בג"ץ דחה את הדיון בשילוב נשים בסיירות

בג"ץ דחה את הדיון בעתירה עד להחלטת צה"ל בוועדה הייעודית שהקים הרמטכ"ל אביב כוכבי • "הישג גדול לעותרות, הצבא השאיר את העתירה על כנה"

גדוד 727, איסוף קרבי // צילום: אורן כהן // גדוד 727, איסוף קרבי

בג"ץ דחה היום (שלישי) את את מתן החלטתו בעתירת ארבע המתגייסות "בבג"ץ הסיירות" שדרשה לאפשר להן לעבור גיבושים ליחידות שדה מיוחדות, בהן סיירת מטכ"ל, שייטת 13, הגדודים והסיירות של חטיבות החי"ר, יחידות חטיבת הקומנדו ונוספות.

בג"ץ דחה את ההחלטה בעתירה עד להחלטת צה"ל בוועדה הייעודית שהקים הרמטכ"ל אביב כוכבי, בראשות מפקד זרוע היבשה אלוף יואל סטריק, בדבר שילוב נשים ביחידות חי"ר ובסיירות.

בהחלטת בג"ץ נכתב: "לאחר ששמענו את טענות הצדדים בעתירות שבכותרות החלטנו לדחות את המשך הדיון בעתירות עד לקבלת הודעת עדכון מטעם המשיבים לגבי התקדמות עבודת הצוות המקצועי. ההודעה המעודכנת תוגש עד ה-11 באפריל 2021 (עוד חצי שנה), ולאחר הגשתה יוחלט על המשך הטיפול בעתירות".

עו"ד ינור ברטנטל שייצג את העותרות בבג"ץ מסר בתגובה: "הישג גדול לעותרות, הצבא השאיר את העתירה על כנה וקצב את עבודת הוועדה לחצי שנה".

ארבע הבנות: מיקה קליגר (מימין), מור לידאני, עמר סריה וגלי נשרי // צילום ארכיון: אפרת אשל
ארבע הבנות: מיקה קליגר (מימין), מור לידאני, עמר סריה וגלי נשרי // צילום ארכיון: אפרת אשל

ד"ר עידית שפרן גיטלמן, ראש התוכנית לצבא חברה במכון הישראלי לדמוקרטיה: "טוב עשה בית המשפט כאשר התיר את העתירות על כנן ודחק בצבא לסיים את עבודת הוועדה. יחד עם זאת, ראוי שתצא גם אמירה ערכית התובעת מצה"ל לאפשר לכל מועמדת ומועמד לשרת על פי קריטריון מקצועי בלבד. הגיעה העת לבחון כוח אדם בהתאם לכישורים פרטניים, ולשים סוף לפסילה הגורפת על בסיס מגדרי. חבל שהעותרות כנראה לא תזכינה ליהנות מפירות הוועדה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר