאר והוא גם יגיע למשחקים בפלייאוף ויתחרה על האליפות. בעזרת השם הוא יכבוש את ארה"ב".

אנדריי גם בטוח שנקודת הפתיחה של דני טובה בהרבה משל שחקני מכללות. "דני מגיע אחרי תקופה ביורוליג עם נתונים להיות מפלצת באן.בי.אי. הוא הרבה יותר מוכן מאשר שחקנים אמריקנים שהיו במכללות. אני אני לא אובייקטיבי, אבל אני בטוח שהוא היה צריך להיבחר ראשון".

אתה מתכנן לנסוע לוושינגטון ולהיות איתו?

"ברור שאני אבוא לבקר ולתמוך בו. זה לא יהיה קל, כי כל העולם יהיה על הכתפיים שלו. עכשיו הוא צריך להתאקלם, ואני מתכנן להגיע בהמשך". 

לסיום, רוצה לבקש משהו מג'ון וול ובראדלי ביל?

"תשמרו בבקשה על האח הקטן שלי. הם חייבים להבין שאם הוא יהיה חלק מרכזי במשחק, כל הקבוצה תהיה יותר טובה. ברור שהם שני אולסטארים, אבל הוא יכול להתחבר איתם בקלות כי דני קודם כל חושב על הקבוצה".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר