רחובות טהרן // צילום: אי.פי.אי // רחובות טהרן

"יחידת כידון ביצעה את החיסול בטהרן"

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי יחידה מיוחדת במוסד היא שחיסלה את אל-מסרי • עוד נחשף כי בתו של מספר 2 באל-קאעידה שנהרגה בחיסול - הייתה גם כן יעד

שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקני שנחשף בסוף השבוע, בדמות חיסולו של האיש מספר שתיים באל-קאעידה, עבדאללה אחמד עבדאללה, שהיה מוכר גם בשם אבו מוחמד אל-מסרי, ממשיך להתבהר. סוכנות הידיעות AP דיווחה היום (ראשון) לראשונה כי החיסול שהתבצע בחודש אוגוסט על אדמת טהרן נעשה על ידי יחידת כידון של המוסד.

תזכורת: חיסול מנהיג דאעש אל בגדדי בעיראק

סוכנות הידיעות AP התבססה בדיווח על שני גורמים שמוערים בפרטי המבצע, אחד מתוך קהילת המודיעין האמריקנית והשני בכיר CIA לשעבר, טענה כי אל-מסרי חוסל על ידי יחידת כידון של המוסד "יחידה בתוך ארגון הביון הסודי 'מוסד', האחראית לכאורה לחיסולם של מטרות בעלות ערך רב".

כידוע, על פי הדיווח של ה"ניו יורק הטיימס", הבכיר נהרג יחד עם בתו, שהיא גם אלמנתו של חמזה בן לאדן, בנו של ראש אל-קאעידה לשעבר אוסאמה בן לאדן. AP דיווחה כי בתו מרים הייתה גם כן אחת ממטרות החיסול במבצע הזה, ולא חוסלה במקרה כפי שנחשד בתחילה.

בהמשך הדיווח עוד צוין כי בתו של אל-מסרי, מרים, נחשדה על ידי ארה"ב כמי שטופחה כדי להחזיק בתפקיד מפתח בארגון אל-קאעידה, ועל פי גורמי המודיעין היא כבר הייתה מעורבת בעבר בתכנון פיגועים.

עבדאללה אחמד עבדאללה ברשימת המבוקשים של ארה"ב, פורסמה העיתון פקיסטני ב-2005
עבדאללה אחמד עבדאללה ברשימת המבוקשים של ארה"ב, פורסמה העיתון פקיסטני ב-2005

הפרטים החדשים הללו מתווספים לחשיפת ה"ניו יורק טיימס" מאתמול לפיה סוכנים ישראליים רכובים על אופנוע, ירו למוות בבכיר אל-קאעידה עבדאללה אחמד עבדאללה, בטהרן. לפי הדיווח, החיסול בוצע ב-7 באוגוסט האחרון, לבקשת ארה"ב. משרד החוץ האיראני הכחיש את הדיווח. על פי הדיווח, בשעה 21:00 ב-7 באוגוסט, אל-מסרי שהה ברכבו עם בתו ליד ביתם, בעוד שני אופנוענים חמושים עקבו אחריהם וירו חמש יריות מאקדח עם משתיק קול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו