חתונה // צילום אילוסטרציה: GettyImages //

תיעוד: חתונת הענק הסודית בחסידות סאטמר בניו יורק

ה"ניו יורק פוסט" מדווח: בתחילת החודש השתתפו המונים בחגיגות נישואי נכד האדמו"ר בברוקלין • חקירה נפתחה בעקבות הפרת הנחיות הקורונה • כך זה נראה

חתונת ענק התרחשה לפני כשבועיים תחת הרדאר ובסודיות מוחלטת בחסידות סאטמר בניו יורק, בניגוד להנחיות הקורונה. ב"ניו יורק פוסט" מדווחים כי בשמונה בנובמבר התאספו המונים בבית המדרש "ייטב לב" בשכונת ויליאמסבורג כדי לחגוג את חתונתו של יואל טייטלבוים, נכדו של האדמו"ר הנוכחי של חסידות סאטמר רבי אהרון טייטלבוים.

על מנת לבצע את החגיגה, שאסורה מכל וכל בשל הנחיות הקורונה, היו צריכים בחסידות סאטמר לדאוג שאלפי המשתתפים לא יסגירו את קיום האירוע. את המידע על החתונה העבירו חברי החסידות ביניהם מפה לאוזן. הם דיברו ביניהם ביידיש ולא באנגלית כדי שהרשויות והעיתונות לא יגלו על התכנון.

"בשל מגבלות הממשלה ההכנות נעשו בסתר ובדיסקרטיות כדי לא למשוך תשומת לב", דווח ביידיש בעיתון "דר בלאט" של החסידות לאחר החתונה. "כל ההודעות על החגיגות הועברו מפה לאוזן, ללא הודעות בכתב או פשקווילים, ללא הזמנות שנשלחו בדואר ואפילו לא בדיווח כלשהו, כולל בעיתון זה", נכתב.

בתמונות שפורסמו לאחר האירוע נראה אולם מלא באנשים, שרוב המשתתפים בו לא עוטים מסכות. בסך הכל היו כ-7,000 משתתפים באירוע, כך על פי ה"ניו יורק טיימס". "כמה טוב חלקנו שזכינו לחוויה כזו", השתפכו בעיתון של החסידות.

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי בעקבות הפרת הענק פתחו הרשויות בחקירה. "מפגשים בסדר גודל כזה אינם מקובלים, והם פוגעים בכל האנשים שנפטרו כתוצאה מהנגיף", זעם דובר עיריית ניו יורק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו