להתראות אינטל: אפל הכריזה על מחשבים עם שבבים בייצור עצמי

"עוד דבר אחד": ענקית הטכנולוגיה הציגה בפעם הראשונה מחשבי Mac עם מעבד שהיא מייצרת בעצמה במקום אינטל • סגן נשיא אפל העולמית ג'וני סרוג'י, שהוא גם יליד חיפה ובוגר הטכניון, הציג את השבב החדש ואמר: "הוא בעל הביצועים הטובים ביותר שיצרנו מעולם"

צילום: Apple

"עוד דבר אחד": אפל ערכה הערב אירוע וירטואלי – השלישי שלה תוך חודשיים – תחת הכותרת "עוד דבר אחד", בו הציגה באופן רשמי סדרה של מחשבי מקבוק שעושים לראשונה שימוש במעבדי ARM בייצור עצמי. האירוע הערב מגיע כ-5 חודשים לאחר שהודיעה החברה כי תזנח את בהדרגה את השימוש במעבדים של אינטל.

את האירוע פתח טים קוק, מנכ"ל אפל, ממטה החברה בקליפורניה, ואמר "עוד דבר אחד, הגיע הזמן לדבר על ה-Mac". "עוד דבר אחד" הוא אחד המשפטים המזוהים עם אפל ובמיוחד עם המנכ"ל והמייסד המנוח סטיב ג'ובס, שנהג לשלוף אותו לפני הכרזות משמעותיות.

כמו כן, קוק הזכיר את שתי ההכרזות האחרונות של החברה – על סדרת האייפון 12 ושני השעונים החכמים. "המקבוק ב-DNA שלנו", אמר קוק, וציין כי מכירות המוצר גדלו ב-30% ברבעון האחרון, והוא ממשיך לצבור קהל חדש. כמו כן, 50% מהרוכשים כיום, הם לקוחות חדשים.

מנכ"ל אפל, טים קוק, באירוע ההכרזה הערב // צילום: AP
מנכ"ל אפל, טים קוק, באירוע ההכרזה הערב // צילום: AP

Apple M1

המעבד החדש, המכונה M1, חסכוני יותר מהמעבדים של אינטל, ומספק ביצועים גבוהים יותר. "זה זינוק עצום בהשוואה בין הביצועים לצריכת החשמל", אמר סגן נשיא אפל העולמית ג'וני סרוג'י, שהוא גם יליד חיפה ובוגר הטכניון. לדבריו, החברה פיתחה את המעבד החדש במשך יותר מעשור והוא "בעל הביצועים הטובים ביותר שיצרנו מעולם, ובעל צריכת החשמל הנמוכה בעולם".

"ה-M1 כולל אריכטקטורת זיכרון אחידה, ומעבד גרפי מובנה, עם 8 ליבות עם צריכה משאבים חכמה לפי הביצועים", ציין סרוג'י, והוסיף: "המעבד, בגודל של 5 ננו-מטר, כולל את כל השבבים השונים – מעבד, מעבד גרפי וכ'ד". למעשה הוא מהיר פי 3.5 בהשוואה לדגם הקודם, ומהיר פי 5 בגזרת הביצועים הגרפיים.

המעבד החדש, אפל M1 // צילום: AP
המעבד החדש, אפל M1 // צילום: AP

MacBook Air, Mac Mini ו-MacBook Pro

כפי שחזו השמועות, אפל חשפה את המחשבים המחשבים החדשים שלה שמשלבים את המעבד החדש, ולאורך כל האירוע החברה הזכירה כמה הם מוצלחים, טובים ומהירים יותר מכל מחשב ווינדוס שנמצא כיום בשוק, ואף הדגישה כי הם ה-MacBook Air החדש מהיר יותר מ-98% מהלפטופים שנמכרו בכל השנה האחרונה.

כאמור, המחשב הראשון שיגיע עם המעבד החדש הוא ה-MacBook Air בגודל 13 אינץ'. לדברי החברה הוא מציע עד 15 גלישה ב-WiFi – שיפור של 6 שעות מהדור הקודם. מחירו של המחשב יתחיל ב-999 דולר, והוא יגיע לחנויות בארה"ב בעוד שבוע בדיוק.

המחשב השולחני הקטן של אפל, ה-Mac Mini, זוכה לשדרוג משמעותי ויהיה מהיר פי 5 ממחשבי ווינדוס (PC) הנמכרים ביותר. הוא משלב כניסות TB4, USB4, USB-A ו-HDMI 2.0, ושקע אוזניות 3.5 מ"מ. על אף החידוש, בחברה הודיעו כי מחירו יהיה 699 דולר – 100 דולר פחות בהשוואה לדור הקודם.

לבסוף, גם ה-MacBook Pro בגודל 13 אינץ', המחשב הנייד המתקדם ביותר של אפל, זוכה לגרסה חדשה עם השבב החדש. בדומה לאחרים, אפל מציינת כי הוא מהיר פי 3 מלפטופ של ווינדוס בדגם הנמכר ביותר, והסוללה מציעה 17 שעות של גלישה באינטרנט. כמו כן, גם פה שמרה אפל על המחיר זהה – 1,299 דולר, עם זמינות החל מבעוד שבוע בדיוק.

MacBook Pro // צילום: אפל
MacBook Pro // צילום: אפל

macOS 11 Big Sur​

בו בזמן, אפל הודיעה כי הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלה, macOS 11 Big Sur​, שעד כה הייתה זמינה רק בבטא, תגיע ביום חמישי לכלל המשתמשים. העדכון כולל שינוי עיצובי גדול בממשק מערכת ההפעלה, כולל עיצוב מחדש של האייקונים וצלילים חדשים.

macOS 11 Big Sur​ // צילום: צילום מסך
macOS 11 Big Sur​ // צילום: צילום מסך
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר