15 חודשי מאסר לנהג שדרס למוות והפקיר את הילה מיכלי נחמן

יוסף כהן ייאלץ גם לשלם למשפחתה של ההרוגה 105 אלף שקלים • בני משפחתה כעסו על גזר הדין, וקראו לעבר יוסף: "רוצח, גועל נפש, בושה וחרפה"

זירת התאונה בה נהרגה מיכלי נחמן, ב-2016 // צילום: קוקו // זירת התאונה בה נהרגה מיכלי נחמן, ב-2016

15 חודשי מאסר בפועל נגזרו היום (שני) על יוסף כהן, תושב פתח תקווה שהורשע בתחילת השנה בהפקרתה של הילה מיכלי נחמן אותה דרס למוות בשנת 2016. עוד קבע בית המשפט המחוזי בלוד כי הוא ישלם פיצוי בסך 30 אלף שקלים לבעלה של מיכלי-נחמן ו-25 אלף שקלים לכל אחד מילדיה, וגם פסל אותו מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה למשך שבע שנים.

חברותיה של הילה נחמן מיכלי בבית המשפט (ארכיון)

התאונה התרחשה במרץ 2016 בכביש 6,  אז מיכלי נחמן איבדה שליטה על הרכב בו נהגה, פגעה במעקה בטיחות ונעצרה בשולי הכביש. היא יצאה מהרכב, והוציאה ממנו את שלושת ילדיה דרך החלון מכיוון שדלתותיו ננעלו. לאחר שהעמידה אותם בשוליים, היא חזרה לרכבה כדי לעזור לאמה לצאת ממנה, אז פגע בה כהן ב-68 עם רכבו. הוא הואשם כי עזב את זירת התאונה וששטף את שטפי הדם ממנו. הוא התייצב במשטרה כדי לדווח על התאונה רק לאחר זמן מה. הוא הורשע בהפקרתה של מיכלי נחמן בחודש ינואר האחרון.

משפחתה של מיכלי נחמן הגיבה בכעס על גזר הדין, וכשכהן יצאה מהדיון היא קראה לעברו "רוצח, גועל נפש, בושה וחרפה". במהלך הדיון, השופטת מיכל ברנט חזרה בהקראת גזר הדין כי כסן הורשע בהפקרה אחרי פגיעה, בשיבוש מהלכי משפט ובהשמדת ראיה. "בהכרעת הדין קבעתי כי המנוחה שסברה, תוך טעות, כי בני משפחתה נמצאים בסכנת חיים, בהיותם ישובים בפג'ו המעלה עשן, עשתה מעשה הרואי בניסיון להצילם, זאת תוך סיכון חייה. עם זאת, הנאשם לא הואשם בגרימת מותה של המנוחה", ציינה השופטת.

הילה מיכלי נחמן // צילום: באדיבות המשפחה
הילה מיכלי נחמן // צילום: באדיבות המשפחה

"הנאשם עשה כל שעל ידו על מנת לחמוק מאחריות ולשבש את החקירה. ראשית, כאמור בעצם הימלטותו מהמקום, מיד אחרי שהבין את חלקו באירוע לאחר ששוחח עם שני עדי הראיה, עת סבר שהוא האחראי למותה של המנוחה ובהמשך במעשים בגינם הורשע – השמדת הראיה והשיבוש. סופו של האירוע מעיד על ראשיתו", הוסיפה השופטת ברנט. "עבירת ההפקרה היא עבירה התנהגותית של מחשבה פלילית, והנאשם ביצע אותה מתוך מודעות למעשים ולנסיבות. הנאשם, שהעיד כי ראה את הפגיעה הקשה במנוחה ואף העיד על הזעזוע הרב שפקד אותו בראותו את המראות הקשים מהתאונה, חלף להישאר ולסייע ככל שידו משגת, לא רק שלא עשה כן, אלא בחר לעשות פעולות אקטיביות שיש בהן כדי להפריע לחקר התאונה ולעבודת המשטרה".

באמצעות סנגורו, עורך הדין אופיר סטרשנוב, הביע כהן צעיר על האובדן ועל הטרגדיה. הסניגור עתר לקבוע ענישה ברף הנמוך ועבודות שירות, לטענתו בשל קביעת בית המשפט כי מדובר בתאונה בלתי נמנעת וקביעתו כי הנאשם לא היה מודע תחילה שפגע במנוחה.

יוסף כהן בהכרעת דינו בבית המשפט המחוזי בלוד, בינואר // צילום: יוסי זליגר
יוסף כהן בהכרעת דינו בבית המשפט המחוזי בלוד, בינואר // צילום: יוסי זליגר

בכתב האישום שהוגש נגד כהן, נטען כי "מיד לאחר התאונה, עצר הנאשם על השול הימני כשבליבו גמלה החלטה להסתיר את מעורבותו בתאונה, להעלים ראיות ולשבש הליכי חקירה ומשפט. הנאשם לא אמר לגורמי ההצלה והמשטרה אשר הגיעו למקום כי הוא מעורב בתאונה. בשלב מסוים, חזר לרכבו ועזב את המקום. הנאשם שטף את צידה השמאלי של השברולט באמצעות צינור גרניק המיועד לשטיפה בלחץ גבוה, והעלים חלק מהרקמות ומדמה של המנוחה. אז הוא נסע לתחנת המשטרה בחדרה, ודיווח בכזב כי נסע בכביש 6 ושנפגע בתאונה על ידי רכב מרצדס שחור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר