ישראלי נעצר בחשד להונאת ענק בשווי מיליונים בצרפת

תושב ת"א חשוד שפנה למאות קשישים בצרפת ש"נעקצו" בעבר • הוא הציג עצמו כנציג ממשלתי, וביקש שיעבירו אלף אירו כדי שיעניק להם "החזר כספי"

"עקץ" מיליונים מקשישים בצרפת. חשוד אזוק (ארכיון, למצולם אין קשר לכתבה) // צילום: מישל דוט קום // "עקץ" מיליונים מקשישים בצרפת. חשוד אזוק (ארכיון, למצולם אין קשר לכתבה)

אילן אברהם מרקו, בן 40 מתל אביב, נעצר בחשד שהוא עומד מאחורי הונאת ענק בשווי מיליוני שקלים של 218 קשישים בצרפת, כך הותר היום (רביעי) לפרסום על ידי יחידת ההונאה במשטרת מחוז תל אביב. הנזק של 35 מהקורבנות עומד על כ-1.5 מיליון אירו.

החשוד נעצר בתום מעקב בן כמה חודשים ובשיתוף פעולה עם המשטרה הצרפתית, בחשד שגרף לכיסו במרמה מיליוני שקלים. בית המשפט בעיר האריך את מעצרו עד ליום שני. צרפת פנתה בחודש פברואר לנציג משטרת ישראל במדינה, וסיפקה חומר חקירה ראשוני הודות החשד להונאת קשישים. חקירת המקרה העלתה כי המעשים בוצעו בישראל, ולכן המשטרה הישראלית התבקשה לבצע חקירה שתביא לחשיפתו של מרקו - לאחר שלא פעלה בנידון בשל מגפת הקורונה, דבר שהביא את מרקו להמשיך להונות צרפתים במשך כמה חודשים נוספים.

מרקו,בעל אזרחות כפולה של ישראל ושל צרפת, מתגורר בישראל מזה מספר שנים. באמצעות מספר טלפון צרפתי, הוא תקשר עם אזרחים צרפתיים והציג את עצמו כנציג ממשלתי, ואף ביקש מהם לשלם אגרה להחזר מס בחשבון אותו סיפק. בנוסף, הוא הציג את עצמו כמנכ"ל חברה המציעה, בין היתר, השקעה כספית.

בכמה מן המקרים, התברר כי מרקו נהג להתקשר לקשישים ש"נפלו" בהונאה דומה בעבר. הוא הציג את עצמו בפניהם כנציג רשויות האכיפה האמונים על חקירת ההונאה, והודיע להם כי הם זכאים להחזר כספי בניכוי מס בגין אותה הונאה. הוא ביקש מהם להעביר תשלום על אגרה בסך כאלף אירו למספר חשבון שמסר להם.

ראש יחידת ההונאה במשטרת תל אביב, רפ"ק קימי ג'יבלי, אמר כי המשטרה תחקרה וביצעה מעקב סמוי אחר מרקו במשך חודשים רבים, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים עד לאיתור דירתו בלב תל אביב. בתום מעקב שבוצע אחריו, הוא נעצר בחוף הים. בדירתו נתפסו שבעה טלפונים סלולריים, מחשבים וגם כסף אירו, דולרים ושקלים במזומן בשווי של כשלושה מיליון שקלים. בנוסף, ברשותו אותרו חשבונות בנק באירופה ובסין, שגלגלו את הכסף עד שהגיע אליו בכסף.

כעת, המשטרה מנסה לאתר שותפים לעבירות המיוחסות למרקו וגם מנסה לפענח כיצד הוא הצליח להשיג את המידע אודות הקשישים שנפגעו בעבר מהונאה אחרת. לפי החשד, הוא קשור לעבריינים שביצעו הונאה דומה בצרפת לפני כמה שנים, חלקם ישראלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר