מענק חדש: מובטלים יותר מ־100 ימים זכאים להטבה כספית

ועדת העבודה והרווחה אישרה את הצעת שר האוצר ולפיה גם מחוסרי עבודה בני 67 ומעלה יזכו למענק √ גובה ההטבה: 2,000 ש' לאדם ו־5,000 ש' לבני זוג ששניהם נעדרו מהעבודה יותר מ־100 ימים

תור ללשכת התעסוקה בתל אביב // תור ללשכת התעסוקה בתל אביב

מענק של 2,000 שקלים למובטלים - כך אישרה אתמול ועדת העבודה והרווחה. למענק יהיה זכאי כל מי ששולמו לו דמי אבטלה בעבור 100 ימי אבטלה, בין שרצופים ובין שלא, החל מ־1 במארס ועד 17 באוקטובר. זאת בתנאי שהשכר הקבוע שלו טרום המשבר היה נמוך מהשכר היומי הממוצע במשק. מענק זה יינתן גם לבני 67 שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות המשבר.

בני זוג שיימצאו זכאים שניהם למענק חד־פעמי, יהיו זכאים, כל אחד מהם, לתוספת למענק בסכום של 500 שקלים. התשלום יועבר על ידי המוסד לביטוח לאומי ישירות לחשבון הבנק שאליו משולמים דמי האבטלה.

צילום: ערוץ הכנסת

שר האוצר ישראל כץ מסר: "כפי שהבטחתי, לא נשאיר אף אחד מאחור. מענקים אלו יסייעו למי שמובטל תקופה ממושכת והכנסתו נשחקה, כולל בני 67 ומעלה, בעקבות הסגר וההגבלות הבריאותיות. אמשיך לסייע לעסקים הקטנים, עצמאים ושכירים לצד המאבק על פתיחת מקומות העבודה והמסחר תוך הקפדה מלאה על כללי הבריאות כדי להחזיר את הכלכלה והמשק לצמיחה".

גינל, מנכ"ל התאחדות התעשיינים // צילום: דוברות התאחדות התעשיינים
גינל, מנכ"ל התאחדות התעשיינים // צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

בתוך כך, המעסיקים מאיימים לדרוש פיצוי רטרואקטיבי על מימון ימי הבידוד ממארס ועד ספטמבר. איום זה נולד בעקבות הצעתו של יו"ר ועדת העבודה ח"כ חיים כץ, ולפיו המעסיקים יממנו את ימי הבידוד יחד עם המדינה מהיום השני ולא מהיום השלישי - בניגוד לסיכום שהושג בין נשיאות המעסיקים והעסקים, שר האוצר וההסתדרות.

לדברי מנכ"ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל, הצעה זו פוגעת במצבם של המעסיקים, שעד כה מימנו את ימי הבידוד במשק בהיקף של כ־4 מיליארד שקלים. כזכור, בג"ץ קיבל את עמדת התאחדות התעשיינים ולפיה ימי הבידוד אינם יכולים להיחשב כמחלה, אך קבע כי כל הסדר לא יחול רטרואקטיבית, והמעסיקים הסכימו לכך במסגרת המתווה עם האוצר.

גינל הוסיף כי "יש לנו התחייבות שלטונית חתומה על ידי משרד האוצר, ואנו נדרוש לקיימה ככתבה וכלשונה. אם ממשלת ישראל לא יודעת לעמוד בהבטחותיה החתומות, שמשרד האוצר ימשוך את הצעת החוק וניכנס למשא ומתן מחודש על גובה הפיצוי לעסקים שנפגעים מהמתווה של יו"ר ועדת העבודה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר